Ang å be seg selv.

Krølla82

Forumet er livet
Jeg bor på et sted hvor jeg praktisk talt ikke kjenner noen, har ingen jeg kan kalle venninner her. Kjenner kun sambos kompiser og dama til bestekompisen hans.

Bestekompisen og dama hans fikk ei datter for 2 uker siden, vi har vært der engang og hilst på den lille prinsessa. Nå venter jo vi barn selv og jeg tenker at det vil jo være supert om de vil kunne bli lekekammerater/venninner. Har visst hvem hun var i ca 2 år nå og vi har funnet på noe alene 1 gang. Vi har jo funnet på ting sammen som par flere ganger da kino og restaurant ol, men ikke jeg og hun alene. Jeg har jo lyst til å finne på ting med henne alene egentlig, men jeg vil jo ikke be meg selv fordi da føler jeg jo at jeg trenger meg på. Er jo ikke sikkert hun vil ha besøk av meg, men føler hun ikke kan si nei pga at typene våre er bestekompiser. Vi har en del kontakt på msn og det har vi hatt i ihvertfall 1 år nå. Hun har aldri nevnt på at hun vil finne på noe med meg alene og jeg tør jo ikke spørre for å trenge meg på. Og nå som vi får gjevnaldrende barn så vil vi få enda mer til felles.

Dette er et dilemma. Typene våre er ute og trener sammen nå og jeg hadde så lyst til å høre om jeg kunne sitte hos de og se norske tallenter, men jeg turte ikke spørre. Noen som har noen råd og komme med? Jeg tenker litt slik at ville hun hatt besøk av meg så hadde hun spurt meg eller nevnt på de i løpet av de siste 2 årene. Skal en trenge og be seg selv eller blir det for dumt og påtrengende?

Ble langt dette. Takk for at du gadd å lese. Og takk til alle som gidder å svare.

Kanskje hun tenker slik som deg?[8|] Men hvorfor kan ikke du be henne til deg da? Så slipper du å trenge deg på, og da kan hun komme om hun har lyst....?

ber nesten alltid meg selv jeg[8D][8D][8D]

Spør om hun har lyst på selskap[:)]

Kanskje hun tenker på akkurat samme måte?[:)] Hadde jeg vært deg ville jeg kanskje nevnt det først på MSN en gang, om ikke dere kanskje skulle finne på noe sammen? At dere gikk ut en tur eller på besøk til hverandre? Svarer hun ja, så kan du jo gjerne invitere deg selv på besøk en gang. Man skal ikke ha mye av sosiale antenner før man merker om man er velkommen eller ikke..;) Dersom du synes hun virker avvisende på noen måte når du er der, så ville jeg heller latt være å ta intiativ før hun gjorde det.

ORIGINAL: Line Lavendel

Kanskje hun tenker slik som deg?[8|] Men hvorfor kan ikke du be henne til deg da? Så slipper du å trenge deg på, og da kan hun komme om hun har lyst....?

Ja det kan jo hende, men vil ikke mase på henne nå med den nyfødte lille jenta.Tenker at de har nok med å komme seg til rette hjemme og vende seg til den lille. Jeg er så redd for at hun skal si nei også,for da tør jeg da ikke spørre igjen. Og da kommer jeg til å føle meg så dum.

ORIGINAL: Pearl81

Kan ikke du be henne over til deg da? da inviterer du og trenger deg ikke på[;)]

Signerer :) og kanskje hun tenker akkurat det samme som deg.. du merker jo fort om hun er null interessert liksom[;)]

ORIGINAL: Bleiemos

Kanskje hun tenker på akkurat samme måte?[:)] Hadde jeg vært deg ville jeg kanskje nevnt det først på MSN en gang, om ikke dere kanskje skulle finne på noe sammen? At dere gikk ut en tur eller på besøk til hverandre? Svarer hun ja, så kan du jo gjerne invitere deg selv på besøk en gang. Man skal ikke ha mye av sosiale antenner før man merker om man er velkommen eller ikke..;) Dersom du synes hun virker avvisende på noen måte når du er der, så ville jeg heller latt være å ta intiativ før hun gjorde det.

