Ang bilstol

Bruker95sk

Blir kjent med forumet
Leander er nå 3 mnd og 7,5 kg så vi er begynt å tenke på ny bilstol da vår går opp til 9kg. Mht at han er så liten(i alder) så synes jeg de neste stolene er så rette i ryggen ifht ryggmuskulaturen hans.. Hva tenker dere, og hva har dere valgt å gjøre?

Leander født 3. Juli 2013
Termin 5. Juli 2013

Med forrige brukte vi første setet til hun var nærmere ett år... Første stolen går jo til 13 kilo, så det er ikke sånn at man må bytte ved 9 kilo. Personlig synes jeg det er altfor tidlig å bytte, de sitter ganske rett opp i neste str stol...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kommer nok til å bruke den til ca ett år pga ryggen ja.

Går ikke alle de minste bilstolene opp til 13 kg?
Hvilket sete har dere?
Ville ikke gått opp til neste type før rundt året nei.

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Går ikke alle de minste bilstolene opp til 13 kg?
Hvilket sete har dere?
Ville ikke gått opp til neste type før rundt året nei.

❤ Prinsen født 3.juli ❤
Sniker.. vi har acta graco 0-9kg..

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Vi har maxi cosi 0-9, men også en acta graco 0-13 så vi bytter til Acta graco. Vil ikke begynne å bruke neste str siden den er så rett i ryggen.

Leander født 3. Juli 2013
Termin 5. Juli 2013

F.eks be safe har jo noen nummer 2 stoler som ikke er veldig rette (synes nå jeg) - med isofix.
Med vesla byttet vi da hun var mellom 10-12 mnd.

Oi! Jeg også trodde at alle gikk til 13...;-)
Sku ønske det.:p tenkte ikkje på sånt med storebror siden han var førstemann..:p han satt vreeldig lenge i den då siden han var så liten.. men lillebror er en god del større, så her må det også snart byttes.. så følger med på denne tråden ;)

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Sniker litt fra juni.

Det er jo noen av bilstolene i neste klasse som kan få litt mer hvilestilling da. Be safe blant annet. Nå er det noen år siden vi kjøpte de stolene sist, så vet ikke helt hva som er på markedet idag, men vil jo ikke tro det er blitt noe dårligere valg. Så ville jeg sett Ann bruken, hvis det er snakk om korte turer så ville jeg nok ikke bekymret meg sånn. Men for lengre turer er det jo annerledes.

Men så bruker det å roe seg litt på vekta fremover også, så er ikke sikkert han bikker ni kg riktig enda. ;)

Du kan jo gå innom en butikk å høre hva de har og hva de kan tilby som er best for barnet. :)

<3 Kan du løveloven?
Jeg skal være meg, men gi plass til andre så de kan være seg! <3

Vi byttet når gutten vår var ca 10 mnd. Da kunne han sitte selv, og da er det jo ikke noe i veien for å bytte. Håper dere finner ut av det:-) Det kan jo forresten enda være en stund til babyen deres blir ni kilo. Det går jo som regel saktere og saktere oppover;-)

Jeg går bare å vente på å kunne bytte og kommer ikke til å bruke babystolen i nærheten av ett år/13 kg. Den neste stolen er mye sikrere for barn, og så snart de når opp til selehullene og sitter høvelig bra der kan man bytte, selv om de ikke er blitt nøyaktig 9 kg som de fleste stoler starter på. (Er bare pga testdukken veier 9 kg at de setter den vekta)
Jeg er veldig interessert i bilsikring og har vært det noen år, nærmere fanatisk kanskje ;) Jo rettere de sitter i ryggen jo sikrere er det i en kræsj, og stolene etter babystolen har jo som oftest mulighet for å vippe stolen litt bak også. Vår gutt har nå BeSafe Izi Go og sitter kanskje rett i det i bilen fra før så han blir nok ikke å merke så mye forskjell på neste sete uansett. Storesøster på 4 sitter ennå bakovervendt, så vi har testet noen stoler de siste årene :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

De bruker lenger og lenger tid på å legge på seg en kilo framover, så det tar nok enda litt tid. Men vi kommer til å bytte når han er 6-7 måneder tenker jeg. Det er ikke anbefalt å sette de i sete nr 2 før de er litt sterkere i ryggen og helst kan sitte litt selv, men etter da er det greit. Så tenker vi bytter da. :)

Back
Topp