Ang barnehage

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Etter tråden på generelt om barnehage mat så begynte jeg å lure på en ting.

nemlig hva må barna ha med seg i barnehagen utenom skift og uteklær?

lurer vel mest på om det er store forskjeller i barnehagene i norge og om hvor store forskjeller det er ifra norge til sverige ;)
 
Her har de kun med seg skift, uteklær, sko og støvler:)
Mat får de hele dagen.
 
Her har hun med 2-3 skift, fleece dress, uteklær og sko, drikkeflaske, bleier og våtservietter.

Alle måltider får hun i bhg og de har varmretter 3-4 ganger i uka.
 
ok vis man ser vekk ifra klær, skift, utetøy og sko så skal vi kun ha med bleier alt annet står barnehagen for, de hadde vist bleier innkonkludert en stund men kommunen ville vist spare de pengene har jeg skjønt på dem :p
uansett veldig fornøyd da
 
Her har vi med bleier og salve, og det er blitt full matpakkedag 2 dager i uka. Frokost og mellommåltid har de med hver dag, pluss at vi fyller på en felles fruktkurv. Vi bor i en konkurskommune :p
 
Her får de mat hele dagen i bhg to dager i uka. Varmmat en av de dagene.

Der jeg jobber serverer vi lunsj hver dag, de må ha med til evt frokost og ettermiddag selv.

Varmmat innimellom, det bestemmer avdelingene selv.
 
Har bare med bleier. De får alle måltider, bortsett fra frokost. Men mine unger spiser nesten alltid frokost hjemme.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Kun bleier, og drikkeflaske som ligger i bhg. Og vogn/dyne/vognpose til de som sover


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I vår bhg får de alle måltider. Frokost, lunsj og frukt/knekkebrød, en sjelden gang yoghurt. Varmmat hver fredag og når det er bursdager. Unntaket er på tirsdager, da er det turdag og vi sender da med matpakke og drikkeflaske. Må også nevne at de får nybakt brød til frokost to ganger i uka, og havregrøt 1 gang i uka.Han har egen flaske/kopp som han har vann i og kan drikke av når han vil.

Vi har med bleier selv. Salve har de der men om man ønsker en helt spesiell type tar man med selv.De bruker bepanthen i bhg. Ble overrasket over at de ikke bare bruker billig sink:p
Må ha med solkrem og kuldekrem selv.
Vogn, dyne, pose må vi stå for selv:)



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ingenting:p

Mat og bleier er inkludert i prisen. Så kun uteklær og klesbytte;)
 
Back
Topp