Angående sykemelding

Nisseguri

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Sitter å leser de nye reglene i forhold til sykemelding, om dialogmøter med arbeidsgiver og leger og blablabla.. Jeg tenker selv på å sykemelde meg 50 % fra neste uke, pga altfor tungt arbeid og jeg er utslitt. Jeg klarer ikke å holde oppe det tempoet som jobben krever, og det er ikke mulig for meg å få noe særlig mer tilrettelagt arbeid enn det jeg har, fordi hele jobben og arbeidsdagen går ut på tunge løft og lange kjøreruter, innearbeid er det ikke nok til å fylle opp en hel dag med. Men det høres jo ut som det skal være helt umulig å bli sykemeldt over lengre tid nå? (rekner ikke med jeg kommer tilbake fullt når det bare blir tyngre og tyngre)Uff kjenner jeg er lite interessert i dialogmøter, da jeg har et komplisert forhold til sjefen min og hun er typen til å si til legen at hun skal finne fullt arbeid til meg. Noe hun ikke gjør. Og jeg orker ikke mer. Jeg vet hun kommer til å bli dritsur visst jeg kommer med en sykemelding, for hun skal absolutt ha meg i fullt arbeid for enhver pris, helt fram til permisjonen. Hun har lenge drevet "press" mot at jeg ikke skal sykemelde meg. Kjenner alt dette tar på, og jeg er sliten. Så jeg lurte på hvordan det er i forhold til de nye reglene med dere som er sykemeldt, enten heltid eller deltid?

Jeg har vært sykemeldt ganske så lenge nå, fult. For legen min er det ikke snakk om jobbing så lenge jeg har vært så dårlig og fremdeles sliter litt for mye med svimmelhet. Jobben min innebærer mye tungt arbeid, men er ingen mulighet for tilrettelegging. Her må man overflyttes til en annen arbeidsplass.

Kan ikke se for meg, eller forstå, at det egentlig skal være noe problem for deg å få sykemelding.

Jeg har også vært fullt sykmeldt lenge. nav ringte å sa de skulle ha møte med lege, meg og nav for å få meg ut i arbeid, men jeg sa at jeg ikke skulle jobbe resten av sv.skapet og da var det greit.

Jeg har vært 30% sykemeldt siden uke 13, og har aldri hatt noen spørsmål om å komme tilbake i fullt. Legen min mener heller jeg burde trappe opp etterhvert som tiden går. Klarer ikke arbeidsgiver finne lett arbeid til deg kan du sykemelde deg. Og nav kan heller ikke kreve å få deg ut i arbeid igjen. :-)

Sitter å leser de nye reglene i forhold til sykemelding, om dialogmøter med arbeidsgiver og leger og blablabla.. Jeg tenker selv på å sykemelde meg 50 % fra neste uke, pga altfor tungt arbeid og jeg er utslitt. Jeg klarer ikke å holde oppe det tempoet som jobben krever, og det er ikke mulig for meg å få noe særlig mer tilrettelagt arbeid enn det jeg har, fordi hele jobben og arbeidsdagen går ut på tunge løft og lange kjøreruter, innearbeid er det ikke nok til å fylle opp en hel dag med. Men det høres jo ut som det skal være helt umulig å bli sykemeldt over lengre tid nå? (rekner ikke med jeg kommer tilbake fullt når det bare blir tyngre og tyngre)Uff kjenner jeg er lite interessert i dialogmøter, da jeg har et komplisert forhold til sjefen min og hun er typen til å si til legen at hun skal finne fullt arbeid til meg. Noe hun ikke gjør. Og jeg orker ikke mer. Jeg vet hun kommer til å bli dritsur visst jeg kommer med en sykemelding, for hun skal absolutt ha meg i fullt arbeid for enhver pris, helt fram til permisjonen. Hun har lenge drevet "press" mot at jeg ikke skal sykemelde meg. Kjenner alt dette tar på, og jeg er sliten. Så jeg lurte på hvordan det er i forhold til de nye reglene med dere som er sykemeldt, enten heltid eller deltid?

Jeg har 50% stilling i en cafe.. og i forige svangerskap ble jeg 100% sykmeldt fra uke 5 og fram til permisjon.. hadde aldri noen dialogmøter med arbeidsgiver.. men så var jeg fullt sykmeldt da, først pga kvalme/oppkast, så pga bekkenløsning, og da sa jeg til legen at jeg klarer ikke å stå i 5-8 timer iløpet av en dag med de smertene..så da ble det best å sykmelde meg fullt, siden dette var en jobb hvor det var vanskelig å tilrettelegge for min tilstand.. er sykmeldt denne gangen også pga samme grunner ;)

husk at det er DU som kjenner på kroppen om hvordan den har det, og ikke sjefen din ;) er ikke hun som bestemmer om du skal være sykmeldt eller ikke..er det for tungt for deg, så sykmeld deg fult ;) hun kan ikke gjøre noen ting med eller mot det! :)

Jeg har hørt at arb.giver kan overprøve en sykemelding,altså ikke godta / godkjenne den..
Men har aldri hørt om at det har skjedd.

Jeg tror ikke man trenger dialogmøter når årsaken til sykemedingen er svangerskap?

Du kan helt fint få 50% sykemelding over en lengre periode. Den prosenten du sykemeldes må gjenspeile hvor mye du kan gjøre og hvor mye jobb arbeidsplassen har å tilby deg. Hva sjefen din "synes" om hvor lenge du skal gå 100% er likegyldig.

Setter pris på svar! Har hørt det er mange nye rare regler. Sjefen kan til og med kreve at du skal være på jobb hele dagen, men gjøre en halv manns arbeid, om man er 50% sykemeldt! At man har hele dagen på å gjøre 50% arbeid, så man har bedre tid.. Djiises, allslags! En venninne av meg har vært på kurs ang. dette og hun kunne bekrefte at det var sant! For å holde folk i arbeid mest og lengst mulig. Men bare lurer på om de nye reglene til nav gjelder om man jobber 50% også? For da er man jo i arbeid.. Leste på septemberforumet at det var ei som hadde vært sykemeldt i 8 uker, så fikk hun brev fra nav at hun ikke hadde rett på sykepenger mer! Fordi legen ikke hadde sendt inn papirer på at det ikke var muligheter for tilrettelegging, og man skal prøve å gå litt i jobb om det er mulig! Uff kjenner jeg blir dårlig av hele opplegget....

Fikk høre det (ikke av sjefen), når jeg var sykemeldt tidligere av ikke sv,skap grunn,,
Huff da.. Håper du finner en løsning, ikke godt da en må bruke opp seg selv helt bare for å måtte tilfredstille andre :/

Huff da.. Håper du finner en løsning, ikke godt da en må bruke opp seg selv helt bare for å måtte tilfredstille andre :/

Det har aldri vært noe problem rier altså,men fikk høre det (på generelt grunnlag,ikke fordi jeg var sykemeldt nødvendigvis). Men noen sjefer er vel dust og kunne funnet på det kanskje ?

Det har aldri vært noe problem rier altså,men fikk høre det (på generelt grunnlag,ikke fordi jeg var sykemeldt nødvendigvis). Men noen sjefer er vel dust og kunne funnet på det kanskje ?
Ååh, I see.. Tja, det finnes sikkert jævlige sjefer, jeg har heldigvis en super en :) men jeg troor legen har det siste ordet, får ihvertfall tro det :)

Back
Topp