Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: LinnSB*
ORIGINAL: Venupi
har du brukt tørrgjær eller fersk gjær?
kan hende du har drept gjæren...da vil ikke deigen heve!
tørrgjær, og væsken var iallefall ikke for varm, syntes den var lunka jeg hehe [:D]
ORIGINAL: ~Maddy~
ORIGINAL: LinnSB*gir en blankere\finere overflate bare[8D] funker hvertfall..står i kokeboka mi[:D]
ORIGINAL: ~Maddy~
de må etterheve litt også....altså etter hevingen,ruller du de,også skal de stå litt slik før du tar de i ovnen[;)] ett tips også er å pensle de med vann før steking,og melk rett etter mens de er varme[:)]
hva gjør den melka med bollene etter?
tørrgjær, og væsken var iallefall ikke for varm, syntes den var lunka jeg hehe [:D]
okay...min erfarig er at tørrgjæren gjør at deigen hever mindre...da syns jeg at baksten blir noe hardere, men blir god for det[;)] lykke til videre...bollene blir nok gode skal du se[;)]
okay...min erfarig er at tørrgjæren gjør at deigen hever mindre...da syns jeg at baksten blir noe hardere, men blir god for det[;)] lykke til videre...bollene blir nok gode skal du se[;)]
ORIGINAL: #Grusomme Gabriel#
Når dere hever gjærdei er det viktig med rett varme og rett fuktighet, da koser gjæren seg og stiger til værs.
Sett stekeovnen på 50 grader, sett en ildfast form med varmt vann neders i ovnen. Steng ovnen når den er varm.Sett deigen på rist inni ovnen og legg et klede over evt plastfolie.
Slik hever den seg perfekt.
Etterheving er halve prosessen, altså veldig viktig.
Gjør det samme med de ferdig trilla bollene som da du hevde deigen. Men ikke dekk til bollene.
Ta bollene utav ovnen når dem er "nesten" ferdighevet. Sett ovnen på 225grader og stek bollene til de blir gylden og IKKE brun.
Når du har tatt ut bollene la dem stå på brettet og dekk dem til med et godt vått kjøkkenklede. Bollene blir ikke våte, men meget god og myk.Når det slutter å "ose" fra håndkleet så tar du det av og setter bollene på rist !!
Lykke til.[;)]