Ang bilsete uten isofix

håpefull-mamma

Andre møte med forumet
Til nyfødt :)
Ser at de testene som forbrukerportalen har gjort, viser at å feste setet, bakovervendt med base, med vanlig seler ikke er sikkert uten isofix ja.

Link: http://forbrukerportalen.no/frtest/Nye%20barneseter%20testet

Jeg har ikke isofix i min bil, og vil ha det sikreste setet selvfølgelig..Min søster har Maxi Cosi til sin nå, og jeg skulle arve dette - men det er heller ikke bra når jeg ikke har isofix..

Noen som har oppdatert forskning - tester på dette området? Ønsker ikke slike " jeg har det setet og det fungerer sååå bra fordi det sitter fast på setet i vanlig kjøring" svar.... Jeg vil ha sikre svar :)

Britax baby-safe plus SHR II sjekket vi ut, da det er den stolen med base men uten isofix som er best i test. Vi skal likevel kjøpe ny bil med Isofix så dette ble uaktuelt for oss, men ville gått for den stolen som er best i test på kollisjon uten isofix-base hvis du ikke har den type festemulighet.

http://www.britax.no/bilseter/bilseter#10638

Ja takkfor tips, skal se på den :)
Ja vi kjøpte nettopp ny bil :( Så vi burde absolutt ha tenkt på isofix,,men med en stor hund og plass til barnevogn, så hadde i ikke så mye valgalternativ dessverre... Men det må nå være sikkert uten isofix også :) Må bare undersøke skikkelig...
Takk for svar, og gratulere med den nye bilen:)

Les hele testen før du bestemmer deg, da. De fleste setene som får bedre karakter med isofix enn uten, får dette på grunn av at innfestingen er enklere. Sikkerhetsforskjellen er liten, så lenge setet er festet riktig. Vi hadde ikke isofix-sete til førstemann, fordi vi fikk låne sete fra min søster. (helt nytt besafe-sete) Vi var supernøye med innfestingen og sjekket jevnlig at setet satt ordentlig og riktig. Men du må kjenne på hva som er greit for dere. 

Det er lovpålagt å ha barn under 9 kg i bakovervendt bilsete. Mener Britax baby-safe plus SHR II kom ut som best i test med og uten isofix. Det er den vi har kjøpt.

Ja vi har sevfølgelig tenkt å ha bakovervendt :) Og da også så lenge det er anbefalt:)

Ja jeg må sette meg inni dette når eksamenstiden er over :)
Og det er sikkert som det blir sagt over her at hele testen må leses nøye for å se hvor scoret ligger..

Takker for alle tips, siden jeg prøver å ikke forske så mye på det nå når jeg har eksamen - men samtidig ikke klarer å la det ligge, er det godt å få gode råd og erfaringer :)

Hei
Vi kjøpte Maxi Cosi stol med kombinert isofix-belte base. Fungerte utmerket her i gården.
Forresten så er den personen som bruker det nå og kjempefornøyd.
Er lett å feste etter hvilken bil vi bruker,stolen er lett å hanske med så jeg(vi) anbefaler hvertfall å sjekke det ut.
Lykke til

Back
Topp