Vi snakker jo bra sammen og liker de samme tingene. Går bra overens de gangene vi er alle 4. Og snakker om løst og fast på msn,men kan jo hende hun kun gjør det for å være hyggelig. (huff pesimisten i meg asså.)  Hun har jo også masse andre venninner som hun har mye kontakt med, hun er jo herfra og oppvokst her og kjenner mange så jeg tenker at hva skal hun med en venninne til? Hun har jo så mange fra før og en stabil venninne gjeng hun er vandt med.

ORIGINAL: svimsen

hadde snedt henne en mld og sagt,

hei du, siden disse gutta skal trene i kveld, så tenkte jeg kansje du ville komme til meg, eller omvedt, og så kunne vi hatt en jente kveld  og skravlet og sett på tallenter ol..

Et problem da, begge typene våre har begge bilene så vi sitter her uten bil begge to. Så ingen kommer seg noen vei.[&:] Jeg nevnte det for sambo før han dro, men han mente at det var ikke noe vits i å be seg selv, ønsket hun besøk så fikk hun spørre om jeg ville komme.

ORIGINAL: Krølla82

Ja det kan jo hende, men vil ikke mase på henne nå med den nyfødte lille jenta.Tenker at de har nok med å komme seg til rette hjemme og vende seg til den lille. Jeg er så redd for at hun skal si nei også,for da tør jeg da ikke spørre igjen. Og da kommer jeg til å føle meg så dum.

"Glemte" at de hadde nyfødtbaby jeg[:D] Men kan du ikke bare ympte frempå om hun har lyst til å se norske talenter med deg f.eks...? Og så avtale om hun kommer eller om du skal komme dit... Litt sent nå, men da kan du jo gjøre det neste gang f.eks? På msn eller noe[:)]

"Glemte" at de hadde nyfødtbaby jeg[:D] Men kan du ikke bare ympte frempå om hun har lyst til å se norske talenter med deg f.eks...? Og så avtale om hun kommer eller om du skal komme dit... Litt sent nå, men da kan du jo gjøre det neste gang f.eks? På msn eller noe[:)]

Ja jeg kan jo gjøre det. Så du mener at det er ikke frekt å be seg selv? Du kjenner meg Line og vet at jeg er ikke den som tråkker folk på tærne...jeg er nok litt for sjenert til tider, men blir jeg kjent med de er jeg ikke sjenert lenger.

Hopp ut i det![:D]

Har flere damer til kompiser av sambo som er utrolig kjekke damer, men jeg inviterer de ikke til meg alikvel...Er opptatt med mitt[&:]. Hadde blitt veldig glad om de tok turen alikevel![:)][:)][:)]

ORIGINAL: lillemæ

Jeg ville dratt!
Kan jo hende hun synes dørstokkmila er like lang om deg...[;)]

ja kanskje sitter hun å leser det, og tenker nett det samme:)

ORIGINAL: Bleiemos

Vi snakker jo bra sammen og liker de samme tingene. Går bra overens de gangene vi er alle 4. Og snakker om løst og fast på msn,men kan jo hende hun kun gjør det for å være hyggelig. (huff pesimisten i meg asså.)  Hun har jo også masse andre venninner som hun har mye kontakt med, hun er jo herfra og oppvokst her og kjenner mange så jeg tenker at hva skal hun med en venninne til? Hun har jo så mange fra før og en stabil venninne gjeng hun er vandt med.

