Ang abort - pappans meninger

SillyDilly

Forumet er livet
Hvor mye betyr disse egentlig?

Vert om noen som har beholdt som mener at fedrene presset dem inn i det - at man ikke fikk tid til å tenke over valget selv.
Og tatt abort, der fedrene var STERKT imot, og jentene er skuffet over at de ikke støttet valget dems.
Skjønner at dette er tøft, men alikvell er det ikke like mye dem sitt barn, og er jo tøft at dem står på for retten til å bli pappa?

Formulerte meg litt feil, mener ikke at fedrene skal kunne tvinge deg til å ta en abort, men hart ikke de lov til å kjempe for retten til at barnet skal bli født?

Nei, de har ikke noe de skulle ha sagt. Syns jeg.

Hvis de ikke har lov til å kjempe for abort skal de heller ikke ha lov til å kjempe på for å beholde.

Det er nå engang kvinnens rett til å bestemme over egen kropp som kommer i høysetet her.
Kvinnen kan heller ikke "stikke av" fra ansvaret på samme måten som en mann, så jeg syns det blir feil at menn og kvinner skal ha like mye å si.

Jeg skulle gjerne hørt meningene hans, men de hadde ikke hatt noen innvirkning på min avgjørelse. Det er min kropp, og ungen blir mitt hovedansvar  - han kunne tenkt på å bruke dong han også, så hadde det ikke blitt en sånn situasjon av det. Man er 2 som må tenke på prevensjon. Men graviditet og fødsel og hovedansvar for baby ligger kun på kvinnen. Ergo: hennes avgjørelse.

For meg mener jeg en pappa har noe å si hvis han prøver å overtale til å beholde barnet, alle har lov til å forvare sitt avkom. En pappa har ingenting han skulle ha sagt hvis han prøver å få abortert barnet derimot, ingen har rett til å kreve av andre at de skal ta livet av sitt avkom.

ORIGINAL: vimsemams

Men han kan heller ikke kreve at kvinnen skal bære fram ett barn hun ikke vil beholde.

Men er det ikke hans avkom også da? Har han ikke rett til å forsvare sitt avkom?

ORIGINAL: Habib Galbi

For meg er det et selvfølge at begge diskuterer dette og blir enige. Hans meninger påvirker meg og samme gjelder mine på han. Det er to om det, og det er egoistisk at kun mamman tar avgjørelsen bare fordi hun bærer det!

Sign! Sambo sa faktisk etter gutten vår kom (enda han ville ta abort med han) at hvis jeg noen gang kunne tatt abort etter å ha sett hvor nydelig sønnen vår er vil han ikke ha sex med meg mer[:D]

Back
Topp