Ang. bhg-plass

mammatiltogull

Elsker forumet
Skal sende inn søknad idag, men sitter å lurer litt på om jeg skal søke 80 eller 100% plass. Svigermor skal passe mini en dag i uka, så egentlig trenger vi bare 80% plass. Men jeg hørte at det er vanskeligere å få redusert plass enn full plass...!? Mtp. at de vil fylle opp plassene.
Så da blir det evt. å betale for full plass, men bare bruke plassen 4 dager i uka(bare det første halve året eller noe da..)

Tips?[:)]

det går vel an å søke om 100%, og når dere får plass så tror jeg det går ann å søke om permisjon fra 20%, slik at du bare betaler for, og bruker 80%

80% er ikke såå redusert, tror ikke det vil bli noe problem å fylle den plassen, hvertfall ikke om dere er fleksible til hvilken dag småtten skal ha fri. Som regel ordnet det seg hvertfall greit i bhg jeg jobbet i før. Men det er bare å ta en telefon til bhg du tenker å søke i om hvilke anbefalinger de har. 

Her er visst tipset å søke om 100% plass, deretter når en skal takke ja, å si at en bare vil ha 80% plass. Er visst enklere å få den plassen en vil ha da. Men det er jo uansett ikke mange kronene forskjell på 80 og 100% plass da.

Jeg søkte på 80%. Gikk bra det:) Sønnen min er også hos besteforeldrene en dag i uka. Sparer faktisk en del penger på det. Får litt over 600 kr i kontantstøtte og betaler mindre til barnehagen. Sparer nesten 1000 kr i mnd:)

Back
Topp