Ang bleke håret hjemme.. *bilder*

Snooki

Bosatt på Babyverden
Januarskatter 2015
...

Last edited:
Vet det er mange frisører her som vil si NEEEI !!

Men jeg har bleika håret mitt mye og bruker depend tror den heter det. da blir håret platina på meg og vis det er noe gulskjær så kjøper jeg en blond hårfarge å har oppå.. husk å kjøp en ganske kraftig hårkur å bruk den mye uka etter. gjerne sov med den i å slikt. så blir håret lyst å fint[:D]

Har ikke peiling på bleking, og i hvertfall ikke når det kommer til og gjøre det hjemme.
Men hvis du er misfornøyd etter frisørbesøket, kan du jo gå tilbake og si det. Kanskje de hjelper deg sånn at du blir fornøyd. Man skal jo ikke betale 1000 kr for noen man ikke trives med [8|]

jeg har villet ventet, for sola tar veldi my , så kan hende du blir blondere av det [:D] Men hvis du absolutt vil gjøre det nå så går det helt fint med hjemmebleking. vil du ha det helt blond så bleik hele håret så kjøper du deg en blonde farge å har oppi etterpå, så det ikke blir for platina blond[:D]

ORIGINAL: Crazy LIny

ORIGINAL: Shygirl

Har ikke peiling på bleking, og i hvertfall ikke når det kommer til og gjøre det hjemme.
Men hvis du er misfornøyd etter frisørbesøket, kan du jo gå tilbake og si det. Kanskje de hjelper deg sånn at du blir fornøyd. Man skal jo ikke betale 1000 kr for noen man ikke trives med [8|]

Greia er at dem sa at det ikke kom til å bli blondt etter første stripingen, så jeg var jo forberedt på det.
Hun mente at etter runde to ville jeg bli mer fornøyd.
Så når jeg satt stolen å tørket det, så sa jo jeg at det var greit liksom, så lenge jeg skulle ha en runde til.
Men når vi kom til kassa så synd jeg 1000kr for DET DER ikke var bra i det hele tatt..
Å har heller ikke 1000kr til for å stripe det litt til.
Da følere jeg det er billigere å bleke håret selv.. kjøpe to pk på cubus til 200 liksom.
Derfor er jeg ikke fornøyd. Så dyrt, å ble seende ut sånn [>:]

Men de sa jo til deg at stripingen ville koste ca 500.
Så da hadde du jo hatt penger nok til en runde til....[&o]
Kjipe greier assa! [:'(]
Jeg er ikke typen til og si ifra om sånt når jeg kommer til kassa, mulig at du heller ikke er det....

Får håpe du blir fornøyd etter en runde med bleking hjemme i hvertfall da.
Lykke til [:)]

Jeg ville ikke rårdet deg til å BLEKE håret ditt selv, jeg ville heller anbefalt å stripe det.

Har hatt samme hårfarge som deg og skulle bleke det, og det ble ikke gult, men ORANSJ!

Så, ta heller å kjøp striper :)

Det å gå fra mørk til lys er ikke gjort i en håndvending. Og den mest skånsomme måten å gjøre det på er å ta striper flere ganger, da blir det helhetsinntrykkelig lysere. Det å gå fra mørk til kjempelys med en gang er ikke realistisk. Synes stripene dine ble bra, og det er sånn det "skal" være og.
Hjemmebleking sliter MYE mer på håret enn den frisøren har. Og hvis underlaget ditt er f.eks hjemmefarge vil det være en enda vanskeligere jobb for frisøren.
Hjemmebleking vil bli skjoldete, flekkete, mørk oransjt i tuppene og gult i resten, pluss at håret ditt henger på med et nødskrik.

Det beste er om du nå går til innkjøp av ordentlige frisørprodukter (de fra dagligvare, cubus, h&m osv er bare crap) også går du til en ny striping om 2 uker cirka. Ja, det er dyrt men det er jo verdt det fordi resultatet blir penere og håret ditt vil være skånet.

Jeg ville uansett venta et par uker med å stripe mer... både hjemme og hos frisør..

Når det er sagt så har jeg stripa den fargen du har nå hjemme mange ganger hjemme uten at det har blitt gult.... Har ei venninne som bruker meg som "frisør" til striper, hehe.
Bruker schwartzkopf - den med flaske og sånn "stripefordeler" i tuppen. Liker den. den virker raskt og man kan få det veldig veldig lyst.. Når det er sagt, så er man aldri garantert å unngå det gule hjemme..

Kjøp i så fall inn lilla-shampo og balsam + en godt (dyr) hårkur før du setter i gang....

Egentlig vil jeg si at hjemmebleiking ikke er så billig hvis man ikke har litt ting i hus fra før.. for shampo, balsam og kur blir mye penger + hundrelappen for en runde blekemiddel...

utover det så får jeg alltid skryt av frisører for fargen min, selv om den er laget hjemme [;)]
(men hadde en gang for 15 år siden da jeg tenkte jeg skulle bli platina.. ble platina, med unntak av en flekk i bakodet + noen litt vel gule striper på den ene siden... ikke pent! ble raskt farget mørkere, ja)

Tips, ta det hos lærling.. Da blir det billigere, men det er alltid frisører som sjekker osv.. Så går nok ikke galt :)
Hjemme bleking syntes jeg ca alltid går feil.. :P Gulrot!
Men du kan stripe det hjemme.. Ikke bleke alt!
Men skjønner ikke hvorfor du er missfornøyd.. håret ble mangen grader lysere da..
Det blir jo ikke "blondt" etter en runde :P

huff.. ikke hel blek håret ditt, da blir det oransj og gult.

jeg hadde like mørkt hår som deg og jeg tok : en avfarging, 1, bleking, 1 farge, pluss blonde striper over det.
jeg er nå en herlig gylden blondine, meeeen tuppene mine fikk smake det, de ble slimete og kunne dra dem som en tyggis før de datt av :P

jeg kurer håret mitt med :

redken-smooth down-butter treat (450 kr)

og jeg vasker håret mitt med joico-color endure- violet shampoo (240 kroner)

men kjøp deg den sprayen på h & m (er sikkert andre steder også) den som man sprayer på og blir blond hvis man er i sola. den brukte jeg i fjor og jeg ble fornøyd, fordi den tok bort alt det gule i håret ^^

Jeg synes det ble veldig bra til å være første runde med striping jeg! Ble jo myyye lysere!

Jeg skal sette i gang med hjemmestriping i kveld jeg også. Altså ikke farge/helbleke, men stripe [:)] Men nå er min naturlige hårfarge rødlig, så jeg vil gjerne ha oransje/lyse striper, så det gjør ikke noe om det i utgangspunktet blir "mislykka" [;)]

Du bør vente...

Jeg var å avfarga,stripa osv hos frisøren.. ble ikke bra at all.. så vi tok en minicolor i en mørkere tone (Frisør blond/mørk blond) å nå er jeg mye lysere allerede, å det er vel...tja... 1 uka sia jeg var hos frisøren,..

Ikke blek hjemme vartfall...da blir du gulrot

Syns det så ganske greit ut jeg, som forventet etter et par omganger. Man kan tross alt ikke forvente underverker selv om man går til en som er utdannet. 

Back
Topp