Ang amming pumping og brystspreng.

x1x*mammantilprinsene*

Forumet er livet
Lille Vegar er en fryd:) han er så skjønn:):)

han sover HELE tia..Må vekke han til måltider.
det er ikke alltid like kjekt, eller enkelt..

Så jeg får enormt brystspreng...har utrolig mye melk...Igår fikk han "kveldsmat" før natta i 11 tia..Og kl 7 idag måtte jeg VEKKE han for mat...Han sov HELE natten!!!
Hva ialledager skal jeg gjøre? jeg ammer han, og han bruker litt tid før han sutter skikkelig,.så melka flyter skikkelig over..
Han spiser seg som regel mett på en pupp...Så da sitter jeg med en ikke så fullt sprengt pupp, og en som er skam sprengt...Pumper meg etter amminga...
Men er usikker på om jeg bør gjøre det? må jo lette trykket? og vil det være så sprengt HELE tia??føler ikke jeg kan gå ut døra før jeg er full på ny

Vegar er 5 dager.
 
[:)]
 
ORIGINAL: Oline

Bare pump ut den aller verste sprengen.
Ellers lar du bare gutten regulere det selv. Gi ham mat når han vil, og så mye han vil. Hverken mer eller mindre.
Etter noen dager vil produksjonen gå seg til, og passe til gutten din sitt behov


okei..det var godt å høre:) amma ikke forrige gang(av ulike grunner), så er litt grønn på dette området[:)]
 
ORIGINAL: Oline

ORIGINAL: *BjørnarSinMamma*

ORIGINAL: Oline

Bare pump ut den aller verste sprengen.
Ellers lar du bare gutten regulere det selv. Gi ham mat når han vil, og så mye han vil. Hverken mer eller mindre.
Etter noen dager vil produksjonen gå seg til, og passe til gutten din sitt behov


okei..det var godt å høre:) amma ikke forrige gang(av ulike grunner), så er litt grønn på dette området[:)]

Ja, bare å gi det litt tid, så går det seg til av seg selv.
Det du pumper ut kan du fryse, alltid greit å ha litt i reserve.
Bare pass på at du ikke pumper for mye, da vil produksjonen øke, eller i det minste bli opprettholdt. Kun ta den vonde sprengen.


ja jeg fryser melka..
usj håper ikke jeg hat pumpa for mye..pumper meg samtidig når han ammes..og siden han sover så mye, så er ikke det ofte..
 
Jeg ville også vært forsiktig med å ikke pumpe for mye, sånn at du ikke risikerer å få mye mer melk. Ellers så er nok brystene hovne i tillegg nå så tidlig etter fødselen. Det gir seg om en ukes tid, og da føles ikke melkesprengen like ille lengre, selv om du har like mye melk.[:)]
 
Selv om de aller fleste babyer sier ifra når de er sultne, og regulerer måltidene helt fint selv, så er det noen få som ikke greier det. Dersom han fortsetter å sove hele natten på den måten, så ville jeg for sikkerhetsskyld fått veid ham neste uke, selv om alt sikkert er helt bra.
 
Back
Topp