Ang Bekkenløsning

Februargull14

Blir kjent med forumet
føler eg har en "ekstrem" variant av bekkenløsning, som gjør at eg egentlig ikke fungerer i hverdagen :( .. om eg så må , så er eg helt ødelagt i flere dager etterpå, og på kvellingen iler det og svir og styrer på etter en "aktiv" dag,dvs noe annet enn å ha vært i sofaen..

100% sykemeldt pga dette.... men spurte legen om ka eg kunne gjøre... skulle eg bare presse meg selv ??-..... fikk JA som svar.... men hallo.....

Er det flere med bekkenløsning , som evt det ka kosekvenser som kan komme om man presser seg selv, skal man det ?? ... eller skal man virkelig lytte til kroppen at når det gjør vondt så gjør det vondt!

Jeg fikk beskjed av fysio å ikke presse meg, da det ville gjøre vondt verre!

Sniker litt. Fysioterapeuten min sier at man skal leve som man har gjort før man fikk bekkenløsning, men ta hensyn til smertene. Men ikke noe husarbeid! Det er fy fy!

visst eg skal leve som eg gjorde før bekkenløsningen vil jo det si at eg er i 100% jobb, og gjør husarbeid :P ... å støvstuge, vaske, henge opp klær og vaske opp er jo et mareritt no ... :P ... hadde bekkenløsning med 1 og, men ikke i den graden eg har no, blei vel aldri kvitt det :(

Jeg har fått beskjed om å slutte med det jeg gjør når smertene er på det værste. Da må jeg sette meg eller legge meg ned. Ellers i hverdagen så har jeg jo konstant vondt og slik vil det være til ungen kommer ut. Allikevel må jeg jo leve, så alle smerter kan jeg ikke ta hensyn til. Er 50% sykemeldt og har vært det nesten hele svangerskapet til nå, burde vært 100% sykemeldt fordi jeg har dager jeg ikke kan gå nesten, men jeg er sta og vet selv at jeg ikke hadde klart det psykisk om jeg hadde vært 100% sykemeldt..

Min anbefaling er at du kjenner din egen kropp best. Men det er heller ikke bra å ligge på sofaen hele dagen med bekkenløsning, variasjon er viktig:)

Termin 09.februar med første frøet:)

prøver å variere ved å ta litt av huset.. med en mann som jobber opptil 12 timer , så er det ikke så kjekt å la han ta så mye når han kommer hjem :P ,, men er jo ikke gravid for evig heller, så..

hater å være sykemeldt :( .... vil jobbe, vil fungere... spørsmålet mitt blir vel kanskje, er det skaldelig å presse seg når d gjelder bekkenet? kan eg få noen varige skader...? er yrkessjåfør, dvs en del kjøring, og på og avlossing ...

prøver å variere ved å ta litt av huset.. med en mann som jobber opptil 12 timer , så er det ikke så kjekt å la han ta så mye når han kommer hjem :P ,, men er jo ikke gravid for evig heller, så..

hater å være sykemeldt :( .... vil jobbe, vil fungere... spørsmålet mitt blir vel kanskje, er det skaldelig å presse seg når d gjelder bekkenet? kan eg få noen varige skader...? er yrkessjåfør, dvs en del kjøring, og på og avlossing ...
Ja hvis en ikke tar hensyn når en har bekkenløsning så kan en i verste fall få kroniske problemer, dette er da svært sjeldent, men det kan forekomme. Så det er ikke vits å presse seg unødvendig. Men hvis du ønsker å jobbe litt kan du ikke få tilrettelegging på jobb? Kortere dager, slippe av og på lossing etc?

Termin 09.februar med første frøet:)

okei.. da bør eg hvertfall tenke meg om... :/ vil ikke ha kronisk bekkenløsning høres ikke kjekt ut....njaa... er vanskelig med tilrettelegging :( .... har ikke noe fast, jobber egentlig dag for dag.. vet liksom ikke når man begynner eller hva man skal før dagen før, som regel... det eg kunne hatt fast går ikke... :(

Lytt til kroppen! Ellers kan det hende du vil slite med hoftene/bekkenet etter fødsel også. Det er det en del som gjør.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Du skal unngå bevegelser som gir smerte (der og da eller i ettertid). Du skal selvfølgelig holde deg i ro og gi kroppen hvile når du har veldig vondt.

Det er diverse ting du bør endre i måten du beveger deg på, feks: hold bena samlet når du setter deg inn og ut av bil. Når du går i trapper, gå ett og ett trinn i gangen og samle bena på ett trinn før du tar neste. Ikke gå sidelengs ut og inn med bena. Hold knærne sammen når du går ned på kne/huk.

visst eg skal leve som eg gjorde før bekkenløsningen vil jo det si at eg er i 100% jobb, og gjør husarbeid :P ... å støvstuge, vaske, henge opp klær og vaske opp er jo et mareritt no ... :P ... hadde bekkenløsning med 1 og, men ikke i den graden eg har no, blei vel aldri kvitt det :(
Jeg skrev at man skulle ta hensyn til smertene ;) så jeg kan for eksempel ta oppvasken, men kommer smertene så skal jeg heller overlate det til andre :)

Back
Topp