ang biff!

snuppedulla

Glad i forumet
I går var vi på restaurant, jeg v ar varm, sliten, og litt i tåka!! Bestilte biff alle sammen og tenkte ikke mer på det før jeg hadde spist den opp!!!! Den var mediumstekt  Følte meg dårlige psykisk i hele går og idag fordi jeg har så dårlig samvittighet!! HVORDAN KAN JEG VÆRE SÅ DUM????? Tenkte ikke i det hele tatt!!! Hva er sjangsen for at noe er galt og er det noe jeg kan gjøre???

Tror ikke jeg hadde tenkt så mye over det, men  det var jo ikke rått kjøtt du spiste??

Jeg har spist både muggoster og spekemat i svangerskapene, alt med måte sier min jm da. Er nok liten sjans for at det skal skje noe;-)

altså biffen var stekt, men det kom jo blod ut når jeg skjærte i den! at jeg ikke tenkte på det :/ Men den var iallefall ikke RÅ for det spiser jeg ikke....  Håper det går bra :)

Jeg tror det går veldig bra, men nå er du jo klar over det. Så bestill godt stekt neste gang ;)
Skjønner ikke at dere klarer å spise halvblodig biff jeg da, må jo tygge i en evighet jo.. Hehe

Tror du kan ta det helt med ro. Biff er ikke det verste, fordi overflatene har den største smittefaren- ikke midt inne i kjøttstykket. Derfor farsemat er farligere rått enn en biff- etter hva jeg har skjønt :-) Det går nok med største sannsynlighet heeeelt fint! :-)

KatrineT skrev:
Tror du kan ta det helt med ro. Biff er ikke det verste, fordi overflatene har den største smittefaren- ikke midt inne i kjøttstykket. Derfor farsemat er farligere rått enn en biff- etter hva jeg har skjønt :-) Det går nok med største sannsynlighet heeeelt fint! :-)

Det er helt riktig det du sier der. Biff er ikke så farlig egentlig så lenge ytterkantene er stekt.... 

Ingen fare. spurte jordmor om dette, og hun sa at så lenge det var stekt/varmebehandla så var det ingen fare. spesielt ikke i norge. så lenge det ikke var rått, så var det bare å spise.
Hun var mer bekymra for det mathysteriet det var rundt gravide, og at de ikke hadde godt av å sitte på nett å lese om det ene og det andre som liksom skulle være farlig å spise. Hva som var farlig for 5-10 år siden var ikke nødvendigvis det i dag. Du har ingenting å bekymre deg over emoticon

dere er sååå snille som roer meg ned!!! hehe, sist var jeg ikke hysterisk men er nå er jeg det  da nyyyyter jeg siste dagen på ferie før det er hjem i morgen og jobb mandag :/ Goood sommer videre til dere alle

slapp helt av :) biffen har veldig lite bakterier inni, og som nevnt over er det viktigst at den er stekt på utsiden
bare få den bedre stekt neste gang så slipper det å tære sånn på samvittigheten din stakkar. vet forresten akkurat hvordan du har det. man er jo så redd for å gjøre noe som kan være skadelig. den alt med måte teorien om muggost og spekemat derimot synes jeg jordmoren til tosmå* kunne spart seg for. i det tilfelle er en skive nok for å få i seg farlige bakterier.

Back
Topp