ang barnerom

Anonymforøyeblikket

Forelsket i forumet
hører om så mange som stresser med og klargjør barnerom. har ikke dere barna på rommene deres? er bare litt nyskjerrig. snakker med så mange som er hysteriske for de ikke har klargjort barnerom. vi må omrokkere på barna når neste man skal på eget rom. men det er jo først rundt et år etter fødsel. og da starter vi gjerne 2 uker før bayen skal på eget rom. bare lurer hva et babyrom brukes til når babyen ikke bor der?

Jeg er litt i overkant ivrig og er godt i gang med barnerommet :p
Der inne skal jeg ha stellebord og stelleprodukter, alle klær, vognposer, dyner, pledd osv som tilhører baby.
Sprinkelseng skal stå inne hos oss til baby er minimum 6 måneder gammel ;)

Jeg har hatt ungene på eget rom når de er 6 mnd gamle, de 6 mnd går veldig fort og må innrømme at hun på 17 mnd nå har et halvferdig form, så det er ikke så dumt å tenke på rommet.

Veeeel, her har vi pusset opp begge barnerommene nå pga forsikringssak med rotter og masse styr... Så minstemann får rom et halvt år før han blir født og størstemann når han er to, så her ble det nå bare sånn det ble :) skal bruke knøttet sitt rom som gjesterom frem til han skal ha det.

Jeg stresser ikke med barnerommet, men syns det er så koselig at det er der med alle tingene til babyen. Skal ha h*n på vårt rom i 3-4 mnd, så flytte over til eget rom. Syns det er koselig at rommet er klar til rett før babyen kommer, og hyggelig med noe å pludre med i de siste 3 ukene før termin :D

Vi leier, så jeg har ikke gjort noenting med rommet til eldste.
Nå holder vi på å søker om lån for å kjøpe eget, men kommer ikke til å prioritere barnerommet til babyen i magen.
Det får vi ta etter hvert istedet, det er jo ikke sånn at babyen tenker over hvordan rommet ser ut ;) + babyen skal jo ligge inne hos oss en god stund. Eldste flytta inn på eget rom når han var 10 mnd, da fordi vi lå og vekte hverandre med diverse lyder i løpet av natta :)
Men eldste skal få ordentlig barnerom så klart :)

Her er barnerommet malt et halvt år før positiv test :p men det skal sies at vi malte det i en nøytral mintarge sånn at vi slipper å male det IGJEN... Jeg hater å male! Så nå er rom et gjesterom/trimrom fram til knøttet flytter inn der sånn etterhvert.

Vi har ikke eget rom til ettåringen enda, må flytte snart...

hører om så mange som stresser med og klargjør barnerom. har ikke dere barna på rommene deres? er bare litt nyskjerrig. snakker med så mange som er hysteriske for de ikke har klargjort barnerom. vi må omrokkere på barna når neste man skal på eget rom. men det er jo først rundt et år etter fødsel. og da starter vi gjerne 2 uker før bayen skal på eget rom. bare lurer hva et babyrom brukes til når babyen ikke bor der?
Med første startet vi med barnerommet ca 2 mån før fødsel :)
Men da måtte vi først pusse opp et rom i kjelleren så vi kunne flytte ned gjestesengen, så gjesterommet kunne bli barnerom.
Men babyen sov inn med oss til det var 6 mån allikevel :P bytta bleier og stelte med babyen der da ettersom badet var knøttlite! Pluss klær, bøker og forskjellige gaver han fikk ble stående der inne.

Nå har vi ikke noe rom til babyen enda. Men det blir vel etterhvert at storebror får ta ett rom på loftet (litt nervøs for om han er for liten for det egentlig :o) så babyen kan ta over hans rom når den skal flytte på eget rom (vi har bare 2 soverom i hovedetasjen)
Men det blir vel ikke før 6-7 mån etter fødsel ;)

Vi holder på å pusse opp hele huset, har bare barnerommet og vårt soverom igjen. Vi ønsker å bli ferdig slik at vi slipper å pusse opp når hun er så liten:) da vil vi ha mest mulig tid med henne (er vårt første) itillegg er rommene tett i tett så vi kan ikke pusse opp mens hun sover:)

Jeg er bare glad i å ferdigstille det vi er i gang med, og hører at mange sier at den første tiden går veldig fort:)

Så er det jo litt koselig å se på barnerommet også da:)

Stresser heller ikke noe særlig med barnerom, men må innrømme at jeg gleder meg til å starte å planlegge det litt etter ordinær ultralyd er ferdig :) Men for oss blir det kombinert gjeste/barnerom, så er ikke snakk om såå mye dill og dall.

Vi har ikke noe barnerom å bruke til tredjemann, men han kommer nok til å sove hos oss lenge uansett :) så får vi se hvordan vi plasserer barna når det blir aktuelt.

Med første startet vi med barnerommet ca 2 mån før fødsel :)
Men da måtte vi først pusse opp et rom i kjelleren så vi kunne flytte ned gjestesengen, så gjesterommet kunne bli barnerom.
Men babyen sov inn med oss til det var 6 mån allikevel :P bytta bleier og stelte med babyen der da ettersom badet var knøttlite! Pluss klær, bøker og forskjellige gaver han fikk ble stående der inne.

Nå har vi ikke noe rom til babyen enda. Men det blir vel etterhvert at storebror får ta ett rom på loftet (litt nervøs for om han er for liten for det egentlig :o) så babyen kan ta over hans rom når den skal flytte på eget rom (vi har bare 2 soverom i hovedetasjen)
Men det blir vel ikke før 6-7 mån etter fødsel ;)
Vi blir også å ha 2 soverom så bror og søsken må dele rom etter hvert før vi igjen må flytte til noe større etter noen år. Har ikke flyttet enda (bor i knøttliten 2-roms) så vet praktisk talt ingenting om hvor eller hvordan det blir :P

mange innvendiger her:p diskuterte dette med en høygravid i et bryllup jeg var i:p vi har stellebord på badet for der er det varmt, alle klær i walkin garedrobe på vaskerom. minsta på 16 mnd har kun en seng og oppbevaringing for leker (som er tom for lekene hennes er i stua og på lekerommet) men ser den at det er greit å ha et rom til oppbevaring av klær osv om man ikke har plass i en stellekommode på badet eller et annet sted.

Her kommer baby til å sove hos oss lenge så vi stresser ikke. Også skal vi trolig bygge om huset så da venter vi til vi vet mer om det :)

Back
Topp