idabh
Glad i forumet
Sønnen min begynte på bhge nå i januar her i Oslo. Han er født oktober 2010. Det er en stor mulighet for at vi kommer til å flytte til Trondheim i løpet av dette året, men vi vet ikke helt når/hvor det blir da det er veldig mye som naturlig nok må falle på plass først. Men det jeg lurer på er hvordan fungerer flytting i forhold til bhgeplassen til sønnen min?? Er det slik at om han eventuelt må begynne i bhge i Trondheim til høsten så må jeg ha søkt til hovedopptaket nå? Dette er jo litt vanskelig siden vi ikke vet så alt for mye om hvor og når enda....
Kan også nevne at sønnen min har 1 prioritet pga av funksjonshemning (synet), så det er ikke bare å velge en hvilken som helst bhge da det krever mye av dem i forhold til oppfølgning o.l. Per dags dato har han en spes.ped. på seg 17 timer i uka. Og får i tillegg oppfølgning av synspedagog og fysioterapeut. Vi valgte bhgen her utifra anbefalinger fra de i teamet som jobber med ham.
Kan også nevne at sønnen min har 1 prioritet pga av funksjonshemning (synet), så det er ikke bare å velge en hvilken som helst bhge da det krever mye av dem i forhold til oppfølgning o.l. Per dags dato har han en spes.ped. på seg 17 timer i uka. Og får i tillegg oppfølgning av synspedagog og fysioterapeut. Vi valgte bhgen her utifra anbefalinger fra de i teamet som jobber med ham.