ang 15 mnd vaksinen

marit81

Glad i forumet
her tok me vaksinen i dag..
fikk beskjed om at vist de reagere på den, kom det etter ca 5 dager.. men etter sprøyta har hun lille her bare syt og klaga, så eg tok tempen nå. 40 viste den. er det noen andre som har reagert så fort el kan det ver at hun er syk?

og koffer sette de ikke sprøyter vist barnet er syk el har vært sykt?

mi jente har ikke reagert på den, enda hvertfall. Men her fikk vi beskjed om at hvis det kom noen reaksjon så var det 12-15 dager etter...så da skulle det vært i helga som var... men snuppa her har vært helt frisk. Ho er ganske forkjøla og snørrete og sånn no, men det er nok bare vanlig høst sjuke...

Vi fikk beskjed om at det kunne komme utslett 8-12 dager etter vaksina. Hun fikk noen "kvise-lignende" prikker på rompa da som forsvant etter noen dager, men vet ikke om det var pga vaksina eller om hun bare fikk de fra fuktig bleie.

Vi tok sprøyta selv i dag, og snuppis har også feber nå[8|] Beskjeden vi fikk, var at hun kunne få utslett 7-14 dager etter vaksinen ble tatt. Jeg spurte faktisk om hvorfor de ikke setter den om barnet har feber, og da sa hun at det var for at folk ikke skulle blande symptomene. Om barnet f.eks allerede er sykt, så er det mange som avfeier det med at det bare er en reaksjon på vaksinen[8|] Det var iallefall beskjeden jeg fikk[8|]

Om feberen snuppa har nå er pga vaksinen vet jeg egentlig ikke helt, for jeg måtte hente storebror i bhg på tirsdag med feber! Så hun har fått stikkpille, også får jeg ta tempen på nytt før jeg legger meg i kveld..

Vi fikk også beskjed om at bivirkninger kunne komme ca 10-14 dager etter vaksina, og at de gjerne kunne vare en liten uke. De blir jo gjennom vaksinen smittet med det de vaksineres for, og da inkubasjonstiden er nærmere to uker vil jeg tro det er tilfeldig om man blir syk samme dag:)

ok.
takk for svar..
har hatt en fæl natt uten søvn.. hu lilla våkna rett før midtnatt, og bare grein å grein.
eg gikk opp for å ta henne opp å sjekke tempen, og da klare hun ikke løfte hode sitt el armene..
skummelt. ikke ville hn lukke opp øynene, og ikke klarte hun å ha tutten i munnen..

tempen var ikke mer enn 39.6, men eg ringte til legevaktå for å høre, men hun hadde jo ikke 40 i feber, og det at hun var slapp, var jo for at det var midt på natta.. blir irritert...

hedligvis kom hun seg litt etter en paracet, men har attt tempen kver time inatt for å holde kontroll.har ligget på 39.3, så tror eg ringe legen snart å spør om en liten crp

Vi tok vaksina i går, hs sa også at hun kunne få utslett eller feber 12-15 dager etterpå.
Hun var veldig urolig i natt, ikke feber bare urolig i kroppen. Sov bare noen timer i senga vår. Vi sto opp før 5 og nå tar hun en lur i vogna. Det må være vaksina som gjør henne så urolig.

Håpe det går bra med dere marit81

Artig å se hor mange forskjellige svar det gis på HS... Her fikk vi beskjed om at han kunne får utslett og feber 5-12 dager etter sprøytestikket. Men av erfaring så hadde jeg sagt nei til jobbing den dagen vi var inne på HS for å ta sprøyte, i tilfelle A skulle få noe feber. Jeg tror nok noen vil reagere på sprøyta samme dag, selv om at de sier at reaksjonene vil komme senere. Her i hus fikk vi ingen reaksjon. Men nå har lillegull bare reagert på 1 av alle sprøytene han har fått.

Grunnen til at de ikke setter sprøyte om ungen din er syk er fordi va får ikke sprøyta samme effekt - i værste fall ingen effekt.

God bedring!

ORIGINAL: Cahaal

Artig å se hor mange forskjellige svar det gis på HS... Her fikk vi beskjed om at han kunne får utslett og feber 5-12 dager etter sprøytestikket. Men av erfaring så hadde jeg sagt nei til jobbing den dagen vi var inne på HS for å ta sprøyte, i tilfelle A skulle få noe feber. Jeg tror nok noen vil reagere på sprøyta samme dag, selv om at de sier at reaksjonene vil komme senere. Her i hus fikk vi ingen reaksjon. Men nå har lillegull bare reagert på 1 av alle sprøytene han har fått.

Grunnen til at de ikke setter sprøyte om ungen din er syk er fordi va får ikke sprøyta samme effekt - i værste fall ingen effekt.
God bedring!

Jeg synes det er skummelt at hs gir så mange forskjellige svar altså. For grunnen til at jeg spurte når vi var der,var at lillemor var veldig varm, og virket som om hun brygget på noe. Tok tempen rett før vi reiste ned dit, og da hadde hun bare 37,5 grad, så helsesøster bestemte at vaksinen trygt kunne settes. Da fordi "den ville virke helt fint dersom barnet var sykt. Det var bare så upraktisk om foreldrene ikke tok symptomene på alvor dersom det faktisk var sykdom som ga feber o.l., og ikke automatisk skyldte på vaksinen"[8|][>:]

Jeg gir opp jeg altså..

Back
Topp