ang alkohol på julaften

Ellen.

Forumet er livet
*MIA*
drikker dere alkohol på julaften?

begynte å tenke på det da jeg leste den *reklame-tråden* der HI viser til en reklame
der budskapet er "tenk på hvem du drikker med", at jo, jeg drikker faktisk etpar
rødvinsgløgg og en kaffe med baily's eller to i løpet av julaften.

det er to edrue familiemedlemmer tilstede julaften, ellers ville jeg nok selv vært edru.
det drikkes ikke voldsomme mengder i juleselskapet, og heldigvis blir ingen i min
familie overstadige eller høylydte etter litt å drikke. men jeg begynte altså å tenke
litt ekstra på temaet *alkohol i julen* nå...

hva med deg og der dere feirer jul?

Jeg personlig gjør ikke det men jeg har ikke noe imot at folk koser seg med litt alkohol..
Så lenge de vet hvor grensa går,og ikke blir overstadig berusa forran barna...DER går grensen..

Nei.

Verken meg eller samboer drikker på julaften.
Det blir servert alkohol på julaften der vi skal men aldri noen som blir full....

Vi drikker litt vin og så litt gløgg osv med alkohol i løt av kvelden. Men drikker ikke mer enn et glass eller to mens barna er våkne.

Når de har lagt seg ser jeg ingen problemer med en baileys osv.

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Jeg personlig gjør ikke det men jeg har ikke noe imot at folk koser seg med litt alkohol..
Så lenge de vet hvor grensa går,og ikke blir overstadig berusa forran barna...DER går grensen..

må si meg enig med deg, men jeg strekker det så langt at hvis min sønn sover på gjesterommet
i samme etasje, vil jeg ikke ha fulle folk i stua heller!
men er en stor forskjell på at folk tar litt alkohol å kose seg med, og å drikke seg helt vekk.

Vi har alkohol på julaften.. Mamma og stefar drikker rødvin til maten, jeg og lillebror har et glass med juleøl.. Så er det litt akevitt, men det er det.. Ingen som blir fulle, er jo bare litt for kosen [:)]

I år blir julaften her med familien til begge og det samme blir servert [:)]
Men jeg kan ikke nyte det glasset i år, så jeg skal ha CB sin julebrus [:D][:D][:D]

Tar meg et par glass vin etter hun har sovna muligens.
Men ingen drikker så lenge Amalie er våken.

der hvor vi skal være julaften blir det servert alkohol til de som vil ha,men aldri noen som blir fulle.
iallefall ikke mens det er barn til stede.... jeg tar gjerne ett glass vin til maten og en kaffe og dooleys etter maten,men ikke noe mere enn det. og da blir jeg verken brisen eller full!!! ser ikke noe galt i å kose seg litt med alkohol,men det fins grenser. veldig mange som ikke klarer å begrense seg.....

Drikker en øl til maten, jeg, pappa og brødrene mine. I år sikkert sambo også siden vi skal overnatte hos mamma og dem.

Hos svigers er julaften en skikkelig fyllafest og det er jeg IKKE interessert i, en øl til maten og en cognac til kaffen er greit, men å drikke seg snytt syns jeg ingenting om når det er barn i samme hus.

Syns forøvrig julaften og fyll ikke hører sammen uansett.

Drikker ikke noen av oss..
men folk kan gjerne ta seg en øl eller hva nå det måtte være, bare de ikke blir dritings..

Jeg drikker ikke, men det er fordi jeg ikke liker alkohol..
visst jeg drikker så drikker jeg bare for å drikke, som når jeg er på fest eller noe.. hehe
men jeg har ikke noe i mot at folk tar seg ett glass, hvertfall ikke de jeg stoler på og vet når
de skal stoppe![;)] min far er veldig forsiktig, for han vet hva jeg og min bror har opplevd å
det gjør at jeg ikke kan drive å si nei heletiden.. for de spørr alltid først![:)]

ORIGINAL: mamma050308

Ja, der serveres alkohol på julaften, men ingen blir fulle eller beruset. 1 - 2 glass vin/ øl til maten og noen tar seg kanskje en cogcnac til kaffen. Litt Aquevitt til de som liker det. En likør til de som liker det. Men heldigvis er det ingen som drikker seg overstadig beruset.

Samme her.. [8D] 

ORIGINAL: Mamma til Adrian

Drikker ikke noen av oss..
men folk kan gjerne ta seg en øl eller hva nå det måtte være, bare de ikke blir dritings..

Vi spiser julemiddag hos svigers, der serveres det alkohol til. Men sambo kjører, og jeg drikker ikke alkohol foran ungene, så vi koser oss med brus.
Resten av julekvelden feirer vi hos mine foreldre, og der er det alkoholfri julekveld.

Ja, vi drikker alkohol på julaften, MEN det er ingen som drikker seg hverken brisne eller fulle. Det er snakk om 1-2 glass øl til maten og en akevit til kaffen.

Ungen dør ikke akkurat av å se at familien har et normalt forhold til alkohol.

Back
Topp