ang bilkjøring

x1xAmalieHelensMamma

Gift med forumet
noen spm til dere som kjører bil:

1. hvor lenge før blinker dere når dere skal svinge av veien??

Er så mange som blinker ett blink, før de svinger, noe som jeg banner å steiker over hver gang jeg kjører.

2. dersom du kjører på en smal vei, der det kun går ann å kjøre en bil, bilen som kommer mot deg stopper i veikanten slik at du kan kjøre forbi. takker du vedkommende i bilen som stoppet??

Jeg synes det er uhøflig å IKKE takke når noen stopper for deg

3. dersom du kjører på en forkjørsvei, kommer til et kryss, og du ser der er ørten biler bak deg og like mange forran, og det står EN bil i krysset og skal ut på veien du er på, stopper du for den ene bilen?? eller lar du h*n bare stå der??

4. irriterer du deg over biler som kjører MYE UNDER fartsgrensene??

5. og irriterer du deg over traktorer som ikke kan svinge av veien for å sleppe forbi alle de 10 bilene som er bak??

6. og hva med syklister på veien?? (tenker da på når de sykler flere i bredden eller midt i veien,  VED SIDEN AV FORTAUET)

Når jeg kjører bil (har ikke bil selv), så blinker jeg i god tid før jeg skal, alt fra 3-5 sekunder, så jeg viser tydleig hvor jeg skal, irriterer meg selv over andre som ikke klarer å si fra hvor de skal, er ikke rart det er påkjørsler.[:@]

2. dersom du kjører på en smal vei, der det kun går ann å kjøre en bil, bilen som kommer mot deg stopper i veikanten slik at du kan kjøre forbi. takker du vedkommende i bilen som stoppet??
Jeg takker ALLTID. Enten ved ett smil eller en vinkende hånd[:)]

3. dersom du kjører på en forkjørsvei, kommer til et kryss, og du ser der er ørten biler bak deg og like mange forran, og det står EN bil i krysset og skal ut på veien du er på, stopper du for den ene bilen?? eller lar du h*n bare stå der??
Når jeg har forkjørsrett, så bruker jeg den[;)]

Skal ærlig innrømma at sommer, og bobilturister er noe som irriterer vettet av meg. Gjerne hvis jeg har en ferge jeg skal rekke. Men det er når det er snakk om 50-60 i 80 sone.

5. og irriterer du deg over traktorer som ikke kan svinge av veien for å sleppe forbi alle de 10 bilene som er bak??
JA!!! Men her vi bor er de flinke til å slippe forbi[;)]

6. og hva med syklister på veien?? (tenker da på når de sykler flere i bredden VED SIDEN AV FORTAUET)
Er det ikke sykkelsti på siden, så bryr jeg meg ikke. Ligger de da flere i bredden sånn utenom så kan jeg irritere meg, og da enten venter jeg til det finnes en oversiktlig veistrekning ellers fløyter jeg på dem[8D]

- Du skal sette på blinklyset FØR du starter nedbremsinga.

Er så mange som blinker ett blink, før de svinger, noe som jeg banner å steiker over hver gang jeg kjører.

- Ja, det er vel vanlig høflighet å gi et lite vink eller nikk [:)]

- Nei, det er jo den bilen i krysset som har vikeplikt for meg, ergo --> jeg stopper IKKE [;)]

- Veldig! Spesielt da dette er grunn nok til å ikke få lappen.. Om du kjører under fartsgrensa, da er du usikker på deg selv og medtrafikantene, og har ingenting som bilist i trafikken å gjøre!

-Jepp, er ikke det vanlig høflighet? Dessuten handler dette om kommunikasjon mellom trafikantene (viktig!) og det skaper flyt i trafikken.

6. og hva med syklister på veien?? (tenker da på når de sykler flere i bredden eller midt i veien,  VED SIDEN AV FORTAUET)
- De har egen vei, FORTAUET! Jeg hater at dem sykler på veien, spes når fartsgrensa er 80-90... Er skummelt som fyy...

ORIGINAL: stine_s

1. hvor lenge før blinker dere når dere skal svinge av veien?? prøver å blinke ca 5 sek før, hater folk som ikke blinker selv[:'(]

2. dersom du kjører på en smal vei, der det kun går ann å kjøre en bil, bilen som kommer mot deg stopper i veikanten slik at du kan kjøre forbi. takker du vedkommende i bilen som stoppet?? jepp, det gjør jeg[:D] synes det er uhøflig selv

3. dersom du kjører på en forkjørsvei, kommer til et kryss, og du ser der er ørten biler bak deg og like mange forran, og det står EN bil i krysset og skal ut på veien du er på, stopper du for den ene bilen?? eller lar du h*n bare stå der?? nei, står jeg i kø slipper jeg ut

4. irriterer du deg over biler som kjører MYE UNDER fartsgrensene?? jaaaaaaaaaaaaaa[:@]

