ang å slanke seg på shake *litt insp*

*Aulile*

Glad i forumet
Jeg har prøvd nutrilett og gikk litt ned på det, men ble så gravid..

Så har jeg lest her inne at å slanke seg på shake ikke er bra, det ødelegger forbrenningen og når man da slutter så vil man sprette opp igjen..

Jeg lurer da på, HVORFOR ødelegges forbrenningen av shake? Jeg skjønner det ikke... [:)]

Fordi du ikke spiser? [:D]

ORIGINAL: Matheo`s mamma

Fordi du ikke spiser? [:D]

man spiser jo shake da...[8|] det skal jo fordøyes det å.... jeg driter (eller tisser) iallefall ikke shake rett ut igjen, den er fordøyd...[8D]

ORIGINAL: *Aulile*

Så har jeg lest her inne at å slanke seg på shake ikke er bra, det ødelegger forbrenningen og når man da slutter så vil man sprette opp igjen..

Jeg lurer da på, HVORFOR ødelegges forbrenningen av shake? Jeg skjønner det ikke... [:)]

Fordi de som uttaler seg om dette oftest ikke har peiling på hva de snakker om..

ORIGINAL: BitzyhogJulia

men må ta det gradvist... altså fra shake til fast føde....

Sambo gikk på nutrilett shaker fra mai til september?... Han gikk ikke opp det han gikk ned, og det er nok pga den gradvise overgangen (og det at han slapp junkfood)

ja denne her skjønner jeg, men har lest her flere ganger at man ødelegger forbrenninga ved bruk av kun shake i en periode... å jeg skjønner ikke hvorfor hehehe

Det er ikke shaken i seg selv som ødelegger forbrenningen din, det er mangelen på kalorier.
Dersom man over tid lever på alt for lite kalorier, vil kroppen omstille seg og forbrenne mindre fordi den prøver å overleve! De fleste shaker har så lite kaloriinnhold at man vil nok havne på et sånt nivå dersom man kun drikker shaker.

Men man kan jo øke innholdet med å spise et eller to sunne måltider samt litt melk, frukt og grønnsaker utenom, og likevel ha et så lavt kaloriinnhold at man går ned i vekt.

ORIGINAL: Froskegele

Fordi de som uttaler seg om dette oftest ikke har peiling på hva de snakker om..

ja det har streifet meg[;)]

ORIGINAL: toneany

Det er ikke shaken i seg selv som ødelegger forbrenningen din, det er mangelen på kalorier.
Dersom man over tid lever på alt for lite kalorier, vil kroppen omstille seg og forbrenne mindre fordi den prøver å overleve! De fleste shaker har så lite kaloriinnhold at man vil nok havne på et sånt nivå dersom man kun drikker shaker.

Men man kan jo øke innholdet med å spise et eller to sunne måltider samt litt melk, frukt og grønnsaker utenom, og likevel ha et så lavt kaloriinnhold at man går ned i vekt.

ja da er jeg med, men tror du kroppen "ødelegges" ved feks 14dager med kun shake, for å få en boost, og så gjør man slik du skriver nederst?

For å gå ned i vekt på en sunn måte ved bruk av shaker, tror jeg det er viktig å spise et par skikkelige (dog sunne) måltider pr dag, og heller bytte ut 3 måltider pr. dag med shake [:)]

ja da er jeg med, men tror du kroppen "ødelegges" ved feks 14dager med kun shake, for å få en boost, og så gjør man slik du skriver nederst?

Det avhenger vel litt av hvor mye man har å gå på av overvekt, samt hvor mange kalorier man skal ha ellers. Dersom du er så stor (høyde) og beveger deg så mye at du burde ha 2500 kalorier om dagen, så er det ganske lite å innta kun 1200 om dagen fra shaker. Da kan du fint bytte ut en shake med en salat med proteiner (kjøtt), samt drikke melk og spise litt grønnsaker eller frukt, og et knekkebrød med pålegg, og fremdeles fint gå ned i vekt.

