Ang beregning av termin..

*Sookie*

Elsker forumet
Jeg vet nårtid jeg hadde EL fordi jeg tok EL-tester. Så jeg er jo rimelig sikker på nårtid jeg har termin.

Var på Tidlig UL nå denne uka, å ble da satt tilbake 9 dager.

Mitt spørsmål er da som følger: Går dette an???

Greit nok viss det var snakk om et par dagen, for man vet jo aldri helt når befruktningen skjedde, men 9 dager er jo en del i og med at jeg vet når jeg hadde eggløsning....

Jeg ble satt tilbake 2 uker på ord. ul. ennå vi kun var ubeskyttet én gang.

ja for så vidt jeg har forstått beregner de termindato etter størrelsen på ungen..

så ditt barn var litt mindre enn gjennomsnittet

Tror fosteret kan gå i dvale noen dager også, som gjør at terminen blir flyttet.

Fosteret vokser litt i rykk og napp.. er vel derfor de har satt en feilmargin på +/- to uker på ultralydterminer.
Jeg ble satt tilbake 2 uker på ordinær ultralyd... altså om jeg skulle regnet tilbake i tid så testet jeg da positivt før babyen var unnfanget... [8D]

Målene på tidlig ul er ganske omtrentlig, det er derfor termindatoen ikke fastsettes før ved ordinær ul.

De vokser litt i rykk og napp, men ved ca 17 ukers alder er alle fostre omtrent like store, og da kan man anta når termin faktisk er.

Og siden el-tester ikke er 100% pålitelige, så kan din beregning også være noen dager feil [:)]

Jeg kranglet i nesten hele svangerskapet, med sykehuset.
De mente jeg hadde termin 11 dager senere. Hun kom 4dager før min termin. Noe jeg er uffatelig glad for. Hun veide 4250gram. Å var stor nok. Jeg tvang min kjære jordmor til å tøye meg når jeg var 39 uker ifølge min telling.
Å det hjalp;)

ORIGINAL: Fjärild

Målene på tidlig ul er ganske omtrentlig, det er derfor termindatoen ikke fastsettes før ved ordinær ul.

De vokser litt i rykk og napp, men ved ca 17 ukers alder er alle fostre omtrent like store, og da kan man anta når termin faktisk er.

Og siden el-tester ikke er 100% pålitelige, så kan din beregning også være noen dager feil [:)]

Ja, jeg stoler ikke på den "nye" terminen vertfall. Blir forhåpentligvis satt frem litt på ordinære UL.

Back
Topp