Ang bleieslutt

Det var som

Elsker forumet
Jeg kjøpte en potte til lillemann da han var litt over halvannet år.. Fordi jeg så en jeg syntes var søt, og da den tilfeldigvis var på salg (30kr!). Den har stått på badet siden da. Og han har lekt med den. Alt fra ole brum bamsen til traktoren har "brukt" potta[:D]

Så ville han sitte på den selv, det var nå i desember, og han syntes det var stas. Hver gang jeg gikk på do, kom han etter og dro frem potta...

Han ble lagt inn på s.huset i feb. Bare en natt, men etter det har han hatt litt problemer med å være naken (v bleieskift ol, pga han fikk mye stikkpiller som var au[&o])

Nå derimot løper han naken hele tiden vi er hjemme, og steiler ved synet av bleier. Han har nemlig funnet ut at han kan gå på potta i "smug" når han er naken.

Og han er KJEMPE flink!!
Roper "tissa" og løper inn på badet, drar frem potta, tisser, tørker snoppen og tømmer potta i do[:D] UTEN Å SØLE!!! (har bommet litt på doen kun to ganger ved tømming av potta!!!) Glemmer noen ganger å tørke da. (og nr to har han ikke skjønt at også kan gjøres i potta[8|])

Er dette normalt?

Lillebroren min så det i dag, og han måpte. Mamma mener det er for tidlig, og pappa ler...

Erfaringer? Hva gjør jeg nå? Han klager over "au" så fort han har tisset litt i bleia, og vil ha den av...

HJELP!

Han er vel bare tidlig ute[:)] jentene mine slutta med bleie før de var to år og det gikk bare fint.
Bare pass på og la det gå i hans tempo[:)]

Takk jenter!!! Var dette jeg ville høre[:D]

Kan jo ikke nekte han, og føler det er HELT feil å tvinge på han bleier når han ikke vil... Koster meg ikke en drue å ha en pose med ekstra strømpebukser og bukser i veska, om det er sånt som må til for å få han med meg ut... I dag kom vi oss ikke ut før 1300 fordi han slo seg totalt vrang når jeg skulle ta på han bleia.

plan; bruke påskeferien på dette[8D][:D]

Forresten åssen er det på natta? tisser han da?

*nyskjerrig ford jenta mi tisser mindre og mindre på natta*

ORIGINAL: blomsten min

Forresten åssen er det på natta? tisser han da?

*nyskjerrig ford jenta mi tisser mindre og mindre på natta*

Han tisser vesentlig mindre om natta enn før[;)]
Før fylte han opp bleie iløpet av natta, nå er den nesten tørr. Og vil ha den av når han våkner[:D]

Han er kjempeflink[:)]

ORIGINAL: Tusull

Flott å høre, bra at mammane stiller opp for barna sine! You go girl!
Tips, bruker han ikke bleie om nattan, eller skal slutte med deg også, så vekk han å sett han potta før du legger deg [;)]
Masse lykke til fremover [:)]

Takk, jeg gjør bare det jeg inbiller meg at han også vil[8D] Er jo bare meg og han, så har jo mye tid til å følge hans "spilleregler"[:D]

Takk for tipset! Det skal jeg jammen prøve på (ehem, etter at jeg har kjøpt inn et par tisselaken[8D])

Åhh..så flink han er, skal være stolt av den liten prinsen din du. Flink gutt som heller vil tisse på potta enn i bleie. Synes jeg ser han for meg der han løper og henter potta si...så søtt. [:D]

Flinke lymmegutten det tenker jeg..[:)]

Bare fortsett som han vil du,så skal du se at innen sommeren så er denne gutten helt bleiefri..[;)]

Tuuusen takk jenter [:D]

Fikk litt panikk når mamma reagerte sånn..
Er jo ikke sånn at det er JEG som har begynt avvenningen, er han selv.. Jeg er bare der når han trenger hjelp og high five (ros)[8D]

Jøss, det håres bra ut, også helt frivillig da!

Prøver litt her også, men bare fått det til en gang, førstegangs lykke tror jeg. Siden har han bare tissa i den en gang der halvparten gikk utafor.

Får prøver mer til sommeren.

Junior her har mer eller mindre sluttet med bleie på dagen..da går han på do...så dette styrer dem greit selv...du skal være glad han er så motivert for dette som han er...da blir bleieslutten mye enklere..
Junior her har drevet med do trening siden vinterferien han[:D][:D]

Lykke til[:D]

Er jo bare flott det da, hadde priset meg lykkelig hadde det vært oss!

Kanskje lut å gjøre som du bare kjøpe potta og ha den der, og leke litt med den først... hmmm[;)]

ORIGINAL: Tusull

Jammen det er da vel ikke noe unormalt at gutten din vil være tørr når han er to år!?!
Ta det positivt og respekter hans følelser, og oppfordre til fortsatt pottebruk, spør du meg [;)]
Sånn "smi mens jernet er varmt" teori [:D]

signerer!

Var tørr når jeg var 2 år jeg også[:D]

så flink han er! ville oppfordret han til å fortsette, og etterhvert skjønner han nok at han kan bæsje i potta også[:D] deilig å bli ferdig med bleieperioden da!

Back
Topp