Ang barnehagesøking, noen som har det som oss??

kinemorB

Glad i forumet
Vi har ei snuppe i barnehagen fra før av, dog går hun siste året sitt før skole, så hun avslutter jo der sommeren 2014...

Kan man da sette opp på søknad for den lille som kommer at vi har søsken i barnehagen fra før av???
Hun går jo i barnehagen når vi søker ( noe vi gjør så fort hun har kommet til verden i Oktober)

Er jo prioritet å ha barn i barnehgaen fra før av ( står ganske høyt opp også)

Om hun går i bhgen når dere søker om plass til babyen, så ville jeg skrevet at hun har søsken der.. for da er man vel "sikkret" plass for neste også ;) hvertfall sånn i den bhgen jeg har eldste jenta.. fikk plass til nr 2 med engang :)

Tviler på at dere er garantert plass når større søsken begynner på skola da.. Vi har samme "dilemma" her og har snakket med bhg om det.. Ingen garantier fikk vi beskjed om.

På "mobben"

men lov å prøve da ;)

Tviler på at dere er garantert plass når større søsken begynner på skola da.. Vi har samme "dilemma" her og har snakket med bhg om det.. Ingen garantier fikk vi beskjed om.

På "mobben"

Seriøst? Her får vi plass om et familiemedlem har gått i barnehagen tidligere eller hvis man har jobbet der selv en gang i tiden..men nå er dette privat barnehage da, så kan hende det har noe med det å gjøre..

★sender fra pipe-gjøken★

Jeg tror jeg ville prøvd. De i barnehagen vet jo at den eldste slutter, så kan de ta det med i berekningen om de vil :)

Seriøst? Her får vi plass om et familiemedlem har gått i barnehagen tidligere eller hvis man har jobbet der selv en gang i tiden..men nå er dette privat barnehage da, så kan hende det har noe med det å gjøre..

★sender fra pipe-gjøken★
Er privat bhg vi også har men så lenge barna er født så sent på året så har de ikke krav på plass slik reglene er i dag.. og kommer det nok barn som er født før 1. September så skvises vi ut.. Derfor ingen garanti.

På "mobben"

Er privat bhg vi også har men så lenge barna er født så sent på året så har de ikke krav på plass slik reglene er i dag.. og kommer det nok barn som er født før 1. September så skvises vi ut.. Derfor ingen garanti.

På "mobben"

kjedelig at det finnes sånne regler! tenkte mye på det når jeg fikk nr 2.. hun kom i septemper i fjord ;) Så jeg spurte sjefen i den bhgen vi har eldste jenta, men hun sa at DEM tar først og fremst søsken, så trengte ikke å tenke på det, for lillesøster skulle få plass om vi ville :) Samme gjelder denne i magen :D

kjedelig at det finnes sånne regler! tenkte mye på det når jeg fikk nr 2.. hun kom i septemper i fjord ;) Så jeg spurte sjefen i den bhgen vi har eldste jenta, men hun sa at DEM tar først og fremst søsken, så trengte ikke å tenke på det, for lillesøster skulle få plass om vi ville :) Samme gjelder denne i magen :D

Er jo de reglene som har gjort slik at det fødes flere barn tidlig på året enn sent.. Er søskenprioritet så lenge søsken er i samme bhg. Men når eldre søsken begynner på skolen slik at de ikke går i bhg sammen vil andre prioriteres om de er født slik at de har krav på bhg plass..

På "mobben"

Er jo de reglene som har gjort slik at det fødes flere barn tidlig på året enn sent.. Er søskenprioritet så lenge søsken er i samme bhg. Men når eldre søsken begynner på skolen slik at de ikke går i bhg sammen vil andre prioriteres om de er født slik at de har krav på bhg plass..

På "mobben"

Aha okey ;) jeg slipper hvertfall å tenke på det, for når han i magen skal begynne, så har jeg begge de to andre der også :P

Men er jo helt idiotisk da at barn født etter 1 september ikke har rett på bhg plass! Skjønner ikke poenget:confused::p

★sender fra pipe-gjøken★

Back
Topp