Ang besøk av andre barn...* langt!

*solstråle i august*

Elsker forumet
Jeg lurer litt på om det er jeg som overdriver, så derfor vil jeg høre hva andre tenker om dette.

Jeg har en sønn på 1 år... han leker masse, er ganske rolig av seg også, men hjemme så har jeg regler at han ikke skal kjøre biler på bordet liksom, og at han ikke skal gå rundt med kopp med saft oppi, at han kan stå rolig og drikke den, samt ikke kaste druer rundt, og kjøre traktoren sin i møblene, altså krasje det.. samt at han ikke skal drive å leke med det tekniske - altså dvdspilleren, musikk anlegget, ps3 osv, driver å roter med pynten jeg har på bordet (altså, å se på de osv er greit, men ikke rive de ned og sånn)...

er dette urimelige regler? altså, uansett hva folk mener, så vil jeg uansett ha det sånn.. mener dette er helt normal skikk i hjemmet...

men her om dagen hadde vi besøk av en snart to åring. hun løp rundt med en kopp med saft så det sprutet og la segpå gulvet, sofaen og sånn, samt at hun kastet druene på  gulvet når hun ikke ville ha de, og bare lot de ligge der,etterpå kjørte hun trakoren over dem, og krasjet i tvbenken med den, og kjørte biler hardt på bordet og krasjet det med pynten, pluss at hun dyttet min 1 åring rundt med den stolen han har, mens han satt og koste seg med barnetv og druene sine, og han pleier alltid å sitte rolig og se på det, mens nå ble han dytta rundt osv...

og moren bare smilte og så på...........[:-]

er dette noe jeg burde sagt ifra om, eller er det greit at barn leker sånn ? blir så usikker når det er et annet sitt barn..
.

Jeg hadde sagt ifra[&:][;)]

Barn skal få leke, men alt med måte! Spesielt når man er på besøk[&:]
Er det barn av dette kaliberet her på besøk sier jeg ifra på en fin måte...Får ikke mine barn lov til det, får ikke de barna som er på beøk lov heller...[:)]

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Er det barn av dette kaliberet her på besøk sier jeg ifra på en fin måte...Får ikke mine barn lov til det, får ikke de barna som er på beøk lov heller...[:)]

Godt å høre, jeg syns det er vanskelig. prøvde å si ifra en gang, men da f ikk jeg sånn "eeh, det er jo overdrevet blikk" [:'(][8|]

Ditt hus, dine regler.. Du kan jo begynne med å hinte litt til mammaen- kansje hun sier fra til barnet da, om hun ikke gjør det syns jeg du kan si fra på en ordentlig måte..

Men sånn personlig- så tror jeg du kommer til å få deg en overraskelse når barnet ditt blir litt større og litt mer mobilt [:D]

ORIGINAL: Maelle

Ditt hus, dine regler.. Du kan jo begynne med å hinte litt til mammaen- kansje hun sier fra til barnet da, om hun ikke gjør det syns jeg du kan si fra på en ordentlig måte..

Men sånn personlig- så tror jeg du kommer til å få deg en overraskelse når barnet ditt blir litt større og litt mer mobilt [:D]

POENGET med innlegget mitt var ikke at min sønn ikke blir sånn, MEN hvordan jeg forholder meg til det faktisk![:)]

og han er snart 15 mnd, og er ikke sånn som hu var når hu  var 15 mnd heller! så barn er forskjellige, men som sagt, er hvordan foreldrene forholder seg til det!

ORIGINAL: *solstråle i august*

POENGET med innlegget mitt var ikke at min sønn ikke blir sånn, MEN hvordan jeg forholder meg til det faktisk![:)]

og han er snart 15 mnd, og er ikke sånn som hu var når hu  var 15 mnd heller! så barn er forskjellige, men som sagt, er hvordan foreldrene forholder seg til det!

Les ALT jeg skriver da! [;)]

I ditt hjem er det dine grenser som gjelder. Selv for barn som er på besøk. Lov å irettesette selv om barnets foreldre er til stede. Her bestemmer du. Enkelt og greit.

Les ALT jeg skriver da! [;)]

Ja, jeg har lest alt, men jeg svarte på det du skrev ang overraskelse, hvorfor skal jeg få det ?

Har omtrent de samme "reglene" her hjemme vi og, og d funker fint.
Men jeg hadde nok sagt ifra på en fin måte, at her hjemme så har ikke h*n lov t å gjøre slikt, så hadde vært fint du og kunne gjøre d samme..[8|]

ja, skulle jeg sagt ifra hadde jeg såklart sagt det på en fin måte[:)]

takk for svar folkens, da vet jeg mer at det ikke ville vært feil å si ifra, er bare ikke av den typen, men som dere sier så er det jo mine regler i mitt hjem, og om det ikke er noe så "ille", så er det jo greit, men dette syns jeg rett og slett var SLITSOMT! [:D]

