Ang 50/50 og bidrag

Bromlina

Glad i forumet
Er det sånn at om det er stor avvik i inntektene våre må den som tjener mest betale bidrag til den som tjener minst? Si f.eks at den ene tjener 100 000 mer enn den andre da.

Det stemmer, så sant dere ikke velger å inngå privat avtale og er såpass gode venner at den som tjener minst går med på å ikke motta bidrag.

Stemmer;)

Husker barnefaren her ville ha 50/50 kun på papiret.. for da trodde han at han slapp å betale bidrag.. men NAV sa at han uansett måtte betale meg en liten sum.. i og med at han tjener bedre enn meg..

Tusen takk for svar!

Det var det jeg trodde og det fortalte jeg til han, men det nektet han på. Vi har hatt privat avtale til nå, men vi er absolutt ikke venner. Nå krever han 50/50 fordi han tror han slipper bidrag. HAH!

Er så teit.. vil han hva som er best for barnet.. eller bare det å slippe å betale kroner som barnet hans faktisk har krav på!?

Usj.. kjenner jeg fikk litt flashback her nå...

Husker sååå godt når vi gikk fra hverandre.. så står han på kjøkkenet og sier at han kommer til å gå for 50/50 (før.. når vi har snakket på å gå fra hverandre.. så var han helt enig i at det beste for henne var å ha et basishjem.. så trodde det var avalen).. jeg blir helt fra meg.. for det var ikke noe jeg ville for jenta mi.. ble nesten litt hysterisk..

Han sier: Slapp av.. jeg skal ikke HA henne 50%.. men bare på papiret! Fordi jeg ikke er interessert i å betale deg penger!

Men han kom ikke så lang gitt.. han prøvde seg på mekling gang på gang.. og mekleren gjennomskuet han hver gang..

Vi hadde privat avtale.. helt frem til sept 2010.. men da begynte han å bli vanskelig på den private avtalen.. så jeg tok det via NAV istede.. Det advarte jeg han om.. men tror ikke han trodde at jeg kom til å gjøre det.. Det gjorde jeg.. og han endte opp med å betale mer i bidrag.. Han kan takke seg selv!

Men ja.. han må uansett betale bidrag til deg.. om han tjener mest.. Er jo ikke all verden sikkert.. men alikevel..

Og blir dyrerer for han å ha 50/50 også.. enn feks 60/40..

50%..så må han jo også være med på å dele alle utgifter 50% da;) Barnehage.. klær.. medisiner osv osv

Back
Topp