ang bhg...litt irritert

Hjertejenta

Gift med forumet
Først må jeg si at jeg er ufattelig glad lille mann fikk 100% bhgplass fra august av...

Vi fikk 2 valget vårt og det var kun fordi han ikke hadde noe tilhørighet eller "kølapp" i kanvas greiene...
Så da ble han stående på siste gruppe til å få plass.. Jeg hadde jo ikke lest noe om kanvas bhgene, for jeg var kun inne på kommunen sin søkeside...
Pluss for å få "kølappe" måtte det blitt gjort før 01.01.10..Og jeg starta først med bhg søking etter det...

Synes det er rimelig kjedelig egentlig at det skal være sånn...

Er det flere som har vært borti dette? og hva synes dere om denne type ordning og opptak??

Eller er det bare jeg som synes det er kjedelig....

Ja, vi har Kanvas barnehage og vi sto lenge i kø med Emilie uten å være medlem, fordi vi ikke visste at vi måtte "melde" oss inn. Nå fikk vi jo plass til lillegutt der også, men det var i grunnen bare flaks, for jeg skjønte jo ikke at det ikke holdt å være medlem der fra før men at vi måtte melde inn Sebastian også. Så hadde en fortvilet samtale med styreren som kunne forklare, akkurat som du har hørt at dette måtte gjøres før 1.1, så nå var vi LANGT bak i køen- MEN- de la til den beste godviljen for oss og lot oss komme frem i køen after all- PUH---- men kjente jeg var svett der et øyeblikk ja.

Men ja-- det er litt dårlig informasjon rundt søkeprosessen for Kanvasbarnehagene og jeg er enig i at det er litt irriterende. Det står jo ingen info om det på kommunen sine sider......[&:]

Må forresten legge til at barnehagen til gjengjeld er HELT super og jeg kan jo ikke klage, for vi fikk jo plass[:D]

Vi har fått plass til lille mini i en kanvas barnehage[:)] Eg viste om at en måtte vere medlem, for eg har jobbet litt i kanvas sine barnehager!
Og eg ringte den barnehagen vi hadde på 1. valget før eg søkte for å høre litt og få info. Og til lenger en har vert medlem til lenger opp i køen kom en. Så eg meldte inn mini da han var 3 uker, og søkte plass.
Men den "retten" en har som medlem og kø systemet vart avviklet fra 01.10.10.
Så nå må en ikke lenger vere medlem i kanvas for å få plass, men desverre for mange så kommer de med medlemsskap først i køen til opptaket i år.
Men neste år gjelder ikke medlemskapet!

ORIGINAL: Rimpro

like irriterende som at jo tidligere du søker, jo lengre frem i køa kommer man.. Så best er det å søke barnehage med engang man får personnummer..
DET er dårlig gjort det.. Burde sakt ifra på fødeavdelingen allerede om den spør du meg!

Jeg søkte barnehageplass med en gang jeg fikk personnummere. Men fikk ikke plass i noen av de 3 jeg hadde søkt på..

sånn er det ikke her.. her blir alle vurdert i ett å samme opptak! vi ligger litt foran i køen i og med at storesøter går i den barnehagen.. og vi fikk heldigvis plass.... dette systemet dere snakker om har jeg aldri hørt om ei gan

Back
Topp