Angående tidlig UL og Hcg måling hos lege

Spirenr2

Prøver på nr. 2
Hei!
Har hatt 2 tidligere SA i år, så legen min har sagt at neste gang jeg blir gravid kan jeg komme inn å få målt Hcg og få tatt en tidlig UL. Når ville dere ha bestilt time til legen for dette? tenker at det kan jo ta tid med henvisning til tildig ul eller får man det ganske fort?

Jeg var hos legen 3 dager etter positiv test. Han sendte henvisning samme dag og jeg fikk time hos gyn til tidlig UL i uke 7. Aner jo ikke om det ventetid, men greit å få timen så man har den med en gang :)

På sykehuset her har det ofte vært ganske fullt, så jeg skal ringe og bestille tid til UL i morgen, da er jeg 4+0.

Jeg har målt HCG to ganger i uke 4 hadde god stigning. Skal på tidlig ul på tirsdag for å sjekke at det er som normalt så langt da jeg også har mistet en gang før. På tirsdag er jeg 6+1, det viser ikke stort på ul før ut i uke 5/6 fikk jeg beskjed om. Så jeg krysser for at jeg får se en ert med bankende hjerte :Heartred

Jeg har målt HCG to ganger i uke 4 hadde god stigning. Skal på tidlig ul på tirsdag for å sjekke at det er som normalt så langt da jeg også har mistet en gang før. På tirsdag er jeg 6+1, det viser ikke stort på ul før ut i uke 5/6 fikk jeg beskjed om. Så jeg krysser for at jeg får se en ert med bankende hjerte :Heartred

Uke 5 kan være for tidlig å se noe, så lurt å vente til uke 6. :) På sykehuset mitt anbefaler de første i uke 6-7.

Takk for svar! Fått time hos legen i neste uke, og tenker å måle hcg fredag/mandag for å se☺️☺️

Back
Topp