Ang babysvømming

mammas3gullunger

Elsker forumet
når kan man begynne?? jeg har en jente på 8 uker nå og har så lyst til å dra i svømmehallen med henne ( kommer ikke til å gå kurs) dere som går, hvor gamle var babisene deres??

Vi begynte på babysvømming sist torsdag og da var Vetle 2 mnd gammel. Jeg tror at babyene må være over en viss vekt - 6 kg (TROR jeg) for å kunne starte med babysvømming. Det er for å ha nok fettlager i huden til å holde på varmen. Instruktøren sa at den minste babyen hun hadde hatt var 1 mnd gammel.[;)]

jeg startet forige uke (7uker) så lenge de små hadde vært på 6ukerskontroll og alt var ok så kan man starte på babysvømmin og/eller dra i svømmehallen å bade med de [;)]

Oj 6 kg.. hun er er bare 4 1/2 kg.. ( men det er oppvarmet baseng da)

ORIGINAL: mammas3gullunger

Oj 6 kg.. hun er er bare 4 1/2 kg.. ( men det er oppvarmet baseng da)

Jeg leste feil!! 6 uker og 4 kg er den nedre grensa[:D]

http://www.babysvomming.com/generell-info

Der hvor jeg går sier de at det er ikke alderen på barnet det kommer an på... De er født med lukkemekanismen og ELSKER å være i vann[:D][:D] Men kursene setter som regel en viss aldersgrense ut i fra andre årsaker. Hos oss har det kommet babyer helt ned i 6 ukers alder. Selv startet jeg med min snuppe da hun var 11 uker.

Det som er en fordel, er å begynne på svømming eller tilvenning i basseng FØR fylte 6mnd.. Etter denne alder begynner nemlig den berømte lukkemekanismen å svekkes..

Er det ikke litt for kaldt vann i bassenger på "vanlige" dager?! Det er vel derfor det er babysvømming fordi da er vannet varmet opp ekstra? Hvis jeg skulle dratt i svømmehallen på egen hånd utenom organisert babysvømming når de er så små, ville jeg nok undersøkt på forhånd om det er spesielle dager vannet er ekstra varmt. F.eks dagen etter det har vært babysvømming eller familiesvømming.

Jeg vil tro at de fleste svømmehallene, og spesielt de som arrangerer babysvømming har barnebasseng.. De litt mindre som holder 34 grader?? Men mulig jeg tar feil altså.. I safal må det være svinsk dyrt å få varmet opp de store bassengene for at det skal være et babysvømmekurs der... [8|][8|] 

Ja det er klart, de mindre bassengene som er beregnet for de minste, er jo sikkert varme nok bestandig. Men her vi bor er det kun 1 svømmehall og der er det bare 1 stort basseng, så det vil jeg ikke tro er varmt nok utenom den dagen i uka det er babysvømming. 

Det må nok varmes opp- ja[:)] Det er jo mye kaldere i et vanlig basseng, lurer på om de inneholder noen og tjuegrade... jeg så faktisk sist jeg var for å svømmetrene et foreldrepar med en liten en som ikke kan ha vært mer enn 1 år, de badet med den lille både i det store bassenget og det lille..  Men han var som sagt 1 år da..

er det ingen som har tenkt å begynen senere?

En som jeg kjenner har prøvd både med en liten baby og en baby på 6 mnd. Og hun syntes det var koseligere med babyen på 6 mnd for den kunne nyte det litt mer og lo og hadde det kjempe gøy. Så jeg har ikke tenkt å begynne før hun er ca 4-6 måneder.

ORIGINAL: Soul

En som jeg kjenner har prøvd både med en liten baby og en baby på 6 mnd. Og hun syntes det var koseligere med babyen på 6 mnd for den kunne nyte det litt mer og lo og hadde det kjempe gøy. Så jeg har ikke tenkt å begynne før hun er ca 4-6 måneder.

vi begynte forrige torsdag og der er det en større unge med også...problemet er at de har mere egne meninger da og gjerne ikke vil gjøre det man "skal" [:)]

vi har begynt, er ikke noe kurs men er satt opp så alle kan komme med babyene sine hver onsdag her hvor jeg bor.
har hørt at babyen må være over 4 kg. og at renselesen til mor må være over :)

ORIGINAL: Soul

her er det delt opp 0-4 mnd og 4-6 mnd + at de har viderekommende kurs 4-6 mnd tror jeg det var... jeg lurte på å ta det viderekommende kurset etterpå i tillegg til at prinsen her er jo nesten 3 mnd når vi begynner på det første nå 31 januar

vi begynnte på kurs når han var 8 uker.. de sier det bare er å ta dem med etter 6 ukerskontrollen[:D]

Sebastian storkoser seg, babler i vei og pludrer[:D]

Back
Topp