Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: RedElf
Om jeg hadde vært gravid og barnet mitt viste seg å være syk så ville jeg ha passet på det like mye som jeg passer på mitt friske barn i dag. Sykdom gjør ikke mennesker mindre verdt.
Om det derimot hva så skadet at det ikke var levedyktig utenfor magen vill jeg nok ha tenkt annerledes.
Om jeg hadde vært gravid og barnet mitt viste seg å være syk så ville jeg ha passet på det like mye som jeg passer på mitt friske barn i dag. Sykdom gjør ikke mennesker mindre verdt.
Om det derimot hva så skadet at det ikke var levedyktig utenfor magen vill jeg nok ha tenkt annerledes.
ORIGINAL: MagicaPia
d er forsåvidt greit d, man blir ikke mindre glad i et barn som er sykt.
men når man da har et barn som er sykt og det neste barnet kan også være sykt, er det
da "drap" om man da tar abort?
syns de som for alt i verden er imot abort, burde prøve en dag med kronisk syke barn, og hvis de da kan sette seg ned å fortsatt si at de er imot, så greit, men personlig så hadde jeg aldri klart det. ikke 2 stk.
Det er nok en vanskelig hverdag å ha to syke barn ... eller fler for den saks skyld. Om man er sterk nok er nok en sak, men å ta fra barnets livets rett fordi man har syke barn fra før virker for meg litt urimelig....
Men vanskelig å sette seg inn i tankeganger merker jeg. BLir jo viktige faktorer som hvordan syke de er. Hvordan hverdagen arter seg i forhold til sykdommen.
Men at et barn, sykt eller friskt, er verdifullt er jeg 100 % sikker på og uansett sykdom vil nok barnet gi den voksne veldig mye også.
d er forsåvidt greit d, man blir ikke mindre glad i et barn som er sykt.
men når man da har et barn som er sykt og det neste barnet kan også være sykt, er det
da "drap" om man da tar abort?
syns de som for alt i verden er imot abort, burde prøve en dag med kronisk syke barn, og hvis de da kan sette seg ned å fortsatt si at de er imot, så greit, men personlig så hadde jeg aldri klart det. ikke 2 stk.
Det er nok en vanskelig hverdag å ha to syke barn ... eller fler for den saks skyld. Om man er sterk nok er nok en sak, men å ta fra barnets livets rett fordi man har syke barn fra før virker for meg litt urimelig....
Men vanskelig å sette seg inn i tankeganger merker jeg. BLir jo viktige faktorer som hvordan syke de er. Hvordan hverdagen arter seg i forhold til sykdommen.
Men at et barn, sykt eller friskt, er verdifullt er jeg 100 % sikker på og uansett sykdom vil nok barnet gi den voksne veldig mye også.
jo, enig i mye, men kan ta mitt eget tilfelle, hvor det er snakk om cystisk fibrose. Det er ikke bare bare. man vet aldri når hun blir syk elr hva slags bakterier å når lungene blir så dårlige at hun trenger transplantasjon. jeg elsker min lille datter over alt på jord, men det kan aldri falle meg inn i få et barn til med samme sykdom som må oppleve/lide som hun har gjort. hun har det mye bra, men det er ikke lett å vite at hun kanskje ikke blir voksen.
Jeg forstår at i ditt tilfelle er den en syldom som gjør at du ikke ønsker et barn til med denne sykdommen. Det er ikke godt å se at sine egne har det vondt.
Men i noen tilfeller er det jo også slik at sykdommen ikke er så avgjørende som i ditt tilfelle og da ville jeg nok ha valgt annerledes.
Dere som sier at dere er imot abort, men det er ok hvis det er snakk om voldtekt o.l
hva når barnet er sykt?
vet dere hva det vil si å ha et sykt barn?
siden dere ikke synes det er greit å ta abort om barnet er sykt.