ang.bil lån

**Moonlight**

Forumet er livet
hmmm,hvordan gjør dem det når man har et billån og skal bytte bil? Vet jo at et restlån da følger den nye bilen(eller man legger det inn der om man ikke casher ut)men når man søker,så står man jo oppført med det lånet,får jo ikke slettet det før man har levert bilen til forh.og fått det nye lånet/betalt ut det andre.....så vil man da få mindre i lån pga det?

Jeg har ett stort ønske om å selge bilen min... fant en bil jeg ønsket hos forhandler, og sjekket hva de kunne gi for min bil. Etter de kom med et bud, så kom jeg til å sitte igjen med 50 000,- fra det andre lånet. På den andre bilen måtte jeg tatt et lån på 119 000,-.
Jeg kunne ikke putte restlånet inn i noe nytt billån, for da ville lånet overstige nye bilens verdi. Så jeg måtte da tatt ett forbrukslån på de 50 000,- og billån på de 119 000,-. Så da ble det rett og slett for dyrt for meg....

Vet ikke om du skjønte hva jeg mente :P eller om jeg forsto deg riktig. Men kanskje det hjelper?

LadyZ skrev:
Jeg har ett stort ønske om å selge bilen min... fant en bil jeg ønsket hos forhandler, og sjekket hva de kunne gi for min bil. Etter de kom med et bud, så kom jeg til å sitte igjen med 50 000,- fra det andre lånet. På den andre bilen måtte jeg tatt et lån på 119 000,-.
Jeg kunne ikke putte restlånet inn i noe nytt billån, for da ville lånet overstige nye bilens verdi. Så jeg måtte da tatt ett forbrukslån på de 50 000,- og billån på de 119 000,-. Så da ble det rett og slett for dyrt for meg....

Vet ikke om du skjønte hva jeg mente :P eller om jeg forsto deg riktig. Men kanskje det hjelper?

hmmm,ja,tror jeg forstod det.Men vet da om folk som får det inn i nye bil lånet også?? Andre som vet?

hvis samlett lån ikke overstiger låne på bilen en kjøper kan en få det gamle inn under det andre. Men er da sjeldent en klarer å fikse det på den måtten siden de har blit mer og mer forsikti med å gjøre det på den måtten ut fra det jeg har hørt

du får ikke lån på mer enn bilens verdi så du kan ikke legge det inn i et nytt billån. det lønner seg å betale ned bilen før man bytter den ut 

4xS skrev:
du får ikke lån på mer enn bilens verdi så du kan ikke legge det inn i et nytt billån. det lønner seg å betale ned bilen før man bytter den ut 

ok. Det var jo no dritt.Ønsker å bytte fordi det har vært så mye tull at jeg er drittlei bilen..etter bare 1,5 år...

Det sies at det ikke er selgers marked på bilsalg om dagen :( har forsøkt selv uten hell...

Rebecca85 skrev:
Prøv å selge den privat? forhandler gir deg MYE mindre enn du egentig kan få for å tjene selv ++

vet ikke om jeg tørr....Selv om vi kan fikse det som er feil med den nå før vi selger den.Vært så mye småplukk at jeg er redd det skal bli noe tull rett etter salg at ny eiere vil beklage meg for dårlig kjøp etc :P

Back
Topp