ang barneoppdragelse

lille iskaffe

Forumet er livet
mange forskjellige meninger på det her inne.MEN, hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Ungen er 2 år, sitter i fam selksap å spiser, men får tak i en ostehøvel og sitter med den.Faren skal ta fra han denne, ungen blir sit å kaster tallerken i gulvet så den knuser.Hva gjør dere da?

Med det temeperamentet vi har i huset, så hadde jeg forutsett at hun kom til å bli så sint hvis jeg tok i fra henne ostehøvelen. Derfor hadde jeg bedt henne om å levere den fra seg... Hadde hun likevel blitt så sint, så hadde jeg bært henne med meg ut, og fått henne til å roe seg. Hvor mye jeg kunne forklare, hadde jeg sett an ut i fra barnets språkferdigheter. Generelt er jeg fan av ordet FORBUDT. Det sparer mange andre forklarende små-ord. Det er forbudt å kaste fat, i stedenfor: Det er dumt at du kaster fat. Det får du ikke liv til. Vi blir veldig lei oss osv... Sparer ord, noe som er lettfattelig for dem med lite språk å forholde seg til...

Hva reagerer man på? Ostehøvelen (ikke levere den tilbake), kasting av tallerken eller begge deler?
Hadde fortalt ungen hva man gjør og oppfører seg rundt matbordet, ikke langt foredrag.

Back
Topp