Jeg går på arbeidsavklaringspenger, og har fått tilbud om en 50% stilling. Får jeg utbetalt 50% aap om jeg tar jobben?
Noen som vet? :) Blir veldig glad for svar!
Noen som vet? :) Blir veldig glad for svar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei, har du jobb får du ikke aap. Du hadde derimot fått 50% aap om du hadde full jobb men var SYKMELDT 50%. :)Vipsis skrev:
Du kan jobbe nntil 60% og fortsatt mota aap i den meldeperioden. Overstiger du 60% i en meldeperode får du ikke aap.Looney skrev:
Spørsmålet er vel egentlig hvorfor du har innvilget aap om du er klar for 100% jobb?? F
Lissyjane skrev:
Dette må du jo uansett gjøre i samråd med nav. For aap betyr jo syk. Så om du brått bare kan ta deg en jobb kan det hende de ikke akuratt lyster på å gi deg 50% aap sånn uten videre. Saksbehandler må nok inn og godkjenne at du kan jobbe halvt og beholde resten av aap'en. For om man bare friskmelder seg og hopper i 50% jobb høres man jo ikke veldig syk ut.TonjeJenta skrev:
Det har jo ingenting å si. Klart man kan være frisk nok til å ta femti prosent, men fremdeles være for syk til å ta 100 %. Er jo derfor man selnder meldekort, slik at NAV kan beregne hva du skal ha selv.