Ang AIH/Insemenering

vestlandsjento

Gift med forumet
Dåke som har vore gjennom dette: måtte dåke bruke medisiner lenge og kor mange egg var det? Er litt forundra over kor lav dose med hormoner eg skal ta.. Utrulig spent på om det virker! Får ein noko etter inseminasjonen for å hjelpe eit evt. befrukta egg å feste seg? Har litt for tynn livmorslimhinne.

Har nokon av dåke blitt gravid med AIH?

Har aldri gleda meg så masse til mensen før[:D][:D]

Jeg hvet om flere jeg som har blitt gravid med AIH, noen på 1. forsøk og noen ikke før på 3-6 forsøk, så her varierer det. Noen tar bare pregnyl i 5 dager, det er ganske normalt, og så er det noen som har lettere stimulering med hormonsprøyter slik som med IVF, men da er det en selvfølge at du må ha lav dose for du skal vel ikke ha et fotballag tenker jeg, de er ute etter å få et par maks med fin størrelse og som er moden til å ha gode egg i seg, da snakket jeg om folliklene.

Ja legen sa dei ville ha fram to egg, maks tre. Skal ta pergotime og puregon. Sist eg tok puregon reagerte eg ikkje etter 6 dagar med 100 IE, og no skal eg ha 3 dagar med 50 IE. Og 7 dagar med pergo. Har og prøvd pergo før, utan reaksjon. Men no er hormonprøvane mykje bedre, så eg er veldig spent på om stimuleringa går betre no. Har heller aldri prøvd dei to medikamenta i kombinasjon før.

Har kje så lyst på eit heilt fotballag nei[;)]

Jeg var på AHUS med mine 2 AIH, de sa de hadde hatt flere som ble gravide. Desverre ble ikke vi det. Der benytter de seg av 2 protokoller som de velger for deg alt avhengig av når mensen kommer. Insemineringen må jo skje på en ukedag.. Så jeg har gått på bare puregon (1.forsøk), og jeg har gått på både pergo og puregon. Jeg får gode "reaksjoner" på hormonstimuleringen uansett. den siste gangen måtte de konsultere en ekstra lege for jeg hadde 3 fine og store folikker, de var bekymret for flerlinger, men valgte å inseminering.

Masse masse lykke til vestlandsjento, håper det klaffer for dere på 1. forsøk![:)]

ORIGINAL: Sarah

Masse masse lykke til vestlandsjento, håper det klaffer for dere på 1. forsøk![:)]

Eg og håper det[:)] Er litt nervøs for hormonstimulering ved IVF. Men funker det ikkje i løpet av kort tid, er me klar for IVF. Kan jo ha dårleg kvalitet på egga..

Lykke til, til deg og[:)][:)]

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp