Ang. bekkenløsning

Becky87

Elsker forumet
Dere som har fått bekreftet bekkenløsning.
Hvor lenge gikk dere med smerter før dere gikk til legen?
Jeg har de siste ukene slitt veldig med ryggen og bekkenet.
Begynte med at ryggen verket nesten døgnet rundt, ble kun bedre de dagene jeg ikke gjore noen ting, bare lå på sofaen.
I det siste har det gått nedover i rompa. Blir spesielt galt når jeg går på flise- eller steingulv.

Men så er det sånn at jeg ikke vil gå til legen unødvendig.
Liker liksom ikke legen min noe særlig, og søsteren min erfarte at han ikke så på bekkenløsning som
noe viktig eller noe som trengtes å tas hensyn til.
Hun var da i svangerskapspermisjon hele svangerskapet, så kan jo vær at han er litt "snillere" med meg som er 100 % student og jobber i tillegg. Etter jobb i helga hadde jeg så vondt at jeg ene natta ikke fikk sove.

Ble langt, for føler jeg trenger å lufte ut litt.
Burde jeg komme med til legen, eller skal jeg bare se det litt an?
Trenger deres synspunkter[:)]

Kom til legen du, så du får kommet i gang med behandling som kan hjelpe[:)] F.eks fysio, kiropraktor...

ORIGINAL: Sikon

Hei!
Jeg gikk til legen med en gang jeg begynte å ha vondt, fikk sykmeld 1 mnd i første omgang for å se om det bedret seg, og hun skrev henvisning til fysio. Blir nok gående hjemme til jenta vår kommer!

Jobber i butikk så det blir mye gåing og løfting av varer, og bekkenet ble bare værre og værre. Tenkte som så at det er ingen som takker meg for smertene jeg må gå med, og man skal også fungere resten av svangerskapet og etter fødselen. Jeg går til bassengtrening 2 dager i uken på fysiosenteret + trener styrke 1-2 dager.

Jeg anbefaler deg time til legen for å høre hva du kan gjøre for å forebygge, evt få trening til fysio. Man skal ta bekken og ryggproblemer alvorlig i svangerskapet. Ikke mange mnd i livet man skal gå gravid, så hvorfor slite å ha vondt ?

Jeg jobber også i butikk, eller på en bensinstasjon. Går da i 8 - 9 timer i strekk med kun små sittepauser på en krakk bak kassen.
Er jo også student, så sitter på harde trestoler hele uka.

Tror jeg skal høre med søsteren min hva hun syns, vi har samme lege, så hun vet litt hvordan jeg skal takle han.
Begynte med bare å ha vondt på kveldene, men nå har jeg vondt hele dagen og natta også. Så tror jeg må få meg en time til legen.

Men så har jeg ikke lyst å bli sykemeldt heller, siden sjefen min forutså at jeg ikke ville holde ut så lenge. Har liksom litt lyst å motbevise ham. Å så har jeg ikke noe fast utenom 8 timer i uken, selv om jeg jobber opp mot 16 timer i uken. Så er redd en sykemelding kommer til å merkes på økonomien.

ORIGINAL: Becky87

Hei!
Jeg gikk til legen med en gang jeg begynte å ha vondt, fikk sykmeld 1 mnd i første omgang for å se om det bedret seg, og hun skrev henvisning til fysio. Blir nok gående hjemme til jenta vår kommer!

Jobber i butikk så det blir mye gåing og løfting av varer, og bekkenet ble bare værre og værre. Tenkte som så at det er ingen som takker meg for smertene jeg må gå med, og man skal også fungere resten av svangerskapet og etter fødselen. Jeg går til bassengtrening 2 dager i uken på fysiosenteret + trener styrke 1-2 dager.

Jeg anbefaler deg time til legen for å høre hva du kan gjøre for å forebygge, evt få trening til fysio. Man skal ta bekken og ryggproblemer alvorlig i svangerskapet. Ikke mange mnd i livet man skal gå gravid, så hvorfor slite å ha vondt ?

