Ang besøk og servering...

EdonaBigMama

Forumet er livet
Det er vanlig å servere kaffe/drikke til noen som kommer til besøk, men hvem serverer man også noe å spise til? Eller serverer man alltid begge deler til alle? [8|] mannen min sier jeg alltid stresser med kaffe og noe å spise på når vi har noen på besøk, og det er ikke ALLE man trenger å gi noe å spise til, bare kaffe/drikke som er "obligatorisk" 

Spørs mer på anledningen enn hvem det er synes jeg. Om noen bare stikker innom så blir det stort sett bare kaffe/te servert her i huset. Om vi har invitert noen på kaffe får de også noe attåt. 

Synes det er ekkelt at folk kommer hit når vi ikke har noe å tilby annet enn drikke, men når jeg er hos andre synes jeg det er best å bare få noe å drikke. Hater så mye styr!

Det er psykologen fra Spebarnsteamet som kommer... Jeg pleier alltid å servere noe å spise også, men denne gangen sitter vi og prater og hun skriver ned liksom. Passer det inn å spise da liksom? 

Jeg og er litt sånn.. Selv om det "bare" er venner, så føler jeg at jeg må servere både noe å drikke, og noe å bite i. Sånn gjør alltid mamma også, så det er vel der jeg har det fra.

Men når vi er hos venner, så stresser ikke de med sånt i det hele tatt, med mindre vi er invitert på noe spes da. Savner det heller ikke når vi er på besøk, for det er jo ikke derfor vi kommer dit[8D]

ORIGINAL: Freaky*Nurse*Flode

Synes det er ekkelt at folk kommer hit når vi ikke har noe å tilby annet enn drikke, men når jeg er hos andre synes jeg det er best å bare få noe å drikke. Hater så mye styr!

Samme her! Hater at folk stresser når jeg kommer på besøk! Men har alltid hatt det sånn hjemm, så .. [8|] Føler meg "naken" hvis jeg kun tilbyr drikke

ORIGINAL: EdonaLarsen

Det er psykologen fra Spebarnsteamet som kommer... Jeg pleier alltid å servere noe å spise også, men denne gangen sitter vi og prater og hun skriver ned liksom. Passer det inn å spise da liksom? 

Du kan jo ha f.eks druer stående fremme? De er jo forholdsvis enkle å spise mellom ordene[:)]

Hadde nok lagt mest vekt på drikken om jeg var deg[:)]

jeg har ikke annet enn noen Dots-kjeks og rosinboller. og de kjeksene er MINE [:D][:D][:D][:D] sitter og spiser de nå, men dypper de i melk først selvfølgelig [:D]

Kaffe, brus, vann ol til drikke er jo f.eks genialt og enkelt.
å til mat er det veldig lett å bare ha ei skål med kjeks fremme. Jeg hadde frøse ned litt skoleboller og slik som jeg tok opp å serverte til noen. Ellers så sto det kjeks fremme. Men treng jo ikke servere noe da- folk forventer ikke så mye mer enn å få se og holde nurket. Er jo derfor de kommer, ikke for å få noe mat/drikke da. :) Ikke stress, men nyt heller tiden!

ORIGINAL: Molsy

Spørs mer på anledningen enn hvem det er synes jeg. Om noen bare stikker innom så blir det stort sett bare kaffe/te servert her i huset. Om vi har invitert noen på kaffe får de også noe attåt. 

jeg har ikke annet enn noen Dots-kjeks og rosinboller. og de kjeksene er MINE [:D][:D][:D][:D] sitter og spiser de nå, men dypper de i melk først selvfølgelig [:D]

Kos deg med DOTS'ene dine[:D][8D]    -serverer heller ikke de til noen *må ha selv*

Om du har mulighet til å handle før de kommer fra spedbarnsteamet ville jeg om jeg var deg kjøpt litt druer/jordbær å hatt på bordet, evt annen frukt + fruktkniv /kniv i tillegg.

Siden det er psykolog på hjemmebesøk, så aner jeg ikke [>:]
(hun kommer ikke for sønnen min, men for meg i forbindelse med svangerskap)

ORIGINAL: Freaky*Nurse*Flode

Kos deg med DOTS'ene dine[:D][8D]    -serverer heller ikke de til noen *må ha selv*

Om du har mulighet til å handle før de kommer fra spedbarnsteamet ville jeg om jeg var deg kjøpt litt druer/jordbær å hatt på bordet, evt annen frukt + fruktkniv /kniv i tillegg.

haha, javisst skal jeg kose meg [:D][:D]

Ja, kjøper noen druer imorra da [:)]

takk så mye, damer!

Tror det holder meg noe å drikke, eventuelt noe enkelt som druer stående på bordet...

Psykologen kommer for å snakke/høre på/med deg...Ikke for å spise...

Men noe å drikke hadde nok vært greit å bringe frem...Blir tørst av snakke...[;)]

ORIGINAL: *MaCa*

Tror det holder meg noe å drikke, eventuelt noe enkelt som druer stående på bordet...

Men noe å drikke hadde nok vært greit å bringe frem...Blir tørst av snakke...[;)]

haha, nei jeg kjøper nok 4-5 druer, det går holde [:D][:D]

Holder i massevis..[:D]

Holder i massevis..[:D]

var det jeg tenkte  [:D]

der jeg vokste opp så var det bare vanlig å servere kun kaffe evt noe annen drikke. mens her så er det vanlig med noe inntil kaker eller brødskiver hvis det kommer noen. Så her blir jeg nesten sett rart på hvis jeg ikke serverer noe annet en kaffe

Sett fram litt kjeks! Det er jo ikke noe stress, samtidig så har du jo tilbudt noe spiselig. Kan ikke slå feil[8D]

Back
Topp