ang å miste

20082013

Betatt av forumet
Må en blø dersom en mister?
Er det sånn kjempevondt?
Så lenge en ikke blør så er alt bra?

20082012 skrev:
Må en blø dersom en mister?
Er det sånn kjempevondt?
Så lenge en ikke blør så er alt bra?

Nei fosteret kan dø uten at kroppen skjønner det og da blør du ikke.

Mange har begynt å blø litt og til slutt øker det til en skikkelig mens blødning, vet ikke om alle får vondt men regner med det vil være som menssmerter eventuelt værre?

Så lenge du ikke blør må det ikke være bra nei, som sagt over er det mulig at fosteret dør uten at du blør og kroppen skjønner det.

Smerter, spesielt menssmerter er normalt tidlig i svangerskapet og betyr derfor ikke at noe må være galt

Ved en SA (spontan abort), så blør man og har smerter, som oftest, tror jeg.. Kan begynne veldig rolig og trappe seg opp.. Noen har ikke så vondt, og noen blør ikke så mye som andre. 

Ved en MA så dør barnet inne i livmoren. Det finner man evt. ut på ultralyd. Vet ikke om man blør eller har smerter da. Men har hørt noen si at de ikke har like mye symptomer på graviditet lenger. 

Mange blør og har menslignende smerter i starten av svangerskapet, blodet kan komme fra såre slimhinner, og smertene kommer ofte pga. livmoren strekker seg (ligamentsmerter). 

Trenger ikke å være vondt fysisk å miste. Jeg har mista alt fra uke 7 til uke 17 og da jeg mista i uke 7 så var det ikke smerter, bare blødning. Senere aborter har vært vonde da..

Eg syntes ikkje det var så vondt.. fekk først eit skikkelig mageknip, 5 min seinare begynte eg å blø.. men etter at blødningen kom hadde eg berre litt murringer..

Back
Topp