ang BHG

man kan søke barnehageplass hele året, men fristen for hovedopptaket i august er vel i mars. så det er bare å søke [:)]

Jeg vet ikke, men kan vel logge inn på den søke-siden på hjemsiden til kommunen din. Går det an å søke nå så er det bare å søke i veg, hvis ikke så får du beskjed om hvordan regler de har der.

Noen har jo opptak i januar også, virker det som.

Om du vil ha plass, så søk tidligst mulig. Frist for hovedopptaket (oppstart i august) er i feb eller mars i ulike kommuner. Tildeling og ventelister settes opp etter søkedato.

Jeg søkte for ca 2-3 uker siden, og han fikk plass nå fra 15. november! Har full bhgdekning og vel så det her tydeligvis! Så det kan jo ikke skade å søke ihvertfall[:)]

ORIGINAL: Kiwi78

Om du vil ha plass, så søk tidligst mulig. Frist for hovedopptaket (oppstart i august) er i feb eller mars i ulike kommuner. Tildeling og ventelister settes opp etter søkedato.

Det skal ikke stemme. Etter hovedopptaket skal alle søkere settes opp etter prioriteringsliste. (funksjonshemming, innvandrere, søsken osv...) Og eventuell loddtrekning etterpå på de som stiller likt på førstevalg. (Men vet nok at styrerne velger litt ut fra barnegruppa her...)

Men. Resten av året er det opptak fortløpende om det er ledige plasser. Her vet jeg om noen som søkte utenom hovedopptaket der barnet skulle begynne før eller i sommeren. Da ble de regnet som søkere til året før og kom før hovedopptaket. Det kan være en litt utspekulert måte å ordne seg på[;)] Her skal vi søke om oppstart i januar. Leverer inn søknaden i oktober.

Man kan søke fortløpende hele året. Bare å søke så tidlig som mulig, skader ikke[:)]

ORIGINAL: pocahontas1

ORIGINAL: Kiwi78

Det skal ikke stemme. Etter hovedopptaket skal alle søkere settes opp etter prioriteringsliste. (funksjonshemming, innvandrere, søsken osv...) Og eventuell loddtrekning etterpå på de som stiller likt på førstevalg. (Men vet nok at styrerne velger litt ut fra barnegruppa her...)
Men. Resten av året er det opptak fortløpende om det er ledige plasser. Her vet jeg om noen som søkte utenom hovedopptaket der barnet skulle begynne før eller i sommeren. Da ble de regnet som søkere til året før og kom før hovedopptaket. Det kan være en litt utspekulert måte å ordne seg på[;)] Her skal vi søke om oppstart i januar. Leverer inn søknaden i oktober.

Er ikke helt inne i alle reglene jeg, men de med spesielle behov er jo utenfor hovedopptaket. I denne kommunen fikk vi beskjed om å søke tidligst mulig for å komme lengre opp på lista, så det var det jeg baserte svaret mitt på! Sorry om det ikke er riktig!!! LIllebror fikk plass pga søskeprioritering iallefall!

Back
Topp