Uh-oh, føler meg litt truffet.
Knerten her er utrolig aktiv. Generelt er han rolig og snill, men han får kanskje tøye grensene litt langt av og til. Sånn som å hive druer på gulvet og la de ligge, kræsje bilen i møblene og flytte rundt på stuebordet. Han er til tider en liten tornado og er i en periode hvor han tester grenser veldig. Det kan være vanskelig å sette grensene tydelig hele tiden.
Helt enig i at barn som er på besøk bør oppføre seg, og at moren burde gjort noe med dette. Men alle har forskjellige grenser også.
All ære til deg om du ikke får deg en overaskelse en gang de nærmeste månedene. [;)]

Alle vet jo at barn kan være rene turboene, og IKKE alltid lette å styre[8D]

Men problemet er jo ene og alene at moren ikke passet på...
For så lenge man føler at moren/faren prøver å ha kontroll på barnet, da føles det med en gang mye bedre![;)]

ORIGINAL: AnnaFrost

Knerten her er utrolig aktiv. Generelt er han rolig og snill, men han får kanskje tøye grensene litt langt av og til. Sånn som å hive druer på gulvet og la de ligge, kræsje bilen i møblene og flytte rundt på stuebordet. Han er til tider en liten tornado og er i en periode hvor han tester grenser veldig. Det kan være vanskelig å sette grensene tydelig hele tiden.
Helt enig i at barn som er på besøk bør oppføre seg, og at moren burde gjort noe med dette. Men alle har forskjellige grenser også.
All ære til deg om du ikke får deg en overaskelse en gang de nærmeste månedene. [;)]

Jeg mente ikke å treffe noen på noen måte...

Det er klart at barn tester grenser, det er det.. det gjør min også, han finner gjerne på å kaste disse druene rundt, krasje i møbler osv...

MEN poenget mitt var hvordan når man er på besøk. Hadde jeg vært på besøk hos noen og han hadde gjort det, så hadde jeg vært veldig nøye på å passe på han der.. at man liksom ikke bare lar de holder på utover det de du er på besøk hos syns er greit. jeg syns det er respektløst hvis man besøker andre, og de overhodet ikke liker at det er sånn,da er det viktig å vise at man respekterer det, og prøver å snakke til barnet sitt... skjønner du hva jeg mener? [;)]

enig!

Alle vet jo at barn kan være rene turboene, og IKKE alltid lette å styre[8D]

Men problemet er jo ene og alene at moren ikke passet på...
For så lenge man føler at moren/faren prøver å ha kontroll på barnet, da føles det med en gang mye bedre![;)]

Du får sagt det du, er akkurat det jeg mente! HVIS hun hadde vist at hun liksom prøvde, så hadde jeg forstått det så godt!! det er bare det at hun lot hu holde på osv, og jeg orker ikke et ordentlig GRISEHUS og skadet møbler pga en unge som mora ikke GIDDER å snakke til!

vis at du prøver, så er jeg fornøyd jeg!

Det er klart at barn tester grenser, det er det.. det gjør min også, han finner gjerne på å kaste disse druene rundt, krasje i møbler osv...

MEN poenget mitt var hvordan når man er på besøk. Hadde jeg vært på besøk hos noen og han hadde gjort det, så hadde jeg vært veldig nøye på å passe på han der.. at man liksom ikke bare lar de holder på utover det de du er på besøk hos syns er greit. jeg syns det er respektløst hvis man besøker andre, og de overhodet ikke liker at det er sånn,da er det viktig å vise at man respekterer det, og prøver å snakke til barnet sitt... skjønner du hva jeg mener? [;)]

I`m right there with you! Blir litt feil å "gi opp" på besøk ja.

Har akkurat samme holdning som deg..
Var på besøk en gang med gutten min hos ei med 2 barn. Så satte han bilen på bordet og jeg sa "nei,ikke på bordet" og tok den vekk. Hun ble helt sjokkert. "mine barn leker overalt de" ...ja,ja tenkte jeg,jeg vil værtfall at min sønn ikke skal leke på bordene til folk,derfor får han ikke lov til det hjemme heller.

Villa sagt ifra,for å gjøre det på en "fin" måte villa jeg sagt til ungen først-så kanskje mora hadde skjønt at det ikke er ok!

om ikke barnet plukket opp druene så  skulle ihvertfall mora ha ryddet opp etter barnet sitt[:)] er normal skikk og bruk at man ikke roter med mat og lignende når man er på besøk, og foreldrene må ta ansvar. Om mora synes det er greit at hun kaster mat veggimellom hjemme, så greit.. da må du tåle det på besøk MEN det er ikke du som skal rydde opp etter barnet (mener jeg)[8D]
at barna kræsjer i møbler når de kjører bil inne ser jeg ikke som noe problem, her har vi bruksmøbler og liten gulvplass så skal hun styre med bilen så kommer hun til å kræsje før eller siden uansett[;)]

I`m right there with you! Blir litt feil å "gi opp" på besøk ja.

godt å høre! min kan være turbo han og!! [:D]

Jeg og venninna mi bruker faktisk "bytte unge" når vi er sammen. Jeg snakker til hennes og hun til min,vi sier til hverandre : "si du ifra"[:D]

For noen ganger så nekter de å høre på mora si,men straks noen andre sier hva som er lov og ikke lov så hører de etter[8D][;)] Vi er veldig gode venner da, er sikkert ikke alle som får det til men,verdt et forsøk!

Back
Topp