ang å løfte tungt

LiljeBlomst

Forelsket i forumet
åssen er dette igjen ang løfting? er det farlig tidlig i sv.skapet eller senere? Løftet opp en pasient i dag og begynte å tenke på det etterpåemoticon

Masala skrev:
hmm, har ikke jeg heller tenkt på:/

hehe, føler jeg ikke husker noe fra sist jeg var gravid jeg....enda det er jo ikke sååååå lenge siden :) glemsk...ja

Skal ikke si sikkert, men tror det gjelder mer litt senere.
Viktigste nå er vel å følge kroppens signaler og ikke bli helt utslitt.
Så å løfte litt tungt nå og da tror jeg ikke er noe problem, men du trenger kanskje ikke gå og bære tunge stener en hel dag liksom.

Etter innsett spurte jeg hvertfall om det var noe problem å bære datteren min og da sa de at det absolutt ikke var noe problem fordi embryo var så lite enda. Så da tolker hvertfall jeg det som at litt bæring går bra nå. :-)

Kooni skrev:
Skal ikke si sikkert, men tror det gjelder mer litt senere.
Viktigste nå er vel å følge kroppens signaler og ikke bli helt utslitt.
Så å løfte litt tungt nå og da tror jeg ikke er noe problem, men du trenger kanskje ikke gå og bære tunge stener en hel dag liksom.

Etter innsett spurte jeg hvertfall om det var noe problem å bære datteren min og da sa de at det absolutt ikke var noe problem fordi embryo var så lite enda. Så da tolker hvertfall jeg det som at litt bæring går bra nå. :-)

okei ;) takk for utfyllende svar :)

Tror ikke det er så farlig så tidlig så lenge du ikke har blødninger eller noe annet som gjør at du helst skal ta det litt med ro og ikke løfte tungt.
Bare lytt til kroppen =)

Tror det går helt fint, men du trenger jo ikke presse deg selv. Jeg gjør slik jeg pleier, men unngår de aller tyngste løftene. Mannen min er veldig opptatt av at jeg ikke skal løfte tungt, men jeg merker godt hva jeg tåler og ikke. Etterhvert vil jeg tro vi bør være litt mer forsiktig. Forrige svangerskap unngikk jeg tunge løft på jobb fra jeg var ca. halvveis, men det var fordi jeg fikk skikkelig smertefulle kynnere av det.

LiljeBlomst skrev:
åssen er dette igjen ang løfting? er det farlig tidlig i sv.skapet eller senere? Løftet opp en pasient i dag og begynte å tenke på det etterpåemoticon

Det er de 3 første mnd så er de risikable mnd. så du bør være forsiktig me det nå. 

Men en skal vel leve som normalt da?!:) selvsagt ikke begynne å hodde ned trær og bære de med seg eller noe, men litt løfting må vel gå!?:)

løftet hele svangerskapet sist jeg. etterhvert så orker du ikke løfte så tungt som da du ikke var gravid så det begrenser seg selv naturlig. men det er ikke noe du trenger å tenke på på leeeenge enda! noen sier man skal holde seg i ro i begynnelsen i fare for sa, men jeg er uenig og tenker som så at slipper det taket så hadde det gjort det uansett...det skal tåle normal fysisk aktivitet.

Back
Topp