Ang bilsete baser

kosemor

Glad i forumet
Hva er forskjellen på isofixbase og easyfix base?

Skal ikke si noe helt sikkert, for jeg lurer litt på det samme selv, men trur isofix er sånn som du må ha festet i bilen. Stort sett bare nye biler har dette. Mens den andre kan man feste med beltet?

Fant ut at engler og cowboy tar 4000kr, torshov 3400kr og torshov 2300kr for alle maksi cosi med easyfix base

Vet ikke forskjellen...
Men lurer på om disse basene går ut på dato som selve setene? Eller er det ok å kjøpe det brukt?

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Easyfix er det samme som isofix, bare at produsenten maxi-cosi har laget ett eget navn spesielt for sine baser, etter som jeg forstår.

Sniker fra August. Vi har to biler. En med isofix og en uten. Må vi ha to forskjellige base da?

Da anbefaler jeg å kjøpe uten! For da kan du feste det med bilens belter i begge bilene! :-)

Tror det er izi go sin base kan brukes både med belter og isofix... Så den kan jo kanskje være ett alternativ da?

Jeg har ikke slik bare til setet :/
Er det noe en må ha?:/

Hanne Caroline Moen
On Iphone 4

Base må en ikke ha, men i sikkerhetstester viser det at det som regel er bedre med base. I tillegg er det veldig greit hvis du bruker stolen mye, da basen står fast i bilen og du bare "klikker" stolen inn og ut av basen og slipper å styre med seler hver gang.

Tenkte jeg skulle teste setet oppi basen før jeg kjøper det :D

Hanne Caroline Moen
On Iphone 4

Sniker fra August. Vi har to biler. En med isofix og en uten. Må vi ha to forskjellige base da?

Da bruker du base i den med isofix og setet festet i selen i den andre :) Hvis jeg forstod deg riktig....

Back
Topp