Angående termin

Prøver15

Elsker forumet
Legen regnet utifra sist ikm altså 17/1. Jeg vet når jeg hadde eggløsning siden jeg testet og hadde 35 dagers syklus den måneden. Så jeg har gått utifra unnfangelsen den 4/2. Så legen mener jeg er 8 uker i morgen, mens mine beregninger sier 7+2. Kan jo ikke regne utifra ikm når jeg ikke har 28 dagers syklus. Hva gjør dere?

Hva sier terminkalkulatoren her på bv da? Der kan du jo legge inn at du har 35 dager syklus. Uansett ville jeg jo gått utifra UL;)

:fart005
Legen regnet utifra sist ikm altså 17/1. Jeg vet når jeg hadde eggløsning siden jeg testet og hadde 35 dagers syklus den måneden. Så jeg har gått utifra unnfangelsen den 4/2. Så legen mener jeg er 8 uker i morgen, mens mine beregninger sier 7+2. Kan jo ikke regne utifra ikm når jeg ikke har 28 dagers syklus. Hva gjør dere?

Det høres ut som du har full kontroll. Bruk din egen terminxsmile5

Jeg hadde 42 dagers syklus, så har forholdt meg til termin utfra det. Ultralyd stemmer også ganske bra overens med det, så da forholder jeg meg til den. Håper OUL er ganske enig, så det ikke blir store endringer da.

Har skjønt at legene er ganske steile på å bruke siste mens til å fastsette termin i frem til oul, så jeg ville bare nikka og smilt, og tenkt at "jeg vet bedre enn deg" og heller vite at oul-terminen sannsynligvis kommer til å si noe annet en det legen sier nå ;)

Jeg regner utfra unnfangelsen siden jeg vet når det var :) legen regner ut ifra første dag i siste mens

Eg hadde rekna med egen termin :p gjor eg sist, og min termin va nermast nedkomst! ;) hadde tre termindatoa (lege, ul og min)

Husker jeg hadde samme diskusjon sist med fastlegen da jeg heller ikke har 28 dagers syklus. Men er bare å gå etter din egen beregning, på oul setter de en termin utifra målinger så har ingenting å si hva fastlegen mener og tror :p

Jeg hadde det litt slik sist.. Prøvde ikke å bli gravide pga en SA og beskjed om å vente en syklus.. Hadde sex en dag den mnd, da mannen reiser mye i jobben.. Satt med en gang:angelic: Hjalp ikke hva jeg sa til legen.. Men på OUL ble jeg hørt mer enn legen, da stemte det:)

Greia er at siden hun mener jeg er 8 uker så skal vi ha første svangerskapskontroll til uken med de blodprøvene. Men jeg er jo da bare 7+ 6 på kontrollen. Vil blodprøvene da bli "feil" eller har det ikke så mye å si kanskje ?:P

Det har ingenting å si for blodprøvene hvor langt du er på vei :) Det som sjekkes er blodprosenten din, jernlagerert ditt, B-12 og folat, i tillegg til blodtype og antistoff screening :)

Er i samme båt her. Siste mens 13.jan og el 6-7 feb, 37 dagers syklus. Lege mente jeg var mer enn ei uke lenger på vei ut fra Snurra, men tul viste at min egen beregning stemmer. Fikk anslått at jeg var midt i uke 6 på tul sist onsdag og ikke 7+6 slik lege mente, så jeg har ut fra tul fått ny foreløpig termin 30. Oktober og ikke 22.oktober, og stoler på den :-) Vi har vel samme termin vi :-D

Det er vanskelig å si for en lege, men etter ordinær ultralyd kan man si nøyaktig i forhold til vekst og utvikling. Bare hold på din utregning inntil videre

Første jordmortime igår, og til tross for tul så satte hun 21 oktober og ikke 30.oktober som termin, ut fra Snurra. Forholder meg likevel til tul og det jeg mener er riktig, inntil oul.

Back
Topp