Ang babytøy

kosemor

Glad i forumet
Hvor mange body, strømpebukser, bukser, sokker og luer mener dere enn bør ha i hver str ( 50-56 og 62) i hvert type plagg?

Kommer an på hvor mye babyen gulper egentlig... Jeg hadde 3-4 sett, men vi brukte ull da, det blir ikke skuttent på samme måte som bomull.. Hvor mye du trenger i hver str. avhenger jo også hvor stor barnet er når det blir født og hvor fort det vokser. Vi brukte feks str. 56 til småen var over 3 måneder (ja hun var pitteliten) Men så for hun rett forbi 62 så det trengte egentlig ingenting i.. Og husk at du får masse masse gaver når babyen blir født og det er somoftest klær. Det går jo an å kjøpe mer etterhvert som du ser ett behov :)

Man bruker mest body og strømpis den første tiden. genser/bukse var iallefall ikke så aktuelt her den første tiden. Det er vanskelig å si, om du får en gulpebaby og vasker klær sjeldent trenger man MASSE! Babyer som ikke gulper og ikke bæsjer utenfor trenger ikke mye klær :) Man kan jo kjøpe en håndfull med myke kvalitetsklær i feks ull, og en håndfull billige "ekstrasett" til når man ikke har fått hevet seg rundt for å vaske klær ;)

Sist hadde jeg gulpebaby og trengte myyye av alt, men hva du behøver er ikke godt og si. Start med 4-5 av alt og kjøp mer etter hvert tror jeg at jeg anbefaler :)

Gutt født 09
Baby sept 13

Sist hadde jeg gulpebaby og trengte myyye av alt, men hva du behøver er ikke godt og si. Start med 4-5 av alt og kjøp mer etter hvert tror jeg at jeg anbefaler :)

Gutt født 09
Baby sept 13

Sier meg enig med deg :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har altfor mye, men sånn er det når man får tre av samme kjønn og i tillegg har et par venner med nyfødt guttebaby nå som øser over nydelige klær:)

Når Markus ble født haDDE vi masse bodyer, og det var det stort sett brukte siden han er født på sommeren og det var supervarmt.. Har gått igjennom klærne vi har, og vi har bare en bukse.. Så greit åkjøpe et par til kanskje :)

Back
Topp