Ang ødelagte ting i barnehagen

FrøkenM

Forumet er livet
Hvis det blir ødelagt en ting i barnehagen hvem skal erstatte det da? Er det sånt som skjer eller skal barnehage erstatte synes dere?
Jeg ble litt irritert men sambo mener at det er sånn som skjer [:)] 
Hva synes dere? Det gjelder vogna som vi har stående der

jeg synns di bør erstatte tingene, men om di faktisk gjør det er en annen sak..

Tror ikke barnehagen erstatter det desverre. Er iallefall det jeg har hørt. Irriterende når vogner og div blir ødelagt. Er ikke alle barnehager som er flinke til å være forsiktige med ting.

Det er sånt som skjer!

(Regner med at de ikke har gjort det med vilje.)

Den forrige bhg syver gikk i ødla vogna hans, men det var ikke snakk om å erstatte den

vi skrev under på en eklæring om at de ikke har ansvaret dersom noe klær/utstyr blir ødelagt.. hender eg tenker meg om før eg tar på henne de dyreste klærne.. hadde blitt dyrt for bhg om de skulle erstatte alt som ble ødelagt desverre.. men hvor ødelagt ble vognen? hva var det som skjedde? vi har fått en gammel sportsvogn som vi har i bhg, så gjør ingen verdens ting om den blir ødelagt. og voksiposen kjøpte eg brukt for 300sprenn, så ingen fare med den heller[:)]

ORIGINAL: lykkeligmamman

vi skrev under på en eklæring om at de ikke har ansvaret dersom noe klær/utstyr blir ødelagt.. hender eg tenker meg om før eg tar på henne de dyreste klærne.. hadde blitt dyrt for bhg om de skulle erstatte alt som ble ødelagt desverre.. men hvor ødelagt ble vognen? hva var det som skjedde? vi har fått en gammel sportsvogn som vi har i bhg, så gjør ingen verdens ting om den blir ødelagt. og voksiposen kjøpte eg brukt for 300sprenn, så ingen fare med den heller[:)]

Ettersom jeg forsto på sambo så hadde hun prøvd å trille vognen med bremsen på. Synes det er litt rart at det skjer da men..kanskje det er en slitasjeskade også..hva vet jeg..Det ble ødelagt et sånn metallfeste under..nei vi skulle nok bare hatt en billig skrapvogn der ja

ORIGINAL: FrøkenM

ORIGINAL: lykkeligmamman

Ettersom jeg forsto på sambo så hadde hun prøvd å trille vognen med bremsen på. Synes det er litt rart at det skjer da men..kanskje det er en slitasjeskade også..hva vet jeg..Det ble ødelagt et sånn metallfeste under..nei vi skulle nok bare hatt en billig skrapvogn der ja

uffda, hørtes ikke så lurt ut.. får god trim de ansatte iallefall, om det er vanlig praksis å gå tur med bremsen på[&:][8D]
men få tak i en gammel trille, alltids noen som har en stående:) så slipper du være redd for at det skal skje igjen. ps ja kan jo godt være slitasjeskade, de pleier jo å tåle en del før de ryker:) ikke godt å vite,,

ORIGINAL: Undrer

Det er sånt som skjer!

(Regner med at de ikke har gjort det med vilje.)

Det er jammen meg mye de har ansvar for i tilfelle om de skal passe på at ingen av tingene blir ødelagt eller forsvinner.[&:]
Vi takler det som enkeltpersoner om noe skjer i barnehagen, men barnehagen kan da umulig ta på seg ansvaret for alt utstyr som foreldrene oppbevarer der?...

Selv har vi bevist tatt med en vogn som vi ikke er redde for, nettopp fordi det da ikke er noen krise om den blir litt røft behandlet.

Det skal sies at det er en liten familie barnehage da med 10 barn..og kun vi som har vogn stående der..
men ja..regner også med at de ikke gjorde det med vilje

ORIGINAL: FrøkenM

Det skal sies at det er en liten familie barnehage da med 10 barn..og kun vi som har vogn stående der..
men ja..regner også med at de ikke gjorde det med vilje

hehe kanskje derfor de ikke vissta at de måtte ta av bremsen for å trillr den[8D]
uff nei va dumt det der asså. håper du får tak i ny del til vogna!!

ORIGINAL: Løveunge05

Du kan sjekke om det går på forsikring - mulig bhg kan ta det på noe forsikring?

Du kan ikke forvente vi skal erstatte klær eller private leker som dere har med og går i stykker eller forsvinner [:)]

Og det spiller ingen rolle hvor stor bhg er om en er uheldig eller ikke.

Jeg tar heller ikke med dyre ting til bhg - alt jeg tar med er ting jeg kan regne med går i stykker eller kan forsvinne - sånn er det bare [;)]

Det var visst et feste under vogna som er røket..jeg har ikke sett det selv..sambo har lagd en midlertidig løsning foreløpig .. Nei jeg skjønner godt det med klær men tenkte også at det kanskje var litt anderledes med en vogn..men vet ikke..derfor jeg spør [;)]

hos oss er d på egen risiko vi har vognene stående i bhg, de har inget erstattningsansvar fikk vi vite....men sjekk med forsikringen din, har du reiseforsikring så kan d være at denne kan dekke skadene..vet mamma hadde en reiseforsikring som dekket alt som ble tatt med ut av døra hjemme..

går det ikke ann og få igjen på forsikringen da?? ang vogner?

ORIGINAL: Niceday

hos oss er d på egen risiko vi har vognene stående i bhg, de har inget erstattningsansvar fikk vi vite....men sjekk med forsikringen din, har du reiseforsikring så kan d være at denne kan dekke skadene..vet mamma hadde en reiseforsikring som dekket alt som ble tatt med ut av døra hjemme..

jaaa det var lurt..det skal jeg sjekke med en gang

Vi har også fått ødelagt kalesjen på vogna våres i barnehagen ( hadde vært der i 1 mnd) Vi fortalte de hvordan den fungerte når vi var der på tilvenning. Etter 1 mnd sa de at kalesjen var ødelagt, det var ikke noe mere snakk om det. Jeg snakket med ei jeg kjenner som jobber i barnehagen som spurte styrern hva de pleide å gjøre med det, og hun sa det var forskjell på slitasje og ødeleggelse.Men vi har ikke fått noe mere svar fra de nå. Dette er ikke slitasje men ødeleggelse får vi må trykke på kalesjen før den legges ned, noe som også står på kalesjen.

Ei venninne av meg fortalte meg i går at hu hadde klart og ødelegge kallasjen på en vogn i barnehagen,og de foreldrene fikk beskjed om å reparere det og sende regninga til barnehagen for de er forsikret på sånt!!!Så hør med barnehagen åssen ordning de har på sånne ting!!

en vogn er slikt som skjer... samme med hull på en rema dress og annet... blir jo satt der for å brukes...

Back
Topp