Jeg er helt for kickstart, jeg ser nødvendigheten av det, men det får man oftest uansett når man begynner å slanke seg fordi det er et lite sjokk for kroppen. Det vanskelige er jo å fortsette når vektnedgangen stagnerer litt. [:)]

Har du noengang sett et overvektig menneske i en konsentrasjonsleir eller i sulterammede områder..?
Nei.. Cluet er å være forsiktig i det en går over til vanlig mat, da forbrenningen kan bli senket- den stopper ikke opp.. [;)]

Det avhenger vel litt av hvor mye man har å gå på av overvekt, samt hvor mange kalorier man skal ha ellers. Dersom du er så stor (høyde) og beveger deg så mye at du burde ha 2500 kalorier om dagen, så er det ganske lite å innta kun 1200 om dagen fra shaker. Da kan du fint bytte ut en shake med en salat med proteiner (kjøtt), samt drikke melk og spise litt grønnsaker eller frukt, og et knekkebrød med pålegg, og fremdeles fint gå ned i vekt.

Jeg er helt for kickstart, jeg ser nødvendigheten av det, men det får man oftest uansett når man begynner å slanke seg fordi det er et lite sjokk for kroppen. Det vanskelige er jo å fortsette når vektnedgangen stagnerer litt. [:)]

ja jeg er absolutt enig med deg.... jeg har på vektklubb.no fått beregnet at jeg skal ligge på ca 1300-1500eller var det 1700.. er 1300 som står som "mål" iallefall, så da er det kanskje ikke så ille å bruke shake som kickstart og så bytte det ut mot litt mat etter en liten stund...

sign!

Det er ikke noe fast føde for tarmene å fordøye... Ikke bra i lengden..

Tanta mi har gått ned 45 kg på noka shakene og er over 6 mnd siden hu slutta på det og hu spiser vanlig og går tur med hunden en gang om dagen og hu har ikke gått opp noe igjen. så jeg trur det er fullt mulig. jeg skal prøve allevo dietten mens jeg rocker og trener 3o days shred

ORIGINAL: *Frk.Mamma

Tanta mi har gått ned 45 kg på noka shakene og er over 6 mnd siden hu slutta på det og hu spiser vanlig og går tur med hunden en gang om dagen og hu har ikke gått opp noe igjen. så jeg trur det er fullt mulig. jeg skal prøve allevo dietten mens jeg rocker og trener 3o days shred

Det er jo kjempebra da. Har hun brukt kun shake i 6 mnd da?
For jeg tenker jo at det er en del man trenger som man ikke får i seg fra shaker, f.eks aminosyrer og sunne fettsyrer, nok proteiner for å holde oppe muskelmassen og sånt.

Og hvor lett man holder vekta vil jo avhenge av hva man anser som normal kost, og så klart hvor flink man er til å mosjonere, så det må man bare ta seg i selv.
Men det er fullt mulig å få gode resultater. Man må bare sette seg inn i det og ta ansvar for hva man putter i seg og hva man gjør.

Jeg gikk ned 10 kg på cambridgekuren før jeg ble gravid! Og jeg har ikke gått opp igjen noen verdens ting. Jeg la jo om kostholdet mitt etter kuren, så det er nok årsaken til at jeg har holdt meg på minus 10kg. Dersom man fortsetter som før etter endt kur, så sier det seg selv at man legger på seg igjen. Er jo en grunn for at man er overvektig i utgangspunktet[8D]

Man ødelegger absolutt ikke forbrenningen av shaker! bare tull..mange som må rakke ned på det fordi det ikke funket til dem! Om man gjør det riktig og spiser normal, sunn mat i tillegg og/eller etterpå, funker det!![:)] Har ikke prøvd det selv, men jobbet med det.

ORIGINAL: Fysio79

ORIGINAL: heidu

Man ødelegger absolutt ikke forbrenningen av shaker! bare tull..mange som må rakke ned på det fordi det ikke funket til dem! Om man gjør det riktig og spiser normal, sunn mat i tillegg og/eller etterpå, funker det!![:)] Har ikke prøvd det selv, men jobbet med det.

Jo, man ødelegger forbrenningen på shakediett viss den er av den karakter at man går ned raskt i vekt, dvs raskt ned i muskelmasse.

De fleste av dagens shaker er bygget opp slik at man får i seg det en trenger av næringsstoffer og slik at kroppen går inn i Ketose (nå snakker jeg skikkelige shaker og ikke slike Rema-shaker).. Når det gjøres på riktig måte mister en IKKE muskelmasse, det er fettet som forbrennes [;)]

Back
Topp