Ang. Barnehage

Lille-My

Glad i forumet
Nå har jeg altså søkt barnehageplass... Men når får an svar på dette? Og jeg søkte full tids plass med 5 dager i uka.. Hva om jeg finner ut etter hun har begynt at hun ikkje trenger og gå så ofte... Kan jeg gjøre ne med det da? Eller må jeg vente til netste halvår, eller et år???

I noen kommuner kan du senke til 80% f.eks og betale mindre.

Her går ikke det, har enten full eller halv. Vi søkte 60% og det gikk ikke fordi en ikke kunne søke 40% og de må ha dekt hele plassen.

du vil få svar når du får plass. Det kan være du ikke får svar før hovedopptaket. Altså en gang i april eller mai om jeg husker riktig..
Om du finner ut du ikke ønsker full plass må du spørre barnehagen om de har tilgjengelige deltidsplasser.. Du trenger ikke levere ditt barn hver dag selv om du betaler full plass, men du må betale for hele plassen så lenge du har den..
Mange barnehager trenger 2 barn som ønsker deltidsplass for å gi deltidsplass.. Fordi de skal dele en 100% plass.. Ofte må man vente til året etter med å få deltidsplass. Samme gjelder å gå fra deltid til fulltid..
Men det er jo kanskje noen barnehager som er litt mer fleksible når det gjelder dette. Men man kan ikke forvente det..

Regner med du har søkt plass fra august 2012, og da får du svar når det ordinære opptaket skjer i løpet av sen vår neste år. Her vi bor er det i hvert fall bare ett opptak, men selvsagt KAN man få plass utenom opptaket dersom det er noe ledig og man har barn i rett aldersgruppe.

Back
Topp