Kjære deg, veninner får man ALDRI nok av!![:)] Når hun faktisk snakker med deg på MSN i tillegg, så tror jeg ikke det bare er for å være høflig. På MSN kan man veldig enkelt skrive seg som borte eller frakoblet dersom det er noen man ikke gidder å prate med. (ja skal ærlig innrømme at det er no jeg gjør ofte selv...[:-])

Men skjønner hva du mener, vi damer har det med å føle oss "mindreverdige", og å tenke "hva skal han/hun egentlig med meg?"  Selv er kjenner jeg meg igjen i både deg og veninnen din. Jeg har egentlig ingen NÆRE venner, men jeg har mange jeg er med nesten daglig. Jeg vet det er flere jeg lett kunne tatt kontakt med og hatt det kjempegøy med, men jeg kommer meg aldri så langt at jeg klarer å løfte opp den supertunge mobilen min og skrive den lange meldingen som lyder "Hei, blir du med ut?"  [8D]

Synes absolutt du skal ta kontakt med henne. Dersom hun EGENTLIG ikke vil, så merker du det fort!:)

ORIGINAL: svimsen

hadde snedt henne en mld og sagt,

hei du, siden disse gutta skal trene i kveld, så tenkte jeg kansje du ville komme til meg, eller omvedt, og så kunne vi hatt en jente kveld  og skravlet og sett på tallenter ol..

Et problem da, begge typene våre har begge bilene så vi sitter her uten bil begge to. Så ingen kommer seg noen vei.[&:] Jeg nevnte det for sambo før han dro, men han mente at det var ikke noe vits i å be seg selv, ønsket hun besøk så fikk hun spørre om jeg ville komme.

Hvis han er som min mann, tenker han ofte litt mindre komplisert enn vi damer har en tendens til[:D]

Jeg synes du skal spørre henne neste gang jeg, bak gjerne noe eller kjøp en pose snop, så sender du en sms med noe a la "Hei, jeg har bakt litt jeg/kjøpt inn for mye snop, vil du hjelpe meg med å spise det?".

Å få nye venner er jo litt som sjekking, må være litt strategiske til å begynne med[:D]

Du har jo absolutt ingen ting å tape på å be deg selv [:D]

Skulle ønske jeg hadde venner som inviterte seg selv, føler det alltid er jeg som sender mld og spør og jeg har bodd i nytt hus i 6 mnd nå og har hatt besøk av 1 venninne etter vi flytta inn[&o]

På tide å få flere venner som har tid og lyst å besøke meg også uten at man må mase x-antall ganger[8D]

ORIGINAL: et_lite_vesen

Har du mulighet til å spørre mannen din om han kan snakke med kompisen sin? Kanskje få han til å nevne til kompisen om å invitere deg på besøk?

Ja jeg kan jo det, men sambo mener jeg over analyserer ting og at hadde hun villet ha besøk så hadde hun bedt meg. Og jeg syns jeg hører han og kompisen le og humre av at jeg ikke tør spørre om det selv fordi jeg er redd for å bli avvist.

skjønner det er en vanskelig situasjon.siden dere har "kjent"hverandre så lenge uten at det har blitt mere vennska av det.

MEN nå har dere jo snart veldig mye til felles og kansje det er nettopp det dere trenger??[:)]jeg hadde ikke nølt med å spør henne om ting,gjerne vist henne mer inrt ang babyen ol over msn først å se hvordan det utarter seg?

ellers ¨så spør du henne rett ut om hun vil bli med å gå en tur ol.[:)]

flere av mine venninner er noen travle damer som noen ganger må dras i gang[:D]ikke for di ikke vil gjøre noe sammen men fordi di lever sine egne travle liv og da går dager og uker[:)](liker jeg å tro iallefall[:D][8D])

lykke til.

Ja jeg kan jo gjøre det. Så du mener at det er ikke frekt å be seg selv? Du kjenner meg Line og vet at jeg er ikke den som tråkker folk på tærne...jeg er nok litt for sjenert til tider, men blir jeg kjent med de er jeg ikke sjenert lenger.

Nei det er ikke frekt...også trenger du jo ikke akkurat be deg selv heller... ikke rett ut hvertfall...spør om dere skal se det sammen også finner dere ut hvem som skal komme til hvem, også kan du da bare slenge på at du kan godt komme til henne om det er enklere pga babyen[:)] 
Nei du tråkker ingen på tærne, og ja litt sjenert kanskje, men ordner seg det når du blir varm i trøya[;)] Bare ta det første steget du så er jeg sikker på at dere kan få flere koselige kvelder sammen når gutta er å trener[:)]

Back
Topp