Angående termin

Mammaigjenkanskje

Betatt av forumet
Septemberhjertene 2018
Hei. Jeg vet at barnet ble unnfanget 14/15 desember, og fikk positiv test 23/12-17, men termindatoen min er satt til 14/09 i følge oul, noe som vil tilsi at unnfangelse fant sted 19/12, og jeg var 4 dpo da jeg testet positivt. Jeg forstår jo at dette ikke er riktig. Men jeg sa det til henne på oul, og det spilte tydeligvis ikke noen rolle... Hva tenker dere? Hvilken termin burde jeg følge?
 
Skjønner meg ikke helt på det der selv, dessverre. Menstermin hos meg er en dag før termin som ble satt på oul. Jeg stoler mer på menstermin da jeg har stålkontroll på eggløsning og syklus. Spiller vel ingen stor rolle da det kun er en dag forskjell hos meg da..
 
Termin et vell bare ment som en pekepinne på når sånn ca mann skal føde. Veldig sjeldent at man føder akkurat på termindatoen :)
Begge mine fødsler har startet 2 dager etter oul termin og menstermin har vært tidligere enn oul termin. Noen føder mange dager før termin og noen etter. Tror det beste er å forberede seg på at man kan gå over, så mann slipper å bruke så mye krefter på å vente på at fødselen skal starte :)
 
Takk for svar, men for meg spiller det jo faktisk en rolle da jeg er på vekstestimering annenhver uke, pga dårlig vekst i forrige svangerskap. Så jeg skjønner liksom ikke!
 
Ville fulgt OUL-termin i utgangspunktet, men dersom det skulle bli overtid bør du forklare situasjonen på føden tenker jeg... har du noe "bevis" evt? Tempeskjema, registrering av EL-tester eller slikt kan komme godt med i så fall!

Jeg tempet og testet etter EL selv, menstermin er alltid feil på meg pga el sent i syklusen og litt kort lutealfase. Hadde EL 13.12 som tilsvarer termin 8.9 (om jeg ikke husker helt feil), men ble satt til 6.9 på både tul og oul. Kun 2 dager forskjell så forholder meg til ul-termin ettersom lege/jm/sykehus gjør det.
 
De vokser litt i rykk og napp.
Leste akkurat et skjema på sykehuset angående studie ift veksthemmede fostre og der var prioriteringen for datering av termin
1 - IVF
2 - tidlig ul
3 - ordinær ul

Så som Ella sier kan det gjøre en forskjell om du har noen sånn kontroll.
OUL er ikke beste tiden å sette en termin på.
Min var tydelig vekst i rykk og napp på TUL, men utifra EL, symptomer og positiv test samt det vi så på UL stemmer min termin.
Ved 12+ ville JM sette fire dager tidligere og på OUL plutselig en dag tilbake.

Varierer hvor lydhøre de er. Ville tatt det opp og diskutert på vekstkontroll...
 
Back
Topp