Ang. arbeidsavklaringspenger

*Peonella*

Gift med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Jeg går på arbeidsavklaringspenger, og har fått tilbud om en 50% stilling. Får jeg utbetalt 50% aap om jeg tar jobben?

Noen som vet? :) Blir veldig glad for svar!

Mener du skal få det ja :-) Det er i alle fall det dem har sagt til meg. MEN pass godt på at du IKKE tar så mye som en liten halvtime over. Da mister du næmlig de resterende 50% fra aap.

Hmm, jeg er livredd for å rote til noe så jeg plutselig mister alt :) Jobbet jo 80% før jeg fikk aap!

Takk for svar :))

Nei, har du jobb får du ikke aap. Du hadde derimot fått 50% aap om du hadde full jobb men var SYKMELDT 50%. :)

Vipsis skrev:
Nei, har du jobb får du ikke aap. Du hadde derimot fått 50% aap om du hadde full jobb men var SYKMELDT 50%. :)

Takk for svar :) Da får jeg finne meg en 100% jobb i stedet! Er ikke lett dette :)

Jeg jobbet 50% og 50% aap... Men grunnen var sykdom som gjorde at jeg ikke kunne jobbe 100% da.

snakk med de på nav
for jeg vet om flerre som har 50% AAP og 50% fra arbeidsgiver

Jeg jobba deltid og fikk aap for resten! Hvis du velger å jobbe 100% å finner ut at det ikke går, kan du også søke om å bli gjenopptatt på aap. Er det under 52uker siden du starta i full jobb har du faktisk krav på å bli tatt opp igjenn :-) Men det er bare å høre på nav. Merkelig hvis dem har gjort om at du ikke kan jobb 50% å få utbetalt fra dem resterende. I alle fall en periode. Hele ideen med opplegget er jo å finne ut hvor mye man kan jobbe.

Du kan jobbe nntil 60% og fortsatt mota aap i den meldeperioden. Overstiger du 60% i en meldeperode får du ikke aap.

Spørsmålet er vel egentlig hvorfor du har innvilget aap om du er klar for 100% jobb?? F

Looney skrev:
Du kan jobbe nntil 60% og fortsatt mota aap i den meldeperioden. Overstiger du 60% i en meldeperode får du ikke aap.

Spørsmålet er vel egentlig hvorfor du har innvilget aap om du er klar for 100% jobb?? F

sign! :)

Dette må du jo uansett gjøre i samråd med nav. For aap betyr jo syk. Så om du brått bare kan ta deg en jobb kan det hende de ikke akuratt lyster på å gi deg 50% aap sånn uten videre. Saksbehandler må nok inn og godkjenne at du kan jobbe halvt og beholde resten av aap'en. For om man bare friskmelder seg og hopper i 50% jobb høres man jo ikke veldig syk ut.

Vipsis skrev:

Dette blir jo feil....

Lissyjane skrev:

TonjeJenta skrev:
Dette må du jo uansett gjøre i samråd med nav. For aap betyr jo syk. Så om du brått bare kan ta deg en jobb kan det hende de ikke akuratt lyster på å gi deg 50% aap sånn uten videre. Saksbehandler må nok inn og godkjenne at du kan jobbe halvt og beholde resten av aap'en. For om man bare friskmelder seg og hopper i 50% jobb høres man jo ikke veldig syk ut.

Det har jo ingenting å si. Klart man kan være frisk nok til å ta femti prosent, men fremdeles være for syk til å ta 100 %. Er jo derfor man selnder meldekort, slik at NAV kan beregne hva du skal ha selv.

Går man på AAP skal man jo ha en aktivitetsplan for hvordan komme tilbake i jobb. Den skal man følge. Er en av aktivitetene der f.eks jobbsøking så kan man jo skaffe seg jobb. Har man andre aktiviteter som f.eks avklaring i arbeidsmarkedsbedrift, behandling osv så skal man sjekke opp med NAV før man begynner å jobbe, og avklare dette med sin saksbehandler. Som regel ser NAV på det som positivt at man begynner i jobb, men jobben skal jo ikke gå utover de avtalte aktivitetene på akt.planen. Gjør den det blir det brudd på akt.plikten og NAV kan stoppe arbeidsavklaringspengene dine

Jeg har og aap unntatt nå under foreldreperm selvfølgelig... og pga aktivitetsplan o.l. kan jeg jo ikke bare bryte planen og begynne å jobbe uten å prate med saksbehandleren. Jeg må jo avtale med han og nav og endre hele opplegget. Man kan altså ikke bare hoppe i jobb som man vil... Man er jo ikke akuratt en vanlig arbeidsledig.

Back
Topp