Ang allergi

*NinaK*

Forumet er livet
Noen som har noen aning om dette når det gjelder de små??? Jeg mistenker at Maya reagerer på katt, pollen el begge deler. De siste dagene har hun klødd veldig i øynene, vært litt slapp/trøtt og sutrete, samt hatt dårligere matlyst. Etter å ha krabbet rundt på plenen igår ble hun litt rødprikkete i huden, men det gikk raskt vekk etter vi kom inn og hadde dusjet..... Jeg har legetime til henne 18. mai for allergi testing, men lurte på om noen hadde noe erfaring.....???

Kan nevne at hun fra ons-fre hadde endel feber, og fre-lør var litt løs i magen.

Uff, Nina... Nei, jeg har ikke erfaring, men skal tenke på dere og krysse fingrene. Sebastian tok en sånn test, prikketest, man får resultat med en gang. Lykke til!

Vet ikke hvordan det er med allergi og babyer, men det kommer ikke gult puss i øynene ved allergi. Og man kan få øyekatarr uten å ha vært i nærheten av andre med det samme!

Hei
Jeg var hos legen forrige uke med min skatt som er født 10 juni -09.. Hadde rennende nese(blankt snørr) og røde øyne.. Lurte på om d kunne være pollenallergi, men legen min sa at d var nesten usansynlig at d kunne være d.. Da man som regel måtte igjennom noen pollensesonger før d slo ut.. D baby/barn kan reagere på er husdyr og mat, sa legen min da, men sikkert ettersom hvilken en snakker m[;)]

Her har vi også fått beskjed om at barn må gjennom en sesong før de kan utvikle allergi. Om de reagerer på andre ting som mat eller dyr så er det godt mulig, men veldig vanskelig å få det konstatert da det ikke slår ut på allergitester på så små barn.

De må ikke gjennom en sesong først. Min lillebror var ikke mer enn litt over 9 mnd da pollen allergien slo fullt ut på han. Men det er nok sjeldenhetene. Vi har katt, så kan være den også. Får ta en grundig husvask og la katten være ute noen dager. Kanskje det hjelper.... Er bare det at den kløingen i øynene hennes falt helt sammen med pollenvarselet[8|]

Klart det kan være allergi. Lille frøkna her skal allergitestes nå for å se om astmaen hennes er i sammenheng med allergi. Barnelegen sa at omtrent 90-95 % av de ungene han behandler for astma også har allergi.
Håper ikke snuppa er allergisk. Storebror som også har astma er sjekket flere ganger, men har heldigvis ikke allergi.

Hvis hun ikke gir seg i løpet av noen dager, kan du kanskje ta kontakt med legen og høre om dere kan få fremskyndet timen.

Skal se henne an ut dagen, hun er ikke fullt så ille idag, bare trøtt hele tiden. Har 3dje luren sin allerede. Tenker jeg ringer de imorgen... 

Back
Topp