ang bhg plass..

GutteMamma89

Gift med forumet
Novemberlykke 2022
jeg søkte om barnehageplass for Casper nå i februar, også har venninner av meg fått svar.. men disse skal begynne i august.
Jeg har søkt f.o.m januar 2011 når lillegutt er 1år.. får jeg svar nå da eller senere? noen som vet?
[:)][:)]

ORIGINAL: *MommyToBe*

jeg søkte om barnehageplass for Casper nå i februar, også har venninner av meg fått svar.. men disse skal begynne i august.
Jeg har søkt f.o.m januar 2011 når lillegutt er 1år.. får jeg svar nå da eller senere? noen som vet?

vi søkte også for jan 2011 - fått svar, og fikk ikke plass

ORIGINAL: Lykkeliten i Januar

ORIGINAL: *MommyToBe*

vi søkte også for jan 2011 - fått svar, og fikk ikke plass

shitt.. hva skjer med at folk ikke får plass ?? mange av venninnene mine som har samme problemet.. hva gjør man da liksom [&o][8|][:-]

kan søke andre barnehager, stå på venteliste, dagmamma... vi kommer til å søke igjen etter hovedopptaket i august [:)]

Har og søkt til januar 2011 og har ikke hørt noe enda.?[8|]

Vi søkte han også inn fra januar 2011. Han fikk ikke plass på 1. opptaket, men håper han får tilbud om plass på 2. opptaket.

Vi har også søkt fra januar av. Vet at svarene er sendt ut og at noen allerede har fått de i postkassen... Er så spent!

Jeg søkte innen 1 mars om plass til Madelen fra å me januar 2011, å hun har fått svar.. Kom inn [:)]

Vi har også søkt f.o.m januar, og fått brev om at det vurderes nærmere oppstart. Kjenner jeg gruer meg til svaret...

da håper jeg virkelig det ramler ned i postkassa mi snart!! er veeeldig spent altså! [:)][8|]

Vi har fått plass, disponerer den fra 1. desember, skal bruke den fra februar/mars.

Har nok fått plass pga. søskenfordel. Sist - med Iver - trengte vi plass fra 1. januar 2009. Fikk avslag i hovdopptaket og i suppleringsopptaket. Så fikk vi tlf. fra noen barnehager om at vi kunne få plass, men valgte å ha is i magen. I beg. av september fikk vi brev om at vi hadde fått plass fra 1. desember på førstevalget vårt [:D]

Er jo vanskeligere å få plass midt i året enn i august, og ungene våre har jo ikke rett på barnehageplass i barnehageåret som kommer, så hvis man bor i en kommune som ikke har full dekning, risikerer man å ikke få plass.

Vi søkte innen 1 mars og har fått brev om at vi må ta kontakt med barnehagene hvor vi har søkt om hvilken plass vi står på. Har søsken prioritering så tror nok det skal gå bra. Har søkt fra 1 februar 2011 [:)]

Jeg fikk et brev om at søknader for 2011 blir behandlet til høsten og at vi får svar på  oktober.

Det er litt ulike praksiser fra plass til plass og private anno kommunale. Noen gir svar nå, mens andre venter til nærmere jul. Kommunene har ofte ulik praksis og, så ta deg en telefon og hør visst ikke du hører noe. En kan også få nei nå, men ja til desember igjen da mange barnehager fyller opp litt ekstra da!! Det er om å gjøre å bare være på hugget[;)]
Jeg er heldigvis garantert plass. Han blir personal barn og vi har i vedtektene at de går først[;)] Veldig greit[:)]

Jeg søkte innen hovedopptaket og fikk plass fra 1 september. Så ringte styreren meg og lurte på når vi egentli ønsket og begynne - så da fikk jeg plass fra 1 desember (da er permisjonen vår over). Så deilig å måtte slippe å betale for "ubrukte" måneder, og deilig at styreren selv ringte og lurte på om vi ville slippe det [:)] *fornøyd*
men for de som søker oppstart i januar må nok som oftest vente på svar til "januaropptaket" som noen bhg har. vi søke om det til førstemann og fikk da svar i november. denne gang søkte jeg om oppstart innen oppstarten av barnehageåret for å være mer sikker på å få plass [:)]

Vi har fått bhgplass fra 01.jan[:D] Styreren av bhg ringte oss og lurte på når lillegullen ville begynne, vi fikk da beskjed om at siden vi primært ville ha plas fra jan skulle vi få svar i okt. [:D] Uken etter fikk vi brev i posten [:D]

ORIGINAL: mamma87

ORIGINAL: Lykkeliten i Januar

kan søke andre barnehager, stå på venteliste, dagmamma... vi kommer til å søke igjen etter hovedopptaket i august [:)]

åja..går det an altså..[8|]Har ikke jeg tenkt på..!

ja, man kan søke hele året når man ikke ønsker oppstart i august står det i infoen fra kommunen her i hvert fall [:D]

Back
Topp