ang alkohol og barn

dalensjenta

Betatt av forumet
Drikker dere eller samboeren alkohol når barnet/barna er hjemme? Bare ei øl et glass vin eller mer. spiller ingen trille hvor mye bare noe.

Er jeg streng som sier at det ikke skal drikkes når gutten er hjemme (7.mnd)?

Nei...

Men vi er totalavholds da.

Vi drikker vin og øl med ungene hjemme. Snakker ikke grisefyll her altså...

Ja jeg syns du er streng...

ORIGINAL: *Meya*

Nei...

Men vi er totalavholds da.

Ett glass vin eller øl syns jeg er ok. Syns ikke at det viser at du er streng akkurat, men at du har prinsipper.

Hehe. gidder liksom ikke leite gjennom alt for å finne tidligere tråder.

Jeg blir liksom så overnervøs om det skal ta helt av når han inviterer folk. Vi drikker nesten aldri, og vi hadde barnefri i går.

nei...har bare aldri gjort det. men synes ikke det er ille å ta et glass til maten e.l.
om barna ser at man kan ta seg en glass uten noe mer så tror jeg det gir et sunt bilde av alkoholbruk. man bør ha bedre samvittighet av å ta seg et glass vin til maten med barn tilstedet enn å dra på flatflylla uten barn i helgen synes jeg. (med mindre man har svært lav tolleranse for alkohol - man bør ikke drikke så mye at barna merker det påvirker personligheten, det merker de fort)

Sambo tar seg en øl eller et glass vin en sjelden gang.. Jeg drikker aldri nå som jeg ammer, og nesten aldri ellers heller.. Jeg er ikke nazi på at folk ikke skal drikke når ungen er i hus (men syns selvsagt ingenting og FYLL da!), men selv foretrekker jeg og være edru [:)]

ORIGINAL: MammaMia98

Har ikke noe problem med at mannen tar seg en øl eller tre når mini er hjemme.

Syns det er strengt at ikke han skal kunne ta seg en øl, ja.

Jeg er totalavholds,men gubben må da gjerne ta ett glass vin til maten,eller en øl forran tvn liksom.
Er jo ikke snakk om å "drikke" men å kose seg med noe godt.(Jeg kan ikke fordra smaken av alkohol,derfor- totalavholds.)
Så,ja jeg synes du er i overkant streng ja.
[:-]Mannen din må jo være utroooolig liten for å bli synlig påvirket av en øl..[:D]
(Men synlig berusede personer har ingen ting i nærheten av mine barn å gjøre!!!)

Ja, her drikker vi alkohol med barna hjemme. De har aldri hatt berusede mennesker i nærheten av seg. Det er to vidt forskjellige ting........ In case you didn't know.....

Vi kan ta oss en øl eller et glass vin når barna har lagt seg, men ikke foran dem. Og aldri mer enn 1-2 glass vin eller øl... drikke for å bli beruset gjør vi uten barn tilstedet. Har selv vokst opp med alkohol i hjemmet og det var lite festlig uansett om det var bare "godt humør" eller fyll..

Det hender at jeg og mannen tar et glass med vin til maten, men det blir aldri mer enn det ene glasset. Drikker selvfølgelig ikke alkohol nå da, siden jeg er gravid.

JEg tar meg en sjelden gang en cider, etter ungen har lagt seg. Drikker ikke mens ungen er våken.

ORIGINAL: MammaMia98

samme her[:)]

ORIGINAL: Wayne`s Wife XL

Næh, en nytt tema her inne! :D

Ja, jeg kan kose meg å drikke noen glass vin når ungen min er hjemme. Ser virkelig ikke problemet.

Sign:)

ORIGINAL: Søta!

Synes dere skal bestemme det selv.
Selv kan jeg godt drikke både to og tre og fire glass vin mens ungene er hjemme, men jeg venter delvis til de har lagt seg. Har ikke noe problem med å ta et glass eller to til middagen da.

Jeg respekterer at andre har sine egne regler på dette, men jeg synes du er streng dersom mannen din ikke får ta seg en halvliter en gang etter ungen er i seng.
Men du har sikkert dine grunner.

Er det like greit om man er alene??

ORIGINAL: Chinchilla

Ja, her drikker vi alkohol med barna hjemme. De har aldri hatt berusede mennesker i nærheten av seg. Det er to vidt forskjellige ting........ In case you didn't know.....

Samme her :)

Kan ikke noen lage en spørris om dette da.. Inbiller meg at det blir mer ærlige svar da :)

(sier absolutt ikke at dere som svarer ikke er ærlige da, men kanskje flre hadde kommet med noe :) )

Back
Topp