ang. bevegelser..

En baby til :)

Glad i forumet
Hvor tidlige er det mulig å kjenne bevegelse? Er nå 9+3, og den lille beveger seg jo. Men den er jo så liten. Det jeg lurer på er hvor tidlig er det mulig å kjenne dette? Hadde nettopp noe som kjentes ut som bevegelser i magen. Akkurat der livmoren er, så jeg vet ikke om det kan være luft i magen som kjennes i det område? Minner veeeeldig om hvordan de første bevegelsene kjennes ut, men det er da vel alt for tidlig?? Vet jeg i ett svangerskap kjente liv i uke 13, husker ikke de andre. Vært til 1.kontroll, og da passet str på livmor til terminen jeg har. Altså at jeg nå er 9+3 uker, så lite sannsynlig at jeg er lengre på vei.. Noen som vet? "Bevegelsene" i magen, eller hva det nå var, kjentes ut som små tette dunkinger.. :P Kan man ha lemus i livmoren?

jeg har kjent mange slike bevegelser tidlig, det er ikke spark, men forskjellige bevegelser fra tarm, mage etc, man kan få sånne små leamus der nede ja, sikkert fordi ting strekker seg litt. Det er veldig vanskelig å definere de første bevegelsene, fordi det like så godt kan være noe annet, men det jeg har hørt er at det tidligst er mulig å kjenne i uke 13! og det tror jeg er riktig sånn i forhold til størrelse på babyen osv. Jeg har tidligst kjent det i uke 14 sist, nå kjente jeg de første litt tydelige sparka i går, og går nå inn i uke 15 :)

Jeg tror det er mange som tror det er bevegelser, men så kan det like godt være andre ting (sånn veldig tidlig i svangerskapet) ;) man ønsker jo såååå veldig at det skal være bebisen.

Så tidlig som 9 uker skal det vel ikke være mulig å kjenne så mye, nei. Babyen er fortsatt veeeldig liten selv om den rører på seg. Men det kan nok godt hende at det er som du tror, luft som rører på seg. Jeg kjente liv med førstemann i uke 17 og nummer to i uke 13.

Back
Topp