Jeg jobber også i butikk, eller på en bensinstasjon. Går da i 8 - 9 timer i strekk med kun små sittepauser på en krakk bak kassen.
Er jo også student, så sitter på harde trestoler hele uka.

Tror jeg skal høre med søsteren min hva hun syns, vi har samme lege, så hun vet litt hvordan jeg skal takle han.
Begynte med bare å ha vondt på kveldene, men nå har jeg vondt hele dagen og natta også. Så tror jeg må få meg en time til legen.

Men så har jeg ikke lyst å bli sykemeldt heller, siden sjefen min forutså at jeg ikke ville holde ut så lenge. Har liksom litt lyst å motbevise ham. Å så har jeg ikke noe fast utenom 8 timer i uken, selv om jeg jobber opp mot 16 timer i uken. Så er redd en sykemelding kommer til å merkes på økonomien.

Men det er jo deg og barnet det går utover. Syns det er trist om du må "bevise" for sjefen at du klarer det. Ingen som kommer til å takke deg om du kommer til å slite som f etter fødsel eller når du begynner å bli større. Det er snakk om noen mnd av et helt arbeidsliv, jeg tenker meget ego i denne situasjonen og må gjøre det for det er ingen andre som gjør det. Du kommer til å få lønn for de timene du er planlagt for om du blir sykemldt. Og du får lønn ut fra gjennomsnittet fra NAV.

Har snakket med søsteren min nå, og hun mente at han ville ta meg mer alvorlig enn henne, siden jeg har en jobb der jeg går/står hele arbeidsdagen. Er ikke det at jeg må bevise noe for sjefen, men hadde håpet at jeg ville holde ut lenger, for jeg har hele tiden sagt at jeg vil jobbe så lenge som mulig, å føler liksom ikke dette er så lenge.

Men skal bestille mg time til legen, så får vi se hva han sier. Er jo ikke sikkert at jeg blir sykemeld heller.

Da har jeg fått meg legetime på mandag. Så får vi se hva som skjer videre.
Har skjev ryggrad etter en takling på fotballbanen som ikke kan fikses. Har gått til kiropraktor og ostopat i flere år med det, men det blir bare godt for en liten periode. Dette kan jo ha litt innvirkning på bekkenet også, for tror jeg belaster det feil på en måte.

Men får bare håpe at legen er snill med meg. Mest av alt håper jeg at jeg kommer til en av de andre på legekontoret og ikke min fastlege. For han er ikke noe problem i å ha litt vondt til tider. (Dum lege ja)

ORIGINAL: AMAF

Jeg kjente det for første gang i halebeinet i sommer.
Ble først ille etter at jeg kom tilbake etter ferien.
Etter to uker jobbing ble det bare værre og værre. Fikk sykmelding først 1 uke for å se om det ga slipp.
så fikk jeg 50% i 3 dager, så begynte jeg fullt igjen denne mandagen her.
Har vært til manuellterapeaut to ganger, og hun diagnoserte meg med bekkenløsning etter første behandling. Får behandlingen gratis pga diagnosen.

Kan du ikke bytte lege? Syns det er rart han ikke tar det mer alvorlig.
Han bør hvertfall det når du går/står 8 timer om dagen.
Syns du bør revurdere fastlegen din hvis han ikke tar deg alvorlig!!

God bedring :)

Har tenkt på det med å skifte lege flere ganger, men har ikke fått fingen ut til å gjøre det.
Nå føler jeg ikke det er vits, siden vi flytter vekk herfra til våren.
Synes også det er greit å ha samme lege gjennom hele svangerskapet, siden han vet alt om infertilitetsutredningen min og om MA'en som jeg hadde i vinter.

Men får jo ny lege når vi flytter, og det skal bli bra!

Back
Topp