??Ang. arbeidsledighetstrygd

Oka

Glad i forumet
Hvis man sier opp jobben... får man arbeidsledighetstrygd da? Og hvor lenge kan man få det?

Eller er det bare når man får sparken?

Helt grønn på dette området.

Hadde blitt kjempeglad hvis noen visste litt[:)]

8 ukers karantene hvis du sier opp selv ja

ORIGINAL: Skreppa med leppa

Du får vel karantene om du sier opp.
8 uker eller noe..
Litt usikker.. Men noe sånt!

At man ikke får penger i 8 uker? Etter de 8 ukene da? Hva skjer da?[:)]

ORIGINAL: Bare Kari

Jeg sa opp jobben pga problemer i graviditeten og da fikk jeg.
hvis du sier opp jobben uten gyldig grunn så må du vente lengre på pengene. Du får karantene

Er bekkenløsning gyldig grunn? Altså: jeg kan jobbe(for all del), men ikke den jobben jeg har nå pga arbeidsoppgavene. Eller må jeg ha et lite skriv fra legen kanskje?

ORIGINAL: Oka

hvis du sier opp jobben uten gyldig grunn så må du vente lengre på pengene. Du får karantene

Er bekkenløsning gyldig grunn? Altså: jeg kan jobbe(for all del), men ikke den jobben jeg har nå pga arbeidsoppgavene. Eller må jeg ha et lite skriv fra legen kanskje?

Visst ikkje jobben kan tilrettelegga arbeidet for deg .. så kan du få svangerskapspengar ....

ORIGINAL: *petra*

Visst ikkje jobben kan tilrettelegga arbeidet for deg .. så kan du få svangerskapspengar ....

Er ikke gravid nå[:)] Har bekkenløsning fra forrige svangerskap. Og jobben kan ikke tilrettelegges. Da blir det sykemelding og kan ikke ha det i en evighet heller... Må skifte jobb, men må ha penger mens man leter[:)]

vist du sier opp selv,må du vente 8 uker fra du kan får dagpenger av nav.blir du oppsagt trer det i kraft så fort du melder deg inn til nav.

du kan få dagpenger så lege du sender meldekort og di ikke har funnet jobb til deg[:)]

ORIGINAL: *petra*

Er ikke gravid nå[:)] Har bekkenløsning fra forrige svangerskap. Og jobben kan ikke tilrettelegges. Da blir det sykemelding og kan ikke ha det i en evighet heller... Må skifte jobb, men må ha penger mens man leter[:)]

vist du får detdokumentert av lege,har du rett påomskolering av nav.men om du får det er en annen ting[&:]

ORIGINAL: Trisella

Hvis det er en god grunn til at du sier opp kan du slippe karanten på 8 uker. Jeg vil tro at bekkenløsning er en god nok grunn. Men om du har vært sykemeldt lenge kan du søke på attføring og kan da få omskolering igjennom nav.
Det som er dumt er at dagpenger o.l utgjøre bare 66 % av din opprinnelige inntekt[&:]

De er svært strenge på det der.. Jeg sa opp en jobb en gang fordi jeg ble direkte mobbet og trakassert både av sjefen og kollegaer. Så da jeg kom på jobb og de hadde skrevet 2 a4 sider med ting de ikke likte ved meg personlig, så gikk jeg. På dagen og så meg aldri tilbake. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke kalte de rasshøl før jeg smalt igjen døra. DET var ikke god nok grunn nok NAV. Jeg fikk karantene i 8 uker.

Back
Topp