5. og irriterer du deg over traktorer som ikke kan svinge av veien for å sleppe forbi alle de 10 bilene som er bak?? jepp[:'(]

[:@]

1. hvor lenge før blinker dere når dere skal svinge av veien?? ca 5 sek før

2. dersom du kjører på en smal vei, der det kun går ann å kjøre en bil, bilen som kommer mot deg stopper i veikanten slik at du kan kjøre forbi. takker du vedkommende i bilen som stoppet?? ja

3. dersom du kjører på en forkjørsvei, kommer til et kryss, og du ser der er ørten biler bak deg og like mange forran, og det står EN bil i krysset og skal ut på veien du er på, stopper du for den ene bilen?? eller lar du h*n bare stå der?? slipper den ut

4. irriterer du deg over biler som kjører MYE UNDER fartsgrensene?? JA

5. og irriterer du deg over traktorer som ikke kan svinge av veien for å sleppe forbi alle de 10 bilene som er bak?? JA

6. og hva med syklister på veien?? (tenker da på når de sykler flere i bredden eller midt i veien,  VED SIDEN AV FORTAUET) irriterer meg grønn på de[:@]

1. hvor lenge før blinker dere når dere skal svinge av veien?? Kommer ann på fart og føre - men i god tid før jeg begynner å slakke ned på farten

2. dersom du kjører på en smal vei, der det kun går ann å kjøre en bil, bilen som kommer mot deg stopper i veikanten slik at du kan kjøre forbi. takker du vedkommende i bilen som stoppet?? Alltid ![:D]

3. dersom du kjører på en forkjørsvei, kommer til et kryss, og du ser der er ørten biler bak deg og like mange forran, og det står EN bil i krysset og skal ut på veien du er på, stopper du for den ene bilen?? eller lar du h*n bare stå der?? Slipper h*n frem, taper sjelden mye tid i køkjøring

4. irriterer du deg over biler som kjører MYE UNDER fartsgrensene?? Irriterer meg over både råkjørere og snegler [;)]

5. og irriterer du deg over traktorer som ikke kan svinge av veien for å sleppe forbi alle de 10 bilene som er bak?? JAJAJA! [:@]

6. og hva med syklister på veien?? (tenker da på når de sykler flere i bredden eller midt i veien,  VED SIDEN AV FORTAUET) 1 syklist på veiskuldren er ok, 2 i bredden = kom dere på fortauet. Midt i veien = arg arg [:@]

1. hvor lenge før blinker dere når dere skal svinge av veien?? Før jeg begynner å bremse den.

Er så mange som blinker ett blink, før de svinger, noe som jeg banner å steiker over hver gang jeg kjører. Dette irriterer meg også noe sinnsykt. Krasja en gang pga. dette. [>:]

2. dersom du kjører på en smal vei, der det kun går ann å kjøre en bil, bilen som kommer mot deg stopper i veikanten slik at du kan kjøre forbi. takker du vedkommende i bilen som stoppet?? Ja. Smiler og vinker. [:)]

3. dersom du kjører på en forkjørsvei, kommer til et kryss, og du ser der er ørten biler bak deg og like mange forran, og det står EN bil i krysset og skal ut på veien du er på, stopper du for den ene bilen?? eller lar du h*n bare stå der?? Jeg gjør det som oftest, men ikke alltid.

4. irriterer du deg over biler som kjører MYE UNDER fartsgrensene?? Ja, det gjør jeg.

5. og irriterer du deg over traktorer som ikke kan svinge av veien for å sleppe forbi alle de 10 bilene som er bak?? Ja, om de kjører forbi en busslomme og ikke kjører til sides når der er masse kø, blir jeg ilsint.. [:-]

Ja, veldig! Hvis der er sykkel og gangvei ved siden av blir jeg sint. De kan bruke veien som er laget for syklistene.

1. hvor lenge før blinker dere når dere skal svinge av veien?? når det er naturlig, passer på å ikke blinke før det KUN er den veien igjen som jeg skal svinge inn på. Jeg blir irritert på de som blinker også kjører de ikke inn på første neste vei...

Jeg heiser hånden i et slags merkelig vink for å takke. kommer fra bygda og er vant til dette.

Spørs om jeg oppfatter situasjonen, men som oftest så er jeg flink til å slippe inn biler.

ja....

JA!!!!!!

Forstår ikke hvordan syklistene takler å sykle i veien, jeg hadde blitt råstressa om det hadde vært meg! Bilene kjører jo helt oppi ramma på sykkelen deres, er jo livsfarlige situasjoner jo. Jeg irriterer meg ikke over syklister faktisk, men avogtil så tenker jeg jo mitt... de KUNNE ha syklet på fortauet.
DET som irriterer meg med syklister er at de lager sine egne regler! de sykler i veien og skal fungere som bil med bilregler, også plutselig så finner de seg en fotgjengerovergang og krysser den som om de skulle ha vært gående... de lager skumle situasjoner.

Back
Topp