ang alkohol og barn

jeg drikker ikke i det hele tatt da, så her er det ikke en aktuell problemstilling, men jeg synes uansett ikke barn og alkohol hører sammen.. Har hørt nok av barn som ikke liker at mamma/pappa blir "rar". (man trenger ikke å være beruset for å blir "rar", barn er veldig sensitive på sånt)
Men, hva andre gjør driter jeg forsåvidt i, så lenge det ikke er snakk om omsorgssvikt o.l.

nå drikker jeg ikke siden jeg er gravid - elles drikker jeg svært sjeldent, kan gå mnd mellom. Sambo pleier å ta seg en øl innimellom, men som oftes når ungen er i seng og han har ro til å nyte den [8D] ikke noe problem det...[:)]

Man drikker seg ikke full eller har fest mens ungen er hjemme, men å ta et glass eller to for kosen ser jeg absolutt ingen problemer med. 

ORIGINAL: fruktbar

Kan ikke noen lage en spørris om dette da.. Inbiller meg at det blir mer ærlige svar da :)

(sier absolutt ikke at dere som svarer ikke er ærlige da, men kanskje flre hadde kommet med noe :) )

Ja, det syntes jeg var en god idè.. Noen som gidder???

ORIGINAL: dalensjenta

Drikker dere eller samboeren alkohol når barnet/barna er hjemme? Bare ei øl et glass vin eller mer. spiller ingen trille hvor mye bare noe.

Er jeg streng som sier at det ikke skal drikkes når gutten er hjemme (7.mnd)?

Ett eller to glass med alkoholholdig drikke gir jo ikke noe mer rus enn to glass brus [:-] Så jeg skjønner ikke helt greien med total nekt så lenge unger er til stede. Hysteri etter min mening!

Back
Topp