Angående vektøkning

*Vintermamma*

Forelsket i forumet
Hei alle sammen.
Jeg har begynt å tenke litt de siste ukene sånn på vektøkning, mage osv..
På fredag er jeg 17 uker på vei, og har egentlig ikke gått noe opp i vekt i det hele tatt!!!
Føler heller ikke magen har begynt å vise noe spesielt.. Er litt bekymret.

Alle jeg snakker med sier at det er helt normalt og at så lenge jeg kjenner livmoren sånn halveis mellom skambeinet og navlen så er alt som det skal. Hva mener dere? Jeg har jo kjent masse strekking osv i magen, men klarer likevel ikke helt å slå meg til ro!!!
Jeg skal heldigvis på ul på mandag (5dager til)..skal bli utrolig deilig! (Selv om jeg både gruer og gleder meg)

Som dere nok forstår er jeg 1.gangsgravid med masse rare tanker og følelser. Men jeg har gått rundt å grublet på dette så lenge, så måtte bare få det ut!! :)

Ha en flott dag videre folkens :D
(Jeg ska på nattevakt..JIPPI..:p)

Huff skjønner tankegangen din... Men alt er nok i skjønneste orden skal du se!

Selv har jeg ikke gått opp mer enn 1,2 kg. Legen stusset sist jeg var på kontroll, men jeg spiser godt og slanker meg ikke på noe vis! Så jeg tenker at kiloene kommer vel når de kommer. Barnet tar uansett til seg den næringen den trenger. Å så lenge jeg er frisk og rask, så får det heller bare være...

Lykke til på UL[:)]

Takk, det var godt å høre[:)]

Ser du er 17+5 dager på vei..hvordan er magen din..hehe litt rart spm.
Men kan man liksom se at du er gravid? Ser man det godt?

jeg har heller ikke lagt på meg, men ting har flyttet litt på seg så har begynt å få littegranne mage nederst, så nå har jeg INGEN bukser som passer så skal ut og handle imorgen!

jeg gikk ned 3 kg de første 12 ukene, og har holdt vekta der helt til nå (16,5 uke). ser antydning til mage om kveldene. jeg har mange gravidsymptomer ellers, men har bekymret meg fælt for at jeg skulle ha inbilt meg alt og holdt alle for narr. Men i går fikk jeg høre hjertelyden, og hadde endelig et levende bevis på at det var en baby der inne. Og idag har det sparka som bare det inni der. Så det er nok ikke noe å bekymre seg for. Man har rare tanker iblant. Man er så forskjellige, så at du ikke har gått opp i vekt er nok normalt for deg. Lykke til videre :)

Du kan ta det helt med ro[:)] Varierer veldig fra person til person
når man legger på seg. (eks. kona til fettern min hadde vaskebrett da hun var 5 mnd på vei) Jeg har heller ikke lagt på meg noe særlig, men kroppen har forandret seg [:)]
Snart legger du på deg vettdu[:)]

Lykke til på ul !! Gled deg, det er herlig å se den lille[:)]

Du trenger ikke bekymre deg!! Jeg fikk ikke gravid mage før i 5 mnd forrige svangerskap og lå på meg kun 2 kilo den siste mnd i svangerskapet!! Jeg fikk allikevel en vellskapt jente på 3150 gram og 49 lang [:)]

Ei jeg kjenner gikk opp hele 3 kilo i svangerskapet, så du trenger ikke å bekymre deg.[:)] Noen får ikke mage før i uke 20 heller[:)]

Hos meg vistes det ikke noe særlig mage før jeg var i 6 månde sist, men da kom den ganske fort ut frem mot fødselen. Nå er det litt mer elastisk og kommer gradvis, har bare en bitte liten bul. Gikk ned 4 kg de første 12 ukene ukene og begynner nå å nærme meg den vekten jeg hadde før jeg ble gravid. Legen var veldig fornøyd med at jeg hadde gått opp 2 kg sist jeg var hos han så nå regner jeg med det kommer litt mere på.

Vi er alle forskjellige og våre kropper er forskjellige, noen får ikke noe særlig mage med første før 4 - 6 månde, mens andre får før. Noen går ned i vekt og andre legger på seg. Ikke bekymre deg dette kommer til å gå bra[:D][:D]

Okei..nå er jeg serriøst 10kilo lettere!!
TUSEN TUSEN TUSEN TAKK ALLE SAMMEN [:)]

Jeg setter veldig stor pris på at alle oppmuntringene og skal fra nå av bare glede meg!!!
- Igjen tusen takk <3

*inne å sniker* [8D] ikke bekymre deg!! alt er nok helt som det skal og alle er vi litt bekymret når man har en liten bebis i magen! helt normalt!!! [;)][;)] *gleder meg til mandag jeg og* [:D][:D][:D]

ORIGINAL: *Vintermamma*

Takk, det var godt å høre[:)]

Ser du er 17+5 dager på vei..hvordan er magen din..hehe litt rart spm.
Men kan man liksom se at du er gravid? Ser man det godt?

Litt.. Men syns selv den bare er dvask enda.. Kjenner en liten babykul når jeg ligger helt flatt. Å om jeg tar på meg en mammabukse, så formes magen mer, og da vises det jo litt..
Var på besøk til min bestemor i sted som spurte hvor langt jeg var kommet, for hun syns ikke det viste på meg at jeg var gravid..

Nå var jeg 20 kg tyngre da jeg fikk førstefødte, så har lite å sammenligne med. Men regner med magen begynner å vokse nå som babyen kommer mer opp fra bekkenet[;)] Har endel strekkmerker fra sist også, så er en del hud som skal strammes igjen[8|]

Jeg venter nummer 3 og har ikke lagt på meg enda..Ikke har jeg mye mage heller..Tenker litt som deg i ny og ne...Men har jo sett han. Bare vant med veldig aktive unger[8D]

Tipper det ikke er noen grunn til bekymring.

Her gikk jeg ned fem kilo (til 51 kilo) da jeg ble gravid, jeg har ekstrem svangerskapskvalme og kaster fortsatt opp mange ganger daglig - nå er jeg over atten uker på vei.

Nå er jeg 53 kilo, og jeg har nesten ikke mage. Kan se det når jeg ikke har klær på meg, og særlig om kvelden er magen litt mer oppblåst, men ingen ville nok gjetta at jeg var gravid [8|][8|]

Synes det er litt ekkelt, men har vært hos legen flere ganger og hver gang har han forsikret meg om at babyen i magen får den næringen han/hun trenger, det er meg dette går ut over (jeg har vært sykmeldt siden uke 7 og ligger i senga store deler av dagen).

Sist gang jeg var gravid var jeg (nesten) like kvalm, men la på meg jevnlig - dog ikke mange kilo. Var på ferie i uke 24, da hadde jeg nesten ikke mage. Så, alt er normalt, og magen kommer når den kommer [:)][:)][:)]

det er først nå i det siste det har kommet mage hos meg, men jeg er annengangs. Har ikke lagt på meg noe ifht startvekt.
Sistgang fikk jeg ikke mage før etter uke 20.

Nå ser jeg bulk på magen når jeg ligger på magen og er tissatrengt om morran[:D]

Jeg har ikke lagt så mye på meg jeg heller!
Magen kom særiøst over natten!!! Fikk magen forrige uke jeg!
Var på privat UL på mandag da gikk jeg fram 6 dager :) Å vi fikk vite det var en sprek jente:):)

Back
Topp