Ang biff..

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg lurer så fælt på dette, jeg spiser alltid medium stekt biff.. Men du skal jo "helst" ikke gjøre dette når du er gravid, men allikvel har jeg gjort det et par ganger.. [&o] Riktignok norskt kjøtt ifra gilde, men allikevel..

Noen som spiser medium stekt som før, eller gjennomsteker dere biffen nå ?
Og hva er egentlig smittefaren her ?

Må nok gjennomsteke. Gjorde det i forrige svangerskap også [:)]

Du kan godt spise den både medium og blodig.
Det er bare et par ting du må gjøre først.
1. Fryse ned biffen til -20 grader i minst 2 døgn. Det dreper toxmopolosen.
2. Steke den på alle sider, ikke bare over og under, men også på "høyde"-siden. Listeria-bakterien er bare på overflaten av kjøttet, ikke inni.
3. Spis.

Spiste medium stekt før, nå gjennomsteker jeg [:)]

Jeg har også alltid spst den medium, men nå blir den mer medium til gjennomstekt. Syns den er god uansett jeg[:)]
Jeg tviler på at faren for å bli syk er så stor her til lands, men likevel hører vi jo om episoder hvor Gilde må trekke tilbake enkelte partier med kjøtt pga at det er infisert. Men årsaken til at de sier vi skal være forsiktige er nok ikke at det kan skje, men heller at konsekvensene av det er større enn hvis man spiser det uten baby i magen. Uansett må man nok bare vurdere selv hva man vil ta hensyn til. Det er vanskelig å skulle passe på absolutt ALT.

Synes ikke det er så vanskelig å passe på de tingene det er offisielle råd for, så ja, jeg gjennomsteker biffen min. I praksis lager jeg gjerne biffsnadder av den, da er det lettere å få det gjennomstekt uten at den blir tørr.

Jeg gjennomsteker alltid uansett....
Ender på do med diare dersom kjøttet er en anelse rosa, og har vært sånn noen år, så her gjennomstekes alt uansett....
Dersom man bruner utsiden, og deretter setter stekepanna inni stekeovnen, så blir den gjennomstekt uten å bli tørr! Deilig!

Herregud, nå fikk jeg lyst på biff [&o]

ORIGINAL: semine

Herregud, nå fikk jeg lyst på biff [&o]

me too!det renner av munnen[&:][&o]Jeg får ønske meg biff til i morgen!Er jeg ordentlig snill tror jeg at jeg får ønsket oppfylt[;)]

Det var ikke noe alternativ som passa for meg.. [:)] Men jeg spiser biffen godt gjennomstekt! Både før og nå! [:D]

Når jeg er her hjemme i norge og skal lage biff selv, tar jeg den medium, for da er det jeg selv som ordner alt, men i utlandet og på resturanter ber jeg om gjennomstekt [:)] (Nå fikk jeg sinnsykt lyst på biff! [8D] )

Eg spiste hjortebiff i dag faktisk, og liker den litt under medium. Men måtte nok bite i det sure eplet og helsteke den. Det ligger jo en risiko i å ikke gjøre det. Men eg spiser salami og ost som før, det gjorde eg forrige gang og. Og Folat, det skal eg få kjøpt meg på mandag!

jeg spiser den veldig gjennomstekt, var veldig hysterisk i forrige svangerskap. Kunne ikke bruke samme kniv som man skar i fenalåret og bruke den på brød. Denne gangen skal jeg ikke være like hysterisk. Man blir nesten syk av å være så hysterisk[:D] Syns hysteriet har gått litt for langt.  

Vil ikke si at det er "hysterisk" å følge anbefalingene akkurat?? [:-]
Synes heller ikke det er vanskelig å la vær å spise enkelte ting for en kort periode.. Selv om risikoen for å bli smittet av toxo/listeria er liten, men den ER der.. Og desverre kan konsekvensene være stygge.. [&o]

Spiste den gjennomstekt før, og gjør det nå også.[:)]

spsier dem meduim minus før og spiser nå medium.
med snuppa så spiste jeg mediun og gjerne spekemat og litt rått kjøtt. men ikke mye da.
var veldig dilla på spekemat at jeg kan spiser masse av de da jeg gikk med snuppa. og d gikk fnt. så lenge man ikke overdiver da[8D]
trur man kan spiser generel alt egentlig. men må være litt forsiktig med hygienen og at d er mest mulig fersk.
d er værre når man skal amme ungen, der kan man nesten ikke spise noenting.
men heldigvis så tåler snuppa en del. utnom tunfisken da [8D]

